Gå til innhold

Ha hai i akvarium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke peiling på fisk eller hai, men er dette mulig? Jeg så på noen bilder og kunne gjerne tenkt meg noe slikt selv. Er det stor nok plass for haiene? Ja, jeg vet det blir dyrt. Men pris er ikke noe problem. Spørsmålet er egentlig hvor mulig dette er og om det er optimalt for haiene og fiskene. Er det mye vedlikehold?

44763_694929_1.jpg

Anonymkode: 5cfcd...70c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener å ha sett en dokumentar om det for lenge siden. Da ble konklusjonen at flere haier kunne overlevd i akvarium, men hvithaien hadde vist ikke det kom de frem til. 

Flere store akvarium på kjøpesentre i Asia å slikt har haier(husker ikke hvilke typer)

Anonymkode: e0edd...ca0

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener å ha sett en dokumentar om det for lenge siden. Da ble konklusjonen at flere haier kunne overlevd i akvarium, men hvithaien hadde vist ikke det kom de frem til. 

Flere store akvarium på kjøpesentre i Asia å slikt har haier(husker ikke hvilke typer)

Takk! vet du hvordan man rengjør slike tanker og vedlikehold?

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

«Kunne overlevd» er ikke det samme som å ha det bra. Hai i så lite akvarium som avbildet over er intet mindre enn dyreplageri.

Anonymkode: db5f0...385

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du ser hvor stort dette akvariet er i forhold til stolen på bildet?

Anonymkode: bd836...919

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Kunne overlevd» er ikke det samme som å ha det bra. Hai i så lite akvarium som avbildet over er intet mindre enn dyreplageri.

Vet du hvor stor det må være da? for at de skal trives, :)

3 minutter siden, Kvartz skrev:

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5818 

Bjarne Sætrang

Dette er vel den eneste haien du får ha i akvarium her i Norge uten spesiell tillatelse.

Hvordan får man en slik spesialtillatelse? ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror ærlig talt ikke ts er seriøs. Tipper troll.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ærlig talt ikke ts er seriøs. Tipper troll.

Jeg er helt seriøs. Veldig irriterende at beskyldninger om troll kommer opp i hver eneste tråd her inne. Hvorfor skulle jeg trollet om dette? Jeg er oppriktig nysgjerrig og lurer på hva som krever og trengs for å ha 2 haier. ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fiskeplageri. 

Anonymkode: e49b4...27e

• Liker 3
Skrevet

Har ikke peiling på elefanter men er dette mulig? Jeg så på noen bilder og kunne gjerne tenkt meg noe slikt selv. Er det stor nok plass  for elefantene? Ja, jeg vet det blir dyrt. Men pris er ikke noe problem. Spørsmålet er egentlig hvor mulig dette er og om det er optimalt for elefantene. Er det mye vedlikehold?

Image result for elefant i bur bilder

• Liker 11
Skrevet

Jeg er helt seriøs. Veldig irriterende at beskyldninger om troll kommer opp i hver eneste tråd her inne. Hvorfor skulle jeg trollet om dette? Jeg er oppriktig nysgjerrig og lurer på hva som krever og trengs for å ha 2 haier. ts

Tror nok du må opp på minst 15-20 ganger så stor tank heldigvis. Så hvis du har råd til å bygge deg et eget aqualand sett i gang.

Asiatiske land er helt på toppen i dyreplageri, ikke noe å trakte etter akkurat.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Har ikke peiling på elefanter men er dette mulig? Jeg så på noen bilder og kunne gjerne tenkt meg noe slikt selv. Er det stor nok plass  for elefantene? Ja, jeg vet det blir dyrt. Men pris er ikke noe problem. Spørsmålet er egentlig hvor mulig dette er og om det er optimalt for elefantene. Er det mye vedlikehold?

Image result for elefant i bur bilder

Ikke spor av tråden. Om du ikke har svar på det jeg spør om, så ikke svar. Jeg vil jo ikke drive med dyreplageri, men jeg syntes oppriktig haier er flotte. Om jeg vil ha hai, vil jeg gjøre det på best mulig måte, finne ut av hva dem trenger, hvor stor plass osv. Det er derfor jeg spør her. Dem har jo haier på akvariet i bergen. Jeg regner med at det stilles krav på hvor stort dem må ha det for å trives, men jeg finner ikke noe når jeg googler. Derfor spør jeg her. ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Tror nok du må opp på minst 15-20 ganger så stor tank heldigvis. Så hvis du har råd til å bygge deg et eget aqualand sett i gang.

Asiatiske land er helt på toppen i dyreplageri, ikke noe å trakte etter akkurat.

Takk for svar. Kan du komme med bilder av tanker/akvarium som er store nok? jeg finner lite når jeg googler. og det siste jeg vil er å drive med dyreplageri.. ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser hvor stort dette akvariet er i forhold til stolen på bildet?

Det spiller ingen rolle. Du må se på størrelsen på akvariet i forhold til hva slags fisk som skal oppi. Ikke en stol! 

Litt info fra akvariefolk: https://saltvannsforum.no/topic/6472-hai-i-akvariet/

http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=37160

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du kopiert teksten fra en annen plass? 

Anonymkode: 9c880...574

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du kopiert teksten fra en annen plass? 

Anonymkode: 9c880...574

fordi jeg først stile spørsmålet på akvaforum, men jeg fikk ikke svar :) ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

fordi jeg først stile spørsmålet på akvaforum, men jeg fikk ikke svar :) ts

Haha det er jo ikke noe rart du ikke fikk svar der når du spør så useriøst! I tillegg til det åpenbare har du ikke en gang nevnt hvilken art det skulle være snakk om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Haha det er jo ikke noe rart du ikke fikk svar der når du spør så useriøst! I tillegg til det åpenbare har du ikke en gang nevnt hvilken art det skulle være snakk om.

Det er kanskje useriøst, men jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg er åpen for de fleste arter. Jeg vil jo helst ha en art som skal trives og kan gå ilag med andre fisker. Jeg er virkelig fascinert av haier og vil velge en art som trives godt og som vil få det den har behov for. ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...