Gå til innhold

Ingen spør hvordan jeg har det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er deprimert og arbeidsledig.
Dette var aldri planen, men det ble nå sånn. jeg ser ingen mening med livet. tror nok heller jeg aldri vil finne meg en mann. kommer til å havne i en jobb jeg mistrives i, = ulykkelig = uattraktiv for menn. 
 

Anonymkode: 404f6...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg poster ikke lenger noe på insta... jeg ser ikke vitsen lenger. 
Men det er liksom ingen som savner meg heller..ikke engang han jeg liker.

Anonymkode: 404f6...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner kun insta, men om du trekker deg unna alle steder på nett og i livet så er det vel ikke bare mangel på spørsmål om hvordan du har det.. Spør du noen om dette? Har du noen rundt deg? 

Og ingen planlegger at livet går skjevt ut. Men du kan fortsatt lande på beina. Det er bare jævlig vanskelig å se for seg når man er deprimert. 

Anonymkode: 75600...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du nevner kun insta, men om du trekker deg unna alle steder på nett og i livet så er det vel ikke bare mangel på spørsmål om hvordan du har det.. Spør du noen om dette? Har du noen rundt deg? 

Og ingen planlegger at livet går skjevt ut. Men du kan fortsatt lande på beina. Det er bare jævlig vanskelig å se for seg når man er deprimert. 

Anonymkode: 75600...9dd

Jeg spør ingen, jeg tør ikke ta kontakt. 
er redd for å bl dømt, eller å ta kontakt bare for å hinte i at jeg ikke har det bra.. 
jeg spør ikke alltid andre nei, kan jo ligge der.

Anonymkode: 404f6...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mente du forresten ? om jeg spør andre om det eller om jeg spør hvorfor de ikke spør hvordan jeg har det?
Har bare mamma nå 

Anonymkode: 404f6...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale media er flyktige, folk merker kun om de aller aller nærmeste forsvinner helt, og til og med da kan det gå noen dager. Det ekte livet er ikke på sosiale media, og folk bryr seg ikke. De trykker bare liker i hytt og pine der de finner det for godt, men ingenting har mening. Ikke sett selvverdien din ut fra sosiale media. Da er du dømt til å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er deprimert og arbeidsledig.
Dette var aldri planen, men det ble nå sånn. jeg ser ingen mening med livet. tror nok heller jeg aldri vil finne meg en mann. kommer til å havne i en jobb jeg mistrives i, = ulykkelig = uattraktiv for menn. 
 

Anonymkode: 404f6...0ac

Du kommer ingen vei med den holdningen der i livet. Du er ansvarlig for deg selv, ditt eget liv. Start å lev, ta tak i livet ditt. Du har mange fler muligheter enn du aner.

Lån denne: https://bokelskere.no/bok/det-er-ikke-mer-synd-paa-deg-enn-andre-en-bok-om-ansvar-og-frigjoering/329765/

Anonymkode: 85641...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva mente du forresten ? om jeg spør andre om det eller om jeg spør hvorfor de ikke spør hvordan jeg har det?
Har bare mamma nå 

Anonymkode: 404f6...0ac

Snakk med moren din, og du kan ta kontakt med fastlegen din og prate med henne/ham. 

Det er lov å synes synd på seg selv, det er bare dumt å fortrenge de følelsene du har. Men du må gripe tak i de du har rundt deg og la dem få hjelpe deg med å komme deg på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er syk av andre grunne og opplever det samme som deg, men det det mye fordi jeg selv ikke deler så mye av dette til andre og fordi jeg lider av noe som ikke er synlig for andre. Tror vi selv må ta litt ansvar for å strekke hånda ut og si i fra om vi trenger støtte fra omgivelsene. Så kan man diskutere om det burde vært nødvendig heller ikke, men sånn tror jeg er veldig vanlig. Så tror jeg vi må slutte å måle hvor vikitg vi er for hverandre i antall likes og kommentarer her og der. I den «virkelige» verden er det vanlig å kun ha to-tre venner som faktisk bryr seg og da er det de som er viktige tenker jeg.

Anonymkode: f415a...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du svart når de har spurt deg tidligere? Hvis du hele tiden har fortalt at du har det vondt, kan dette være grunnen til at de ikke spør deg lengre.

Anonymkode: 454bc...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan har du svart når de har spurt deg tidligere? Hvis du hele tiden har fortalt at du har det vondt, kan dette være grunnen til at de ikke spør deg lengre.

Anonymkode: 454bc...f48

Hva skal man egentlig svare? Hvis man svarer at man har det bra er det feil, fordi vi ikke sier sannheten og da er det ikke rart at folk slår seg til ro med det og lever livet sitt videre. Sier man at man ikke har det bra så er det også feil fordi det blir sett på som klaging? Hmmm

Anonymkode: a5a75...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...