Gå til innhold

Skrive masteroppgave for en bedrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som skriver/skrev en masteroppgave i samarbeid med en bedrift, organisasjon eller lignende? Hvordan gikk dere frem for å få til et samarbeid, og ble dere ansatt i denne bedriften etterpå? Var du veldig frempå? Sendte du mail, fikk du hjelp av en studieveileder til å ta kontakt? Ga bedriften deg et tema, ga du dem du et forslag, eller fant dere ut temaet sammen? Vil gjerne høre alle detaljer! 

Jeg studerer samfunnsøkonomi, men jeg har ingen interesse av å jobbe i en bank, forsikringsselskap, NAV etc. Altså det som er vanlig innenfor denne studieretningen. Jeg blir helt umotivert ved tanken, og tror jeg kommer til å mistrives hvis dette er det jeg må jobbe med i 40 år. Og ja - jeg har vel valgt helt feil studieretning når det gjelder mine interesser, men nå er jeg bare en masteroppgave unna, så jeg må jo bare fullføre.

En jobb i en frivillig organisasjon er noe jeg virkelig kunne tenkt meg - WWF ville vært drømmen. Jeg sendte en mail til Strømmestiftelsen for noen år siden, men fikk aldri svar. Samfunnsøkonomi er vel ikke så relevant.. Derfor tenker at jeg kanskje kan være mer kreativ når det gjelder oppgaven min, og prøve å vinkle den mot noe som handler om f.eks natur- og dyrevern. Mulig jeg skulle tatt noen fag innenfor revisjon etter endt utdannelse - det har jo de fleste bedrifter behov for. Jeg har også lenge tenkt at jeg kan skrive en oppgave om mikrofinans - det er kanskje det nærmeste jeg kommer hvis jeg skal ha noe relevant kunnskap.

Alle erfaringer, tips og råd tas imot med stor takk. :)

Anonymkode: 968a5...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke faget ditt, men vet at noen bedrifter legger ut på nettsiden sin om de ønsker samarbeid med masterstudenter. Uansett tenker jeg det er helt innafor å forespørre organisasjoner om de kan være interessert. Det verste du kan få er et nei.

Anonymkode: b5638...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tipset deg til å prøve å finne folk i disse organisasjonene som holder på med noe du kunne skrevet master om å ta kontakt direkte med den personen. For å skrive en master for en bedrift må det være noen i bedriften som kan veilede oppgaven også (vanligvis da med PhD), så her ville jeg heller sett etter personer som jobber med noe du kunne tenke deg å skrive om. Tror dog det kan bli vanskelig med typ WWF, men hva med f.eks klimaforskningsstiftelser, de har nok flere folk med kompetanse og vilje til å veilede en oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...