Gå til innhold

Dessert etter reke/sjømat aften.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å ha et bugnende bord med reker, skagenrøre, kaviar, krepsehaler, rakfisksallat, litt ost og kjeks, flere typer majones, brød og loff, litt grønt og litt frukt.

Er det da godt med en lett sjokolademosse, med litt frisk sorbet til dessert? Tenkte todelt mousse, hvit og brun sjokolade, og mangosorbet... Kan dette bli bra??

Anonymkode: 8338d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pannacotta, kesam med frukt og bær, eller en tung brownie med iskrem og syrlige bær. 

Anonymkode: 31e37...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabaret 🤷🏼‍♂️

Anonymkode: 52467...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kabaret 🤷🏼‍♂️

Anonymkode: 52467...4ce

Til dessert???

Anonymkode: 8338d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt noe friskt til dette. Vet ikke, men synes ikke at sjokolade passer så godt til skalldyr? Jeg ville vurdert sitronmousse, en lett sorbet sammen med panna cotta eller sitronterte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @gohege! Noe friskt passer godt etter å ha spist sjømat. Sorbet hadde nok falt i smak, f.eks en med sitron og en med bringebær. Panna cotta kan også gå, det er jo veldig godt. Sjokolademousse osv kan jo gå, men jeg syns ikke det passer så godt

Anonymkode: a391c...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg at et totalt inntrykk av måltidet skal være balansert. Reker er lett, og tåler en tyngre dessert enn sorbet. Ville helt klart valgt sjokolade eller noe annet hvis alternativet er sorbet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i noe søtt etter skalldyr, og tenker at en sitronfromasj passer godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær med fløte, rabarbragrøt, pavlova, panacotta, sitronmousse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også valgt noe med sjokolade, kanskje en brownie med litt is og bær som foreslått over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlova. Så mange digge varianter. Lag små porsjonsbunner, sett frem krem, vaniljekrem, Evt lemoncurd, samt div frukt og bær og smash sjokolade, salt karamellsaus- så kan folk bygge hver sin pavlova. 

Anonymkode: 11bed...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Muskath skrev:

Jeg ville også valgt noe med sjokolade, kanskje en brownie med litt is og bær som foreslått over her.

Men ikke sjokolademousse? Tenker en hjemmelaget med mye smak, sorbet tenkte jeg å ha en kule ved siden av. Det er en sjokoladeglad gjeng som kommer. 

Anonymkode: 8338d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, gohege skrev:

Jeg ville valgt noe friskt til dette. Vet ikke, men synes ikke at sjokolade passer så godt til skalldyr? Jeg ville vurdert sitronmousse, en lett sorbet sammen med panna cotta eller sitronterte.

Mangosorbet er jo veldig frisk. 

Sjokolademosse skal jo serveres etter reker ikke sammen med, som du skriver. 

Tenker og å ha halvparten mørk sjokolade og halvparten hvit. Den hvite har en mild men søt smak, ikke ulik panakotta smaken, bare en annen konsistens. 

Anonymkode: 8338d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Men ikke sjokolademousse? Tenker en hjemmelaget med mye smak, sorbet tenkte jeg å ha en kule ved siden av. Det er en sjokoladeglad gjeng som kommer. 

Anonymkode: 8338d...72e

Jo, sjokolademousse er også bra😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mangosorbet er jo veldig frisk. 

Sjokolademosse skal jo serveres etter reker ikke sammen med, som du skriver. 

Tenker og å ha halvparten mørk sjokolade og halvparten hvit. Den hvite har en mild men søt smak, ikke ulik panakotta smaken, bare en annen konsistens. 

Anonymkode: 8338d...72e

Jeg synes dette høres helt topp ut! 

Anonymkode: 2e280...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...