Gå til innhold

Droppe kirken i konfirmasjon /dåp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har blitt invitert til 4 forskjellige festligheter på kort tid, med ettåringen vår. I går var første runde, og det ble totalt kræsj med et barn som ikke ville sove i vognen ute, ei heller sitte i ro inne (naturlig nok). Så dagen ble preget av overtrøtt unge, og mye stress. Vi hadde på forhånd spurt om det var greit å komme rett i selskapet, grunnet barnets soverutiner. De sa det gikk greit hvis vi måtte, men at det betydde mye for dem at vi var til stede i kirken også. Så vi følte egentlig vi ikke hadde noe valg. Hvordan løser dere andre det? 

Nå vurderer vi å droppe kirken de neste tre selskapene, og håpe på at folk ikke blir fornærmet. 

Anonymkode: a714b...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere har en ettåring hadde i hvertfall jeg hatt forståelse om dere droppet kirken! 

Anonymkode: f32cc...f5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de bare vil sette pris på å ikke ha en overtrøtt unge som skriker og styrer i kirken. Det er jo også selskapet som er koselig og en sammenkomst med familien :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dere kan vel møte i kirken? Tviler på at dere må være to til å passe ettåringen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar den som er i slekt med konfirmanten eller dåpsbarnet i kirken , så kommer baby og den andre rett i selskapet

Anonymkode: a6ab4...daf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov, enten man har barn eller ikke. Mye hyggeligere å komme rett til kaffe og kaker. 

Anonymkode: 2e1dd...31a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

En av dere kan vel møte i kirken? Tviler på at dere må være to til å passe ettåringen. 

Nei, men har du tenkt på at logistikken kan være et problem..? Skal den ene kjøre gjerne en times tid til kirken, så kjøre like langt hjem og hente resten, og så kjøre til selskapet? Er det en selvfølge at alle har to biler?

Anonymkode: 494b7...348

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du det vanskelig. Kan man ikke putte ungen i vogna og trille en tur mens seremonien pågår? Det har jeg selv gjort. Min unge var halvannet og jeg fikk ikke med meg vielsen fordi han kjedet seg. Da var vi ute istedenfor. Løsningsorientert. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det første vertskapet vektla at dere kommer i kirken betyr ikke at de tre neste er like strenge på akkurat det.

Hvis logistikken gjør det veldig enkelt for dere at den ene møter i kirken: gjør det, men ikke strekk dere veldig langt på akkurat det området. (Jeg ville ikke kjørt to biler til selskapet, og heller ikke kjørt lange veier for å hente hverandre, men hvis den ene f.eks kan få skyss av andre gjester som likevel skal samme vei, er det jo enklere å møte hverandre i selskapet.) 

Snakk heller med vertskapet og del erfaringene fra forrige selskap for å si at dere dessverre ikke kan komme i kirken denne gangen. Det er ikke vanskeligere enn det.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nå gjør du det vanskelig. Kan man ikke putte ungen i vogna og trille en tur mens seremonien pågår? Det har jeg selv gjort. Min unge var halvannet og jeg fikk ikke med meg vielsen fordi han kjedet seg. Da var vi ute istedenfor. Løsningsorientert. 

Og vet du hva som er en enda enklere løsning? Droppe kirken. De aller fleste normale folk har forståelse for det. Ikke alle unger godtar å sitte i vogn i evigheter, og ikke alle steder har fint vær så det er stas å henge ute når man skal i selskap. Vi hadde navnefest i vår, og det ville ikke ramlet meg inn å bli sur om noen droppet seremonien. 

Anonymkode: 494b7...348

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Og vet du hva som er en enda enklere løsning? Droppe kirken. De aller fleste normale folk har forståelse for det. Ikke alle unger godtar å sitte i vogn i evigheter, og ikke alle steder har fint vær så det er stas å henge ute når man skal i selskap. Vi hadde navnefest i vår, og det ville ikke ramlet meg inn å bli sur om noen droppet seremonien. 

Anonymkode: 494b7...348

Jammen så bare drit i det da! Du har jo bestemt deg for hvor vanskelig det er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jammen så bare drit i det da! Du har jo bestemt deg for hvor vanskelig det er. 

Tips: se på koden i innleggene, så ser du hvem som er ts og ikke.... jepp, jeg ville ikkd nølg med å drite i det, for jeg vet hvor slitsomt jeg synes sånt er, og siden jeg kjenner både meg og barnet mitt best, vet jeg at alle får det kjekkere om vi lar være å gå i kirken, og heller stiller opplagte i selskap etterpå.  Og det råder jeg ts til å gjøre også. 

Så kan du heller sitte og furte over at ikke alle virker på samme måte som deg, og at noen blir slitne av andre ting enn deg.

Anonymkode: 494b7...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å legge opp rundt junior når vi skal i konfirmasjon. Er mannens side, så han møter uansett i kirken og sitter med foreldrene sine. Vi setter oss bakerst og går når mini er lei, eller dropper hele greia til fordel for en sovetur om han ikke har sovet i bilen på veien. Kirker ligger jo ofte ganske sentralt, så jeg gambler på at det er en lekeplass i nærheten. Konfirmanten kan vi klemme utenfor kirken når han er ferdig ❤

Anonymkode: 8367e...829

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene forelderen sitter i kirka. Den andre venter utenfor eller går til og fra. Problem løst.

Anonymkode: 80747...019

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Den ene forelderen sitter i kirka. Den andre venter utenfor eller går til og fra. Problem løst.

Anonymkode: 80747...019

Ja, det skulle man tro. Men dengang ei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tips: se på koden i innleggene, så ser du hvem som er ts og ikke.... jepp, jeg ville ikkd nølg med å drite i det, for jeg vet hvor slitsomt jeg synes sånt er, og siden jeg kjenner både meg og barnet mitt best, vet jeg at alle får det kjekkere om vi lar være å gå i kirken, og heller stiller opplagte i selskap etterpå.  Og det råder jeg ts til å gjøre også. 

Så kan du heller sitte og furte over at ikke alle virker på samme måte som deg, og at noen blir slitne av andre ting enn deg.

Anonymkode: 494b7...348

Jeg, meg og mitt står jo ikke i fokus i en dåp/konfirmasjon. Hva med å sette seg selv til side for en dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gudstjeneste er noe du må lide deg igjennom for å få kake etterpå. 

Anonymkode: 2e1dd...31a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men har du tenkt på at logistikken kan være et problem..? Skal den ene kjøre gjerne en times tid til kirken, så kjøre like langt hjem og hente resten, og så kjøre til selskapet? Er det en selvfølge at alle har to biler?

Anonymkode: 494b7...348

De kjører sammen til kirken. En går inn og den andre triller eller finner en park i nærheten. Så drar de sammen i selskapet. Voila 

Anonymkode: c3e98...31a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det kommet mye forskjellig.

Som nevnt i første innlegg, han sovner ikke i vogn. Vi forsøkte det senest i går, og det gikk ikke. Med det resultatet at han ble overtrøtt, grinete og forstyrret hele selskapet. Jeg er ikke vanskelig for å være vanskelig, vi ga jo det et forsøk. Men er lite lysten på å ødelegge tre selskap til på samme måte. Det er såpass kjøreavstand at vi ikke kan dele oss dessverre. Da får heller jeg droppe besøkene og være hjemme med småen. 

Anonymkode: a714b...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her var det kommet mye forskjellig.

Som nevnt i første innlegg, han sovner ikke i vogn. Vi forsøkte det senest i går, og det gikk ikke. Med det resultatet at han ble overtrøtt, grinete og forstyrret hele selskapet. Jeg er ikke vanskelig for å være vanskelig, vi ga jo det et forsøk. Men er lite lysten på å ødelegge tre selskap til på samme måte. Det er såpass kjøreavstand at vi ikke kan dele oss dessverre. Da får heller jeg droppe besøkene og være hjemme med småen. 

Anonymkode: a714b...2ca

Nei, vet du hva! Dere er sikkert ikke de eneste pårørende til dåpsbarna/konfirmantene, så kirken blir neppe tom om dere ikke stiller. Si fra til vertskapet at dere kommer i selskap, men at dere ikke kommer i kirken. Det får da være grenser. Det er ikke slik at kirkeoppmøte er prisen dere må betale for selskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...