AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Noen som vet hvordan striper/bleking/balyage funker i år som er farget brunt (ikke veldig mørkt). Blir der veldig mye gulskjær? Og når hårfargen er varm brun, skal jeg fremdeles frykte gul/rødskjær? Noen med peil ? Hva sier jeg til frisøren? Anonymkode: 61e22...57b
Katten Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Fortell frisøren hva du har gjort med håret tidligere:) Du vil nok kunne få gul/orangeskjær, dette er noe frisøren kan fikse med en fargekorrigering (stort sett!) Jeg har selv tatt balayage i farget brunt hår, og det måtte ganske mye korrigering til før fargen ble nogenlunde "kald" nok. Anbefaler deg at du snakker med frisøren før du bestiller time og lar de se på håret ditt, og si hva som er sannsynlig at de får til, og pris! kan bli dyrt om de må gjøre mye:)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Takk for svar. Men hva er egentlig fargekorrigering? Jeg innbiller meg at det er en slags glansvask som vaskes ut fortere en jeg rekker å komme meg hjem omtrent...Men det er kanskje ikke det? Anonymkode: 61e22...57b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Jeg prøvde å lysne/bleke håret etter at jeg hadde farget det mørkt. Ble skikkelig krise. Veldig lyst i etterveksten og der jeg hadde farget mørkt tidligere ble håret helt oransje. Men dette var hjemmefarging da, frisører vet som regel litt mer om farging enn det jeg kan:) men det er uansett mye vanskeligere å gå fra mørk til lys enn andre veien. Anonymkode: 00dd0...9de
Katten Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Men hva er egentlig fargekorrigering? Jeg innbiller meg at det er en slags glansvask som vaskes ut fortere en jeg rekker å komme meg hjem omtrent...Men det er kanskje ikke det? Anonymkode: 61e22...57b Hm, det er en slags glansvask eller lignende (prøvde å google dette, men fant ikke noe god beskrivelse) som skylles gjennom håret, så hvis du har fått en orangeaktig blond farge kan korrigeringen gjøre den kaldere! Hm, tror noen med bedre pelign enn meg må svare
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Men holder fargekorrigeringen en stund? Eller er det oransje hår igjen etter to vask? Mulig jeg heller vil ta striper..håret mitt er ikke mørkt brunt forresten, det er sånn hasselnøttfarge. Ønsker ikke å bli blond, men om å få litt spill i det og en fin sommerlook. Litt sånn karamellaktige striper/highlightere er ønskeresultatet. Anonymkode: 61e22...57b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men holder fargekorrigeringen en stund? Eller er det oransje hår igjen etter to vask? Mulig jeg heller vil ta striper..håret mitt er ikke mørkt brunt forresten, det er sånn hasselnøttfarge. Ønsker ikke å bli blond, men om å få litt spill i det og en fin sommerlook. Litt sånn karamellaktige striper/highlightere er ønskeresultatet. Anonymkode: 61e22...57b Det er veldig individuelt, hos meg holder fargekorrigeringen seg fin helt til neste gang jeg farger håret, om jeg bare vedlikeholder den med lilla- og blåshampoo. Jeg har balayage i mitt hår, har mørkt brunt naturlig, men mitt var ikke farget når vi startet. Fikk platinablonde tupper etter første bleiking, men ble naturligvis korrigert til en mer naturlig farge med glansvask. Anonymkode: c4e13...216
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 Takk for svar. Skal høre litt med frisørene. Skal til en jeg ikke har vært hos før, men som jeg har fått anbefalt av flere. Anonymkode: 61e22...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå