Gå til innhold

Svigermor gikk på Nigeriasvindel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor har sendt flere hundre tusen til en amerikansk general i Midt-Østen/Asia, som var i beit for penger da lønnen hans ville bli utbetalt i USA og han måtte komme seg dit før han skulle komme til henne i Norge, men ble kastet i fengsel i Afghanistan før avreise osv (kjenner ikke hele løgnhistorien). Det kom frem da hun spurte sin datter - min manns halvsøster - om penger. De har ikke hatt kontakt på minst 10 år (halvsøster kuttet kontakten), så ber svigermor om penger som hun skal sende denne fyren. Søster varslet min mann som ble fly forbanna fordi han fikk vite det sist.

Hører med til historien at hun aldri har hjulpet sine barn økonomisk og sagt nei de par gangene de har spurt om lån i fm utdannelse og boligkjøp (sa nei til å stille som kausjonist for datter etter tøff skilsmisse med tapt egenkapital under finanskrisen, selv om datter fint ville klart lånet og det kun ville være for en kort periode og hun hadde økonomi til det, datter kom seg ikke inn på boligmarked igjen før hun møtte ny mann). Men hun kunne altså sende alle oppsparte penger til en mann hun aldri hadde møtt. Hun tok også opp lån.... Og hun er faktisk også gift. Med en grinete type som jeg unnet henne å forlate, men ikke slik! Ikke fair å pleie en flamme på nettet. Hun planla å flytte sammen med ham denne supergeneralen kom til Norge.

Vi prøvde snakke svigermor til fornuft, hun avviste alt, nektet å svare på spørsmål om rene faktafeil og realitet checks, og fastholdt at hun kjente ham blabla. Så kom han aldri, og hun forsto hun var lurt. Politianmeldte og kontaktet banken, men kommer seff ingen vei. Gikk i kjelleren, følte hun var blitt hjernevasket og skjønner ikke selv hvordan hun kunne være så dum..

Min mann var sint fordi han fikk vite sist, for at hun kunne være så dum. Null kontakt på flere uker (bor åtte timer m bil unna el buss+fly). Så tar min mann kontakt igjen, ikke hjertelig, men ok. Hun er barnas bestemor og er bedre til det enn hun var som mor. Hun har ikke kontakt med barnebarna på min manns søsters side. Vi er de hun har.

Så for to uker siden varsler hennes søster at hun har på nytt kontakt med denne flammen. Min mann orker ikke, så jeg tar kontakt. Nå er det den «ekte Aron» som tar kontakt og han er dypt fortvilet over at hun er blitt lurt, han sier hans konto ble hacket osv. Jeg prøver igjen å snakke henne til fornuft, ender med å bare si «han kommer til å be om penger, bare vent». 

Så meldte hun i går at han ikke kommer. Har bedt om 200.000. Hun skjønner at hun ble lurt igjen. Vet ikke om hun har sendt mer penger, men jeg tror det. Sannsynligvis forbrukslån som er lett å få (har bedt henne kontakte banken og få lån på bolig som hun kan innfri lånet med, og få lavere renter, hun skal gjøre det men har ikke helt ork.. tror også det blir vanskelig da hun eier boligen med mannen (dog særeie), han vet hun har tapt mye penger, men ikke på hva.

Min mann vil nå kutte kontakten. Dette topper alt, hun har vært ego i oppveksten hans og han har store hull i allmenndannelsen (merker jeg) fordi hun har vært mest opptatt av mennene hun har vært sammen med.

Kjenner jeg synes synd på henne, hun har jo tapt alt hun skulle tære på i alderdommen, men jeg har null respekt og synes hun er totalt blåst i hodet. Hun nektet å høre på oss - vi som bryr oss om henne, og som hun trenger penger til fly/bussbilletter for å besøke - og hun nektet TO GANGER. Hun satset alt på en fyr hun aldri hadde møtte, og blåste i sønnen og min sine innstendige bønner. 

Hun har «mistet» datteren, hun hadde bare sønnen igjen. Men min mann vil nå kutte kontakten. Og jeg kjenner det frister å tenke at hun får ligge som hun reder. Hun gav blaffen i alt vi sa. Hun løy (sa hun ikke hadde sendt penger), hun skjønte på kontrollspørsmål fra oss (hadde hun møtt ham, hvor hadde den ekte Aron vært da hun oppdaget at hun var lurt, at FN ikke hadde operasjoner der han påstod han var for FN osv) 

Men hun er barnas bestemor. 

Noen som har hatt liknende situasjoner?

Beklager langt innlegg. 

Anonymkode: 3594b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktige her skriver du kanskje sist, "hun er barnas bestemor". Hvis barna allerede har et forhold til henne og hun er en god bestemor for barna, så ville jeg vært forsiktig med å kutte kontakten. Selv om hun har vært dum: Så lenge hun ellers oppfører seg normalt ovenfor barna, så vil det jo være barna som opplever den største konsekvensen av at bestemor forsvinner ut av livene deres. 

Og så må dere få henne til å anmelde dette her. 

Anonymkode: db80c...778

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket. Er du redd for å bli arveløs nå siden du oppdager dette nå?

Anonymkode: b5929...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun er barnas bestemor. 

Ha den kontakten med henne som er god for barna og dere. 

Så får vi håpe at ungene ikke har arvet hennes intelligens. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår i grunnen ikke hvorfor sønnen vil kutte kontakten. Greit, hun har vært ufattelig dum, men det går jo bare ut over henne selv. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke kan pleie omgang med en som har vært dum og er fattig av den grunn?

Anonymkode: d8eef...dc6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår i grunnen ikke hvorfor sønnen vil kutte kontakten. Greit, hun har vært ufattelig dum, men det går jo bare ut over henne selv. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke kan pleie omgang med en som har vært dum og er fattig av den grunn?

Anonymkode: d8eef...dc6

Du forstår ikke? Denne moren har nektet å hjelpe sine egne barn økonomisk, når de har vært i en krise. Men å gi bort flere hundre tusen til en fremmed på nett, DET kunne hun gjøre. Hadde vært forbanna selv, jeg. 

Anonymkode: 59643...074

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke overrasket. Er du redd for å bli arveløs nå siden du oppdager dette nå?

Anonymkode: b5929...a61

Eh..på seg selv kjenner man andre. Damen er såvidt blitt pensjonist og dette skulle hun tære på i alle år. Men disse pengene røk i runde en, om du ikke skjønte det. Hun sto i gjeld allerede da. Man arver heldigvis ikke gjeld. Men du burde gå en runde med deg selv. 

Anonymkode: 3594b...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mannen sin mor, da bør det være mest opp til mannen hva slags kontakt dere har. Gå iallfall ikke bak ryggen hans og oppretthold kontakt uten at han vet. Om han ønsker å kutte kontakt så syns jeg du skal respektere det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår i grunnen ikke hvorfor sønnen vil kutte kontakten. Greit, hun har vært ufattelig dum, men det går jo bare ut over henne selv. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke kan pleie omgang med en som har vært dum og er fattig av den grunn?

Anonymkode: d8eef...dc6

Det tenkte jeg også etter første runde. Han syntes det var skamfullt og idiotisk, men verst var det at han har jobbet hardt med seh selv for å tilgi endel som ligger i grenseland til omsorgssvikt i oppveksten (juling av stefedre - hun så en annen vei, alkoholmisbruk av stefedre, ting ikke hennes søsken visste om engang).

Han bodde mange år i en annen by, hun kom aldri på besøk, han var totalt uvitende om ting de fleste lærer hjemme (ble hjulpet mye av foreldrene til den første voksenkjæresten han hadde). Han føler at hun nok en gang jaget en mann og gav blaffen i alt vi sa og minner fra barndom og ungdom veltet frem igjen. Kom forbi det etter runde en, men med runde to har det gått i vranglås sier han (enda ferskt da, så kan jo gå..). Men jeg kjenner også at jeg ikke orker å forholde meg til alt dette. Hun gav så bæng i alt vi sa og hun løy og var frekk. Hun tok et valg kjennes det som. 

Anonymkode: 3594b...866

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lilypond said:

Det er mannen sin mor, da bør det være mest opp til mannen hva slags kontakt dere har. Gå iallfall ikke bak ryggen hans og oppretthold kontakt uten at han vet. Om han ønsker å kutte kontakt så syns jeg du skal respektere det. 

Enig. Den kontakten jeg har hatt har han visst, men ikke orket selv. Han bestemmer her.

Anonymkode: 3594b...866

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke? Denne moren har nektet å hjelpe sine egne barn økonomisk, når de har vært i en krise. Men å gi bort flere hundre tusen til en fremmed på nett, DET kunne hun gjøre. Hadde vært forbanna selv, jeg. 

Forsørgelsesplikta opphører når barna slutter på videregående eller fyller 18, som kjent.
Å forvente støtte videre utover er det bare bortskjemte, egoistiske barn som kan finne på. Når en er voksen, forventes man å klare seg selv, ellers er man en ubrukelig snylter. 

Anonymkode: d8eef...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Godhelg2019 said:

Dette kan ikke stemme. TROLL!

Har du ikke lest om Nigeriasvindel? Jobber i bank, og kan fortelle at det er mye av det - men folk anmelder ofte ikke og forteller ofte ikke til andre fordi de skjemmes. Men ville hatt bedre ting å gjøre på en lørdagskveld enn å dikte opp slikt.

Anonymkode: 3594b...866

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Forsørgelsesplikta opphører når barna slutter på videregående eller fyller 18, som kjent.
Å forvente støtte videre utover er det bare bortskjemte, egoistiske barn som kan finne på. Når en er voksen, forventes man å klare seg selv, ellers er man en ubrukelig snylter. 

Anonymkode: d8eef...dc6

Nå var det ingen som forventet så mye. Men ubrukelig snylter er man jo ikke, når man klarer seg selv uansett. 

Jeg - og mange andre - kan ikke tenke meg noe mer meningsfylt å bruke penger på, enn å hjelpe mine nærmeste over kneiker, enten det er mine foreldre, søsken eller barn med en økonomisk håndsrekning. Men det er meg. Du kan bruke pengene dine på deg.

Anonymkode: 3594b...866

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og venter på at hun skal stå fram i media som minstepensjonist som ikke får endene til å møtes og fortelle hvordan det hjerteløse Norge behandler sine pensjonister. Selvsagt uten å nevne med et ord at hun selv har satt seg i den situasjonen.

Anonymkode: b1db5...5c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det viktige her skriver du kanskje sist, "hun er barnas bestemor". Hvis barna allerede har et forhold til henne og hun er en god bestemor for barna, så ville jeg vært forsiktig med å kutte kontakten. Selv om hun har vært dum: Så lenge hun ellers oppfører seg normalt ovenfor barna, så vil det jo være barna som opplever den største konsekvensen av at bestemor forsvinner ut av livene deres. 

Og så må dere få henne til å anmelde dette her. 

Anonymkode: db80c...778

Hun anmeldte etter første runde. Og så gikk hun på limpinnen igjen.... 

Anonymkode: 3594b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tenkte jeg også etter første runde. Han syntes det var skamfullt og idiotisk, men verst var det at han har jobbet hardt med seh selv for å tilgi endel som ligger i grenseland til omsorgssvikt i oppveksten (juling av stefedre - hun så en annen vei, alkoholmisbruk av stefedre, ting ikke hennes søsken visste om engang).

Han bodde mange år i en annen by, hun kom aldri på besøk, han var totalt uvitende om ting de fleste lærer hjemme (ble hjulpet mye av foreldrene til den første voksenkjæresten han hadde). Han føler at hun nok en gang jaget en mann og gav blaffen i alt vi sa og minner fra barndom og ungdom veltet frem igjen. Kom forbi det etter runde en, men med runde to har det gått i vranglås sier han (enda ferskt da, så kan jo gå..). Men jeg kjenner også at jeg ikke orker å forholde meg til alt dette. Hun gav så bæng i alt vi sa og hun løy og var frekk. Hun tok et valg kjennes det som. 

Dette blir en annen sak enn den opprinnelige historia. Sønnen får selv bestemme om hans familie skal ha kontakt med henne basert på en samla vurdering, det er det slett ikke nødvendig at man har.

Ellers skal du være forsiktig med å tilføye mye nytt til historia samt å besvare alle innlegg – begge trekkene er typisk for troll på internett.

Anonymkode: d8eef...dc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitter og venter på at hun skal stå fram i media som minstepensjonist som ikke får endene til å møtes og fortelle hvordan det hjerteløse Norge behandler sine pensjonister. Selvsagt uten å nevne med et ord at hun selv har satt seg i den situasjonen.

Anonymkode: b1db5...5c6

Minstepensjonist er hun ikke, men nå går jo endel av pensjonen med til å betale renter. Og hun er nå økonomisk bundet til den grinete mannen hun bor med. Før hun sendte sparepengene sine ut av landet, hadde hun faktisk råd til å gå fra ham. Im vi kutter kontakten han hun mistet «alt» på dette.

Anonymkode: 3594b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ingen som forventet så mye. Men ubrukelig snylter er man jo ikke, når man klarer seg selv uansett. 

Når man ingenting får, er man ingen snylter, det har du rett i. Man er likevel tigger, noe folk med selvrespekt nødig vil synke ned til å bli. Bare som aller siste utveg, for å berge livet.

Anonymkode: d8eef...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette blir en annen sak enn den opprinnelige historia. Sønnen får selv bestemme om hans familie skal ha kontakt med henne basert på en samla vurdering, det er det slett ikke nødvendig at man har.

Ellers skal du være forsiktig med å tilføye mye nytt til historia samt å besvare alle innlegg – begge trekkene er typisk for troll på internett.

Anonymkode: d8eef...dc6

Nei, det blir det ikke - jeg skriver om det.

Det var derfor HI ble så langt, kunne ikle skrive lenger synes jeg. Men likevel får man jo ikke med alt. 

Anonymkode: 3594b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man ingenting får, er man ingen snylter, det har du rett i. Man er likevel tigger, noe folk med selvrespekt nødig vil synke ned til å bli. Bare som aller siste utveg, for å berge livet.

Anonymkode: d8eef...dc6

Bullshit. Ingen tigget. 

Anonymkode: 3594b...866

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...