Gå til innhold

Skrive masteroppgave for en bedrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som skriver/skrev en masteroppgave i samarbeid med en bedrift, organisasjon eller lignende? Hvordan gikk dere frem for å få til et samarbeid, og ble dere ansatt i denne bedriften etterpå? Var du veldig frempå? Sendte du mail, fikk du hjelp av en studieveileder til å ta kontakt? Ga bedriften deg et tema, ga du dem du et forslag, eller fant dere ut temaet sammen? Vil gjerne høre alle detaljer! 

Jeg studerer samfunnsøkonomi, men jeg har ingen interesse av å jobbe i en bank, forsikringsselskap, NAV etc. Altså det som er vanlig innenfor denne studieretningen. Jeg blir helt umotivert ved tanken, og tror jeg kommer til å mistrives hvis dette er det jeg må jobbe med i 40 år. Og ja - jeg har vel valgt helt feil studieretning når det gjelder mine interesser, men nå er jeg bare en masteroppgave unna, så jeg må jo bare fullføre.

En jobb i en frivillig organisasjon er noe jeg virkelig kunne tenkt meg - WWF ville vært drømmen. Jeg sendte en mail til Strømmestiftelsen for noen år siden, men fikk aldri svar. Samfunnsøkonomi er vel ikke så relevant.. Derfor tenker at jeg kanskje kan være mer kreativ når det gjelder oppgaven min, og prøve å vinkle den mot noe som handler om f.eks natur- og dyrevern. Mulig jeg skulle tatt noen fag innenfor revisjon etter endt utdannelse - det har jo de fleste bedrifter behov for. Jeg har også lenge tenkt at jeg kan skrive en oppgave om mikrofinans - det er kanskje det nærmeste jeg kommer hvis jeg skal ha noe relevant kunnskap.

Alle erfaringer, tips og råd tas imot med stor takk. :)

Anonymkode: 968a5...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke faget ditt, men vet at noen bedrifter legger ut på nettsiden sin om de ønsker samarbeid med masterstudenter. Uansett tenker jeg det er helt innafor å forespørre organisasjoner om de kan være interessert. Det verste du kan få er et nei.

Anonymkode: b5638...88c