Gå til innhold

Fengselsbetjent (sommerjobb)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg har søkt på en sommerjobb som fengselsbetjent. Er jusstudent, og ser det som svært relevant å se hvordan systemet fungerer på "den andre siden av paragrafene", samt at jeg synes det virker personlig interessant og givende.

Er det noen her som jobber som fengselsbetjent, eller kjenner noen som gjør det, og har noe å si om yrket? Jeg vet nok nemlig ikke helt hva jeg går til, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner flere jusstudenter som har hatt det som sommerjobb. Hva jobben går ut på kommer i stor grad ann på hvor man skal jobbe og hva slags avdelign man skal jobbe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise
Heisann!

Jeg har søkt på en sommerjobb som fengselsbetjent. Er jusstudent, og ser det som svært relevant å se hvordan systemet fungerer på "den andre siden av paragrafene", samt at jeg synes det virker personlig interessant og givende.

Er det noen her som jobber som fengselsbetjent, eller kjenner noen som gjør det, og har noe å si om yrket? Jeg vet nok nemlig ikke helt hva jeg går til, tror jeg...

Å,dette har jeg også lyst til! Lurer på de samme tingene som deg. Var stillingen du søkte på utlyst? (isåfall hvor?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter'n

Å,dette har jeg også lyst til! Lurer på de samme tingene som deg. Var stillingen du søkte på utlyst? (isåfall hvor?:)

Heisann! Stillingen jeg søkte på var ikke utlyst, men kunngjort ved oppslag på juridisk fakultet på Universitetet i Oslo og Politihøgskolen, da de i utgangspunktet ønsket seg folk herfra, samt fengselshøgskolen. Dette var til Oslo fengsel.

Hvor bor du, og hva studerer du? Jeg vet i alle fall at de ikke er ferdig med ansettelsene ved Oslo fengsel enda, så du kan evt ringe el. sende søknad dit.

Bare spør om det er noe mer du lurer på, og er det andre som har erfaring som fengselsbetjent, vil jeg gjerne høre fra dere. Gleder meg til i sommer, men lurer litt på hva det egentlig er jeg har sagt ja til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Studerer juss jeg også, men på andre siden av fjellene... Får undersøke litt om det er noen ledige stillinger her også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter'n
Studerer juss jeg også' date=' men på andre siden av fjellene... Får undersøke litt om det er noen ledige stillinger her også:)[/quote']

Venninna mi jobber i Bergen fengsel, hun fikk sommerjobb i fjor, og er tilbake igjen i år. Hun stortrivdes. Hun studerer også jus.

Fikk inntrykk av fra henne at det i fjor kom inn en del søknader, men også mange de ikke syntes var særlig kvalifisert (personlig sett). Men hun sa at hun ikke hadde inntrykk av at det var spesielt vanskelig å få jobb som jusstudent og normalt samfunnsengasjert og oppegående. Så ta deg en telefon til dem, du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til i sommer' date=' men lurer litt på hva det egentlig er jeg har sagt ja til;)[/quote']

Tja, vet om folk som har fått urinprøver i fjeset, spyttklyser, mat og annet hivd etter seg, masse drittslenging, trusler mm.

Men mange av de trives med arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Hmm.. kanskje jeg skal gjøre det? Kanskje litt sent ute i år.. men søkte hun på en utlyst stilling, eller bare sendte hun en søknad/tok en telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm.. kanskje jeg skal gjøre det? Kanskje litt sent ute i år.. men søkte hun på en utlyst stilling, eller bare sendte hun en søknad/tok en telefon?

Tror hun bare sendte en søknad. Men sikkert greit om du ringer først, siden du jo som du sier er ganske sent ute. Men er vel verdt et forsøk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet som ekstrabetjent i fengsel i fire aar, og trivdes kjempegodt. Absolutt en jobb som ikke passer for alle, men hvis du er normalt oppegaaende, og det er du nok, saa tror jeg du vil faa det ok. Har opplevd veldig lite ubehagelig, men sett mange triste skjebner, det gjelder aa ha et proffesjonelt forhold til det man opplever. Idioter kan man treffe alle steder, ikke bare i fengsel, og sikkerheten er vanligvis godt ivaretatt. Tror du kommer til aa ha en laererik sommer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du kan bare spørre meg om det er noe du lurer på!jeg har selv sittet inne for en ubetydelighet.jeg dekket opp for en kompis.han anser jeg for å være min beste venn og jeg kunne gått i døden for ham!jeg ser på ham som en bror og vet alltid at han kan stole på meg!det er masse kule folk som sitter inne.ikke vær fordømmende,så tror jeg du får en fin tid sammen med dem.vær kul mot dem så er de kule mot deg!

F T W...GURAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen står på topp skjønner jeg. Hvis denne vennen din hadde virkelig vært en venn Guran, så hadde han tatt oppgjøret på sine egne hender. Og en venn stiller opp, ja, men en venn er ikke en som godtar at en venner stikker fra ansvaret.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg tror ikke dere helt forstår hva en kompis er . det er noen som er en bror for deg og som du er kul mot og som du gjerne sitter inne for i noen måner. Vi stiller opp for hverandre no matter what. la oss si si at jeg fucker opplegget og havner i trøbbel. Da trenger jeg bare å knipse, så har jeg hele gjengen bak meg..

I dont mean to be meen, but thats all i can be. It`s just me...Guran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miomio
Jeg tror ikke dere helt forstår hva en kompis er . det er noen som er en bror for deg og som du er kul mot og som du gjerne sitter inne for i noen måner. Vi stiller opp for hverandre no matter what. la oss si si at jeg fucker opplegget og havner i trøbbel. Da trenger jeg bare å knipse, så har jeg hele gjengen bak meg..

I dont mean to be meen, but thats all i can be. It`s just me...Guran

Eeeh, hva med å faktisk ta ansvar for seg selv og det man måtte gjøre galt? Ser nå på det som en selvfølge jeg da, istedenfor å løpe avgårde og la andre ordne opp for seg.

Tror i alle fall ikke du har de rette egenskapene for å bli fengselsbetjent, så vi bør vel være glad for at du var på riktig side av sprinklene da du var innenfor... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man påstår at man er voksen, så får man faktisk også ordne opp etter seg også. Det kalles ansvar..

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 7 år senere...

Drar opp denne gamle tråden. Vil gjerne søke på sommerjobb som fengselbetjent, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem, og hvem jeg kan henvende meg til.

Anonym poster: ceb1b9559c4b85e384ba7949bf68ef0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne gamle tråden. Vil gjerne søke på sommerjobb som fengselbetjent, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem, og hvem jeg kan henvende meg til.

Anonym poster: ceb1b9559c4b85e384ba7949bf68ef0b

Har vært en del utlysninger ifh sommerjobb i det siste. Både på finn og kriminalomsorgen.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dianna

Skjønner ikke at noen vil jobbe som det. Samboeren min ble plassert på lukket avdeling da han søkte for fem år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...