Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpt meg hus med en hageflekk og har plantet ett epletre (Karen Schneider-Anatovka) på ca 2m. Er kjempekry og gleder meg til den skal bli stor og bære frukter, men jeg er litt nervøs. Har vannet den med slange nå ett par ganger, med strålen rettet mot jorda inntil stammen. I ettertanke er jeg nervøs for om jeg kanskje kan ha skadet røttene fra treet ved å spyle heller enn å vanne med kanne? Hvor mye tåler de egentlig? Aner jo ikke hvordan det ser ut der under jorden og føler meg litt paranoid. Fint om noen kunne bekrefte at dette vanligvis går bra, eller om jeg må skaffe meg ett nytt ett....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor dyp røttene er, men jeg ville i utgangspunktet unngått å sprute noe på stammen i det hele tatt. Det beste er kanskje å ta på så mye vann at det pipler ut, og så la den ligge en halv time i nærheten av treet? Ellers ser du fort om treet mistrives ved å studere bladene. Henger de eller de ruller de seg sammen litt, tyder det på at treet sliter med å ta opp næring og vann. Tror nok det har gått bra for din del, dette. :)

Anonymkode: e5117...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...