Gå til innhold

Bli tatt på alvor- psykisk helse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lege kjenner til selvmordstanker/ planer, men jeg blir ikke tatt på alvor... hvordan kan jeg tas på alvor, når jeg er tydelig med legen?

Anonymkode: b2d90...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du legen skal gjøre for å ta deg på alvor? Ønsker du innleggelse? Da må du be konkret om det. Diffuse planer/ ønsker er ikke mye å gjøre med, annet en å henvise til samtalet. Evt antidepressiva.. 

Anonymkode: f5cce...2e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er å bli tatt på alvor for deg? Hva er det som gjør at du føler du ikke blir tatt på alvor? 

Anonymkode: 6eff8...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er å bli tatt på alvor for deg? Hva er det som gjør at du føler du ikke blir tatt på alvor? 

Anonymkode: 6eff8...093

Å bli trodd, lyttet til, sensitivet, forståelse og støtte. Trenger ikke å «skje» noe aktivt, bare  bli møtt på en trygg og god måte...

Anonymkode: b2d90...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange leger sitter nu bare der og tenker yada yada..40% av pasienter kommer pga. følelsesproblemer. Det er veldig mange det som ytrer sin livsfrustrasjon hos legen. Så hvis du vil ha piller, eller henvisning til avtalepsykolog eller offentlig, så må du be om det konkret. 

Anonymkode: 5fafe...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange leger sitter nu bare der og tenker yada yada..40% av pasienter kommer pga. følelsesproblemer. Det er veldig mange det som ytrer sin livsfrustrasjon hos legen. Så hvis du vil ha piller, eller henvisning til avtalepsykolog eller offentlig, så må du be om det konkret. 

Anonymkode: 5fafe...7a9

Har bedt om det konkret.. fått plass, oppstart etter sommer.. men problemer er like aktuelle nå, som før jeg ble søkt inn til dps.... 

Anonymkode: b2d90...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har bedt om det konkret.. fått plass, oppstart etter sommer.. men problemer er like aktuelle nå, som før jeg ble søkt inn til dps.... 

Anonymkode: b2d90...4e5

Fastlegen kan ikke hjelpe deg med dette.

Anonymkode: 8253a...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen kan ikke hjelpe deg med dette.

Anonymkode: 8253a...9c7

Fastlege har behandlingsansvar.. så h*n skal følge opp sine pasienter uavhenging om det er psykisk/ fysisk sykdom.

Anonymkode: b2d90...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...