Gå til innhold

Engelsk revejakt som sport


AnonymBruker

Bør dette innføres som tradisjon i Norge?  

31 stemmer

  1. 1. Synes du Norge bør innføre revejakt med hest og hund?

    • Ja
      2
    • Nei
      29


Anbefalte innlegg

Synes denne sporten og det sosiale rundt er utrolig fascinerende og spennende. Er det mange her i Norge som har vært med, og/eller som kunne tenke seg å innføre revejakt fra hesterygg med en hundeflokk som jager frem reven? Sporten har lange tradisjoner i både England og Irland.

Anonymkode: 5af0e...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jeger, men ønsker ikke å innføre den formen for jakt. Å stresse dyrene på den måten er ikke human jakt. 

Anonymkode: ef3fd...2b1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har denne sport som du kaller det vært ulovlig i Storbritannia siden 2004.

 

Men for å svare på spørsmålet.............Nei

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Nå har denne sport som du kaller det vært ulovlig i Storbritannia siden 2004.

 

Men for å svare på spørsmålet.............Nei

Joda, men det er likevel mulig å få praktisert den. At en uvitende og misunnelig berm skal få ødelegge for andre er helt på trynet! I Irland er det heldigvis fullt lovlig.

Anonymkode: 5af0e...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er likevel mulig å få praktisert den. At en uvitende og misunnelig berm skal få ødelegge for andre er helt på trynet! I Irland er det heldigvis fullt lovlig.

Anonymkode: 5af0e...649

Misunnelig? Er du dum? Jakt som involverer dyremisshandling er intet mindre enn forkastelig. Bare dumme folk driver jakt på den måten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke fascinerende eller spennende nei. Det er ren tortur for revene som løper for livet til de ikke klarer mer, å stakkars dem om hundene får tak i dem, de blir da revet i filler, for menneskets underholdning. Man er bra dum om man mener at slik er greit. Tyrefekting er lov i Spania, men det gjør det ikke mer greit av den grunn. 

Anonymkode: 0a068...f97

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, OPIgirl skrev:

Misunnelig? Er du dum? Jakt som involverer dyremisshandling er intet mindre enn forkastelig. Bare dumme folk driver jakt på den måten. 

Akkurat som 99.999% av alle andre vet og skjønner du ingenting om denne sporten. Dyremisshandlig? For noe tull. Det er en naturlig måte å jakte på, man bruker spesialtrente hunder som fort tar livet av revet, om de får tak i den.

Anonymkode: 5af0e...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som 99.999% av alle andre vet og skjønner du ingenting om denne sporten. Dyremisshandlig? For noe tull. Det er en naturlig måte å jakte på, man bruker spesialtrente hunder som fort tar livet av revet, om de får tak i den.

Anonymkode: 5af0e...649

Å jeg sier igjen;

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fascinerende eller spennende nei. Det er ren tortur for revene som løper for livet til de ikke klarer mer, å stakkars dem om hundene får tak i dem, de blir da revet i filler, for menneskets underholdning. Man er bra dum om man mener at slik er greit. Tyrefekting er lov i Spania, men det gjør det ikke mer greit av den grunn. 

Anonymkode: 0a068...f97

 

Anonymkode: 0a068...f97

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Joda, men det er likevel mulig å få praktisert den. At en uvitende og misunnelig berm skal få ødelegge for andre er helt på trynet! I Irland er det heldigvis fullt lovlig.

Anonymkode: 5af0e...649

Berm er et ord på nynorsk, ikke bokmål.

Anonymkode: 46abd...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Noe som ikke er tradisjon, kan ikke bare innføres til å bli det over natta. 

Som en aktivitet, helt greit. Det er noe annet

Anonymkode: e016a...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og absolutt nei - slikt kommer heldigvis aldri til å skje.

Engelsk revejakt er underholdning for folk med sadistiske tendenser, en organisert form for dyremishandling som ikke har noe annet mål enn å rive ett enkelt dyr i filler.

Jakt for mat er én ting - men det der er fanden meg ikke jakt.

Anonymkode: e8fb5...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jakt for pels er greit jeg.

Anonymkode: e016a...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker det ikke. Jeg jakter selv, og dette er en sport jeg ikke kan stå for. Jeg respekterer likevel at det er en tradisjon i England. Har også vært med på tvilsom grevlingjakt i Sverige. Der måtte jeg bare kaste inn håndkleet.

 

 

Anonymkode: e8c9f...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg i mot å foby alt man ikke liker. Har folk lyst til å drive revejakt så bør de få gjøre det. Er neppe verre enn mye annet som skjer med dyrene. 

Anonymkode: 2fd8c...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladiatorkamper er det vi trenger. TS kan få være med.

Anonymkode: 46abd...2f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gladiatorkamper er det vi trenger. TS kan få være med.

Anonymkode: 46abd...2f6

Det hadde vært noe. Det er neppe verre enn mye annet som skjer med folk.

Anonymkode: e8fb5...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv er jeg i mot å foby alt man ikke liker. Har folk lyst til å drive revejakt så bør de få gjøre det. Er neppe verre enn mye annet som skjer med dyrene. 

Anonymkode: 2fd8c...37a

Forby alt vi ikke liker er nå en ting, men vi har ikke topografi til å drive med den type revejakt heller. Jeg synes lite om elgjakt med hund, men jeg fronter ikke et forbud mot det. Jeg synes ikke den jakta er ok, og da avstår jeg :) Ganske enkelt!

Anonymkode: e8c9f...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Det er mye som kan være morsomt og spennende. Noen får skikkelig adrenalin når de stjeler. Men at noe er morsomt og fascinerende er ikke god nok grunn til å gjøre noe. Og når det er snakk om en part som lider under aktiviteten, så vil mange si nei. Vi sier nei til stjeling og nei til revejakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...