Gå til innhold

Fengselsbetjent (sommerjobb)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg har søkt på en sommerjobb som fengselsbetjent. Er jusstudent, og ser det som svært relevant å se hvordan systemet fungerer på "den andre siden av paragrafene", samt at jeg synes det virker personlig interessant og givende.

Er det noen her som jobber som fengselsbetjent, eller kjenner noen som gjør det, og har noe å si om yrket? Jeg vet nok nemlig ikke helt hva jeg går til, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner flere jusstudenter som har hatt det som sommerjobb. Hva jobben går ut på kommer i stor grad ann på hvor man skal jobbe og hva slags avdelign man skal jobbe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise
Heisann!

Jeg har søkt på en sommerjobb som fengselsbetjent. Er jusstudent, og ser det som svært relevant å se hvordan systemet fungerer på "den andre siden av paragrafene", samt at jeg synes det virker personlig interessant og givende.

Er det noen her som jobber som fengselsbetjent, eller kjenner noen som gjør det, og har noe å si om yrket? Jeg vet nok nemlig ikke helt hva jeg går til, tror jeg...

Å,dette har jeg også lyst til! Lurer på de samme tingene som deg. Var stillingen du søkte på utlyst? (isåfall hvor?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter'n

Å,dette har jeg også lyst til! Lurer på de samme tingene som deg. Var stillingen du søkte på utlyst? (isåfall hvor?:)

Heisann! Stillingen jeg søkte på var ikke utlyst, men kunngjort ved oppslag på juridisk fakultet på Universitetet i Oslo og Politihøgskolen, da de i utgangspunktet ønsket seg folk herfra, samt fengselshøgskolen. Dette var til Oslo fengsel.

Hvor bor du, og hva studerer du? Jeg vet i alle fall at de ikke er ferdig med ansettelsene ved Oslo fengsel enda, så du kan evt ringe el. sende søknad dit.