AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #21 Skrevet 25. mai 2019 Haier må være i konstant bevegelse siden de ikke har svømmeblære. Det er komplisert å holde dem fordi de har mange krav og det er mye å sette seg inn i hvis du skal ha et akvarium på titusenvis av liter, noe du trenger. Anonymkode: 2ab73...2f6 1
Frøkensina Skrevet 25. mai 2019 #22 Skrevet 25. mai 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje useriøst, men jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg er åpen for de fleste arter. Jeg vil jo helst ha en art som skal trives og kan gå ilag med andre fisker. Jeg er virkelig fascinert av haier og vil velge en art som trives godt og som vil få det den har behov for. ts Anonymkode: 5cfcd...70c Hvis du vil ha en art som kanskje vil trives får du ta til takke med minihaien over her. Hva er det du ikke forstår med at så store dyr skapt for å svømme halve jordkloden rundt ikke har det bra i små akvarier? Og med små inkluderer jeg store akverier åpent for publikum! Hvis du er interessert i dyr, uansett hvilket så må du jo først skaffe deg kunnskap om det dyret, dets naturlige habitat osv. Flere haier overlever ikke uten å svømme konstant, hvordan tror du den tilværelsen påvirkes i et akvarium? https://www.seaworldofhurt.com/features/sharks-dont-belong-at-seaworld/ Endret 25. mai 2019 av Frøkensina 6
Frøkensina Skrevet 25. mai 2019 #23 Skrevet 25. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haier må være i konstant bevegelse siden de ikke har svømmeblære. Det er komplisert å holde dem fordi de har mange krav og det er mye å sette seg inn i hvis du skal ha et akvarium på titusenvis av liter, noe du trenger. Anonymkode: 2ab73...2f6 Millioner av liter. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #24 Skrevet 25. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haier må være i konstant bevegelse siden de ikke har svømmeblære. Det er komplisert å holde dem fordi de har mange krav og det er mye å sette seg inn i hvis du skal ha et akvarium på titusenvis av liter, noe du trenger. Anonymkode: 2ab73...2f6 Takk. vil du si at bilde i hovedinnlegget er opptimalt for haiene i tanken? eller er det alt for lite? ts Anonymkode: 5cfcd...70c
Frøkensina Skrevet 25. mai 2019 #25 Skrevet 25. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk. vil du si at bilde i hovedinnlegget er opptimalt for haiene i tanken? eller er det alt for lite? ts Anonymkode: 5cfcd...70c Nå tror jeg også at du troller. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #26 Skrevet 25. mai 2019 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Hvis du vil ha en art som kanskje vil trives får du ta til takke med minihaien over her. Hva er det du ikke forstår med at så store dyr skapt for å svømme halve jordkloden rundt ikke har det bra i små akvarier? Og med små inkluderer jeg store akverier åpent for publikum! Hvis du er interessert i dyr, uansett hvilket så må du jo først skaffe deg kunnskap om det dyret, dets naturlige ha itat osv. Flere haier overlever ikke uten å svømme konstant, hvordan tror du den tilværelsen påvirkes i et akvarium? https://www.seaworldofhurt.com/features/sharks-dont-belong-at-seaworld/ Takk for svar. Det er jo nettopp det jeg spør om. Jeg prøver å skaffe meg kunnskap om dyret og hvordan dem kan trives. Jeg vil ikke ha hai om det er dyreplageri. ts Anonymkode: 5cfcd...70c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #27 Skrevet 25. mai 2019 Herregud stakkars dyr, ikke plag dem sånn. Anonymkode: 747a7...4ba
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #28 Skrevet 25. mai 2019 Gå heller for blåhval ts, det er mye kulere. Anonymkode: 747a7...4ba 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #29 Skrevet 25. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. vil du si at bilde i hovedinnlegget er opptimalt for haiene i tanken? eller er det alt for lite? ts Anonymkode: 5cfcd...70c Det er alt, alt, alt for lite. Haiakvarium hører egentlig bare hjemme i kjempestore anlegg der de kan bli ivaretatt av biologer fordi de er kompliserte dyr med kompliserte behov og er i konstant aktivitet siden de ikke har svømmeblære. Anonymkode: 2ab73...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #30 Skrevet 25. mai 2019 Først av alt så tror jeg ikke det er særlig mange leverandører i Norge som kan levere et slikt akvarium. For det andre er det dyreplageri Anonymkode: a4d54...2d1 1
Kvartz Skrevet 25. mai 2019 #31 Skrevet 25. mai 2019 Foreslår at du skaffer deg noen guppyer i første omgang. Når det er sagt så må jeg si at du ikke er særlig god på trolling, kanskje er du ny i det gamet? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #33 Skrevet 26. mai 2019 https://images.app.goo.gl/VGN3hN32CEgi2Zjs6 Her er et annet alternativ, de fås kjøpt her. De er små når du får dem, men de vokser lett ut av et 250 l akvarium. Anonymkode: d6a33...61f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #34 Skrevet 26. mai 2019 Ta deg heller en tur til varmere strøk innimellom ts, dette er mye morsommmere. Hva er det med det at folk skal ha servert ting til seg i stua hele tiden? Anonymkode: 747a7...4ba 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #35 Skrevet 26. mai 2019 Hvis du får deg et akvarium på størrelse med en fotballstation så kanskje du har plass til en liten revhai eller makrellhai. Ellers kan du bare glemme drømmen, hai hører ikke hjemme i akvarium. Anonymkode: 8b61f...b55
Djungelvrål Skrevet 26. mai 2019 #36 Skrevet 26. mai 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke spor av tråden. Om du ikke har svar på det jeg spør om, så ikke svar. Jeg vil jo ikke drive med dyreplageri, men jeg syntes oppriktig haier er flotte. Om jeg vil ha hai, vil jeg gjøre det på best mulig måte, finne ut av hva dem trenger, hvor stor plass osv. Det er derfor jeg spør her. Dem har jo haier på akvariet i bergen. Jeg regner med at det stilles krav på hvor stort dem må ha det for å trives, men jeg finner ikke noe når jeg googler. Derfor spør jeg her. ts Anonymkode: 5cfcd...70c Jeg anser spørsmålet ditt som like dumt som mitt. Uansett er dette en t r o l l e t r å d. Det er innlysende. Ingen er så kørka! 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. mai 2019 #37 Skrevet 26. mai 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kan du komme med bilder av tanker/akvarium som er store nok? jeg finner lite når jeg googler. og det siste jeg vil er å drive med dyreplageri.. ts Anonymkode: 5cfcd...70c Hvis du ikke vil drive med dyreplageri, så dropper du å ha hai i en tank. Haier skal leve fritt i havet. Bruk pengene dine på noe annet
Gjest Sirah Skrevet 26. mai 2019 #38 Skrevet 26. mai 2019 Nei du kan ikke ha hai i tank. Det burde si seg selv. Haien skal svømme over store områder for å ha det bra. Og hvordan hadde du tenkt å vaske tanken? Hoppe oppi sammen med haien?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #39 Skrevet 26. mai 2019 Å atter en gang går folk rett på 🙄 Anonymkode: 6755e...c9d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #40 Skrevet 26. mai 2019 3 timer siden, Sirah skrev: Nei du kan ikke ha hai i tank. Det burde si seg selv. Haien skal svømme over store områder for å ha det bra. Og hvordan hadde du tenkt å vaske tanken? Hoppe oppi sammen med haien? Det er faktisk det de gjør i store akvarier... Anonymkode: 5ddf7...47f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå