Gå til innhold

Sladrete dame, skal man si fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par år siden så overhørte jeg flere damer i 50-60 årene snakke. De snakket om hverandre. Hun ene satt og pratet om hva hun mente om nabo-dama. Det kom ikke mye positivt om henne. Hun var en alkis, hadde så stygge gardiner og klarte ingenting. Hun var visst så sur også.

Den sladrete dama skulle fremstille seg selv som så innmari snill. Og det provoserte meg for hun mente selv at hun var såååå grei og høflig mot nabo-dama og nabo-dama var så sur tilbake. Alle folk små-sladrer litt men dette var ondskap. Det var ikke en hyggelig ting hun hadde å si om den dama. Jeg prøvde å fange opp om hvordan de andre damene reagerte men klarte ikke å fange opp om de var enige med henne eller ikke. 

Ville dere sagt i fra til henne det ble sladret om for jeg vet hvem hun er. For jeg vet at hun ikke er en alkis og hvilke gardiner hun går i er hennes sak. Hva syns dere? Si fra eller ikke?

Syns det er dårlig gjort at folk får ufortjent dårlig rykte. 

Anonymkode: b0e18...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvis du har lyst til å sladre, så.....

Anonymkode: 8b34c...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du har lyst til å sladre, så.....

Anonymkode: 8b34c...046

Jeg visste noen kom til å svare det. Det er jo ikke ondsinnet sladder jeg kommer med. Bare fakta liksom. Her går det ei dame i god tro og mener at nabodama er snill og grei, også går hun bare og kaster dritt bak ryggen hennes. Så slemt. Jeg syns jeg er feig hvis jeg lar dette passere. Det kan jo bli jeg som blir den store stygge ulven, men det hadde jeg taklet. 

Anonymkode: b0e18...db9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere år etter du overhørte dette, skal du fortelle det? 

De kommer til å si at du er en dramaqueen. 

Anonymkode: d7d20...baa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sladring er ufint, men tyvlytting av andres samtaler for å så spre dette videre er heller ikke spesielt fint gjort. 

Anonymkode: 19594...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et par år siden så overhørte jeg flere damer i 50-60 årene snakke. De snakket om hverandre. Hun ene satt og pratet om hva hun mente om nabo-dama. Det kom ikke mye positivt om henne. Hun var en alkis, hadde så stygge gardiner og klarte ingenting. Hun var visst så sur også.

Den sladrete dama skulle fremstille seg selv som så innmari snill. Og det provoserte meg for hun mente selv at hun var såååå grei og høflig mot nabo-dama og nabo-dama var så sur tilbake. Alle folk små-sladrer litt men dette var ondskap. Det var ikke en hyggelig ting hun hadde å si om den dama. Jeg prøvde å fange opp om hvordan de andre damene reagerte men klarte ikke å fange opp om de var enige med henne eller ikke. 

Ville dere sagt i fra til henne det ble sladret om for jeg vet hvem hun er. For jeg vet at hun ikke er en alkis og hvilke gardiner hun går i er hennes sak. Hva syns dere? Si fra eller ikke?

Syns det er dårlig gjort at folk får ufortjent dårlig rykte. 

Anonymkode: b0e18...db9

Går damen kledd i gardiner? Naboslarv er noe styggedom. Min mor var slik. Snakket foraktelig om folk hjemme, men det var ikke måte på så blid og forekommende hun var når de kom på besøk. Falskhet kaller jeg det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere år etter du overhørte dette, skal du fortelle det? 

De kommer til å si at du er en dramaqueen. 

Anonymkode: d7d20...baa

Mulig det. Men det er fortsatt sant. Det jeg sier er at jeg kanskje takler å være en dramaqueen. Jeg tåler den sladderen men det gjør ikke hun som blir sladret om og hun kommer til å ta seg veldig nær av det hun sier om henne. Og det er det som har stoppet meg til nå. Men syns også at det er på tide at hun som sper rykter og løgner om henne kanskje får seg en liten smekk på lanken. :) 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

sladring er ufint, men tyvlytting av andres samtaler for å så spre dette videre er heller ikke spesielt fint gjort. 

Anonymkode: 19594...cdc

Det er ikke tyvlytting. Det er høylydt prating fra hennes side. Skulle jeg unngått å høre det så måtte ha hatt på meg hørselsvern. Jeg nekter å gå i fra et måltid jeg har betalt for fordi jeg ikke skal høre hva hun sier. 

Det var da voldsomt så mye sympati sladre-dama fikk da? Noen som føler seg truffet her? :P 

Anonymkode: b0e18...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arabella skrev:

Går damen kledd i gardiner? Naboslarv er noe styggedom. Min mor var slik. Snakket foraktelig om folk hjemme, men det var ikke måte på så blid og forekommende hun var når de kom på besøk. Falskhet kaller jeg det. 

Ja det er å være falsk ja. Gjennom falsk også. 

Anonymkode: b0e18...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Arabella skrev:

Går damen kledd i gardiner?  

Ingen som påstår akkurat det. Hun sier at naboen har stygge gardiner og det skjemmer nabolaget. Jeg for min del syns gardinene er kule. Smaken er som baken. 

Anonymkode: b0e18...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere sagt i fra til henne det ble sladret om for jeg vet hvem hun er. For jeg vet at hun ikke er en alkis og hvilke gardiner hun går i er hennes sak. Hva syns dere? Si fra eller ikke?

Ikke si fra. Det er garantert mange som baksnakker deg også, ville du seriøst ha visst det?

For meg høres dette bare ut som drama. 

Anonymkode: d8c87...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke si fra. Det er garantert mange som baksnakker deg også, ville du seriøst ha visst det?

For meg høres dette bare ut som drama. 

Anonymkode: d8c87...dcf

Jeg regner med at jeg blir baksnakket, alle blir baksnakket av sånne som henne. Alle blir baksnakket generelt i livet. Men dette her er så ondskapsfullt og langt over hva som er normal baksnakking. Vær klar over ar når sånne ting kommer ut så kan det ødelegge en hel familie. Skal liksom et menneske få herje som det vil uten at det får konsekvenser? Jeg syns ikke det.

 

Anonymkode: b0e18...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig ikke noe vits å fortsette denne tråden her når 90% er på sladre-damas side. Det sier jo litt om Norges befolkning da. 

Anonymkode: b0e18...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et par år siden så overhørte jeg flere damer i 50-60 årene snakke. De snakket om hverandre. Hun ene satt og pratet om hva hun mente om nabo-dama. Det kom ikke mye positivt om henne. Hun var en alkis, hadde så stygge gardiner og klarte ingenting. Hun var visst så sur også.

Den sladrete dama skulle fremstille seg selv som så innmari snill. Og det provoserte meg for hun mente selv at hun var såååå grei og høflig mot nabo-dama og nabo-dama var så sur tilbake. Alle folk små-sladrer litt men dette var ondskap. Det var ikke en hyggelig ting hun hadde å si om den dama. Jeg prøvde å fange opp om hvordan de andre damene reagerte men klarte ikke å fange opp om de var enige med henne eller ikke. 

Ville dere sagt i fra til henne det ble sladret om for jeg vet hvem hun er. For jeg vet at hun ikke er en alkis og hvilke gardiner hun går i er hennes sak. Hva syns dere? Si fra eller ikke?

Syns det er dårlig gjort at folk får ufortjent dårlig rykte. 

Anonymkode: b0e18...db9

De fleste slarver vel, personlig bryr jeg meg ikke. Er ikke int i å høre hva folk sier heller. Ville bare latt det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel egentlig ikke noe vits å fortsette denne tråden her når 90% er på sladre-damas side. Det sier jo litt om Norges befolkning da. 

Anonymkode: b0e18...db9

Er du seriøs nå?

Anonymkode: 6fda6...854

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sladring er ufint, men tyvlytting av andres samtaler for å så spre dette videre er heller ikke spesielt fint gjort. 

Anonymkode: 19594...cdc

Det er ikke alltid tyvlytting er frivillig.... Mange sladrekjerringer her som snakker høyt og tydelig dritt om andre, både på butikken og bussen..... De hevder seg selv, ved å lage egne sannheter om naboen... Ja, jeg ville satt idiotkjerringen på plass hvis jeg overhørte løgner som ble slengt ut som sannheter!

Anonymkode: fc817...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs nå?

Anonymkode: 6fda6...854

 

57B89BAC-95BC-4569-875F-708AF46E666B.jpeg

Anonymkode: b0e18...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det. Men det er fortsatt sant. Det jeg sier er at jeg kanskje takler å være en dramaqueen. Jeg tåler den sladderen men det gjør ikke hun som blir sladret om og hun kommer til å ta seg veldig nær av det hun sier om henne. Og det er det som har stoppet meg til nå. Men syns også at det er på tide at hun som sper rykter og løgner om henne kanskje får seg en liten smekk på lanken. :) 

Det er ikke tyvlytting. Det er høylydt prating fra hennes side. Skulle jeg unngått å høre det så måtte ha hatt på meg hørselsvern. Jeg nekter å gå i fra et måltid jeg har betalt for fordi jeg ikke skal høre hva hun sier. 

Det var da voldsomt så mye sympati sladre-dama fikk da? Noen som føler seg truffet her? :P 

Anonymkode: b0e18...db9

Helt alvorlig synes jeg du selv fremstår rimelig kjip her ta. Det er to år siden, hva er det som gjør at du føler dama trenger en smekk på lanken nå? Og hvordan tenkte du denne smekken skal nå henne? Du sier at hun som blir baksnakket ikke tåler å høre det, hva tror du skjer om du sier det til henne? Det er jo opplagt ikke til hennes beste 

Det du burde gjort den gangen var å si klart ifra at damen IKKE er alkoholiker, og at du ikke ønske rå høre på slikt drittsnakk. Da hadde resten av tilhørende også fått med seg at det ikke stemmer.

Hvis du vil unngå å være feig, så går du til den som snakker dritt og fortelle hva du mener om det. Du tror vel ikke at hun som blir baksnakket og ikke vil tørre å være noe "dramaquenn" vil konfrontere dama som slenge drit. Det er det du som skal gjøre. Det var du som var til stede, du som reagerte på det som blir sagt, du som må leve opp til din egen standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid tyvlytting er frivillig.... Mange sladrekjerringer her som snakker høyt og tydelig dritt om andre, både på butikken og bussen..... De hevder seg selv, ved å lage egne sannheter om naboen... Ja, jeg ville satt idiotkjerringen på plass hvis jeg overhørte løgner som ble slengt ut som sannheter!

Anonymkode: fc817...48c

Ja. Jeg kommer til å sladre om sladringen da. ;) Da tar jeg heller den støyten for jeg vet jeg klarer det. Grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg syns det er så kjempe slemt gjort. Jeg skulle jo ha bedt henne feie for sin egen dør men jeg ble helt satt ut og tenkte bare: at det går ann? 

Anonymkode: b0e18...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid tyvlytting er frivillig.... Mange sladrekjerringer her som snakker høyt og tydelig dritt om andre, både på butikken og bussen..... De hevder seg selv, ved å lage egne sannheter om naboen... Ja, jeg ville satt idiotkjerringen på plass hvis jeg overhørte løgner som ble slengt ut som sannheter!

Anonymkode: fc817...48c

Ts snakker ikke om å sette nabodama på plass, det er noe helt annet og det hadde vært det rette å gjlre. I denne situasjonen vil ta fortelle det videre til hun som blir baksnakket så håper hun vel hun trakk det opp med nabodama. Noe jeg tviler på at skjer slik ta beskriver henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du i så fall ikke sagt fra tidligere?

Anonymkode: 3de08...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...