Gå til innhold

Satan styrer metall-musikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, relativt mange band har tekster som er anti-kristne, men det er nok bare et image for mange.

Jeg har hengt i det miljøet i mange år. Snilleste folka man kan møte og ikke spesielt mange som identifiserer seg som satanist. For de fleste handler det om musikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.5.2019 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Han gjør det. Det kan underbygges med at metall er helvetes bra musikk:-)

Anonymkode: 68687...65f

Jeg vil heller si det er helt jævlig å høre på. Men det beviser fortsatt at Satan styrer musikken. 😆

Anonymkode: 1383c...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at satan skal være involvert når metal-miljøet er ett av de tryggeste miljøene du kan bevege deg i.

Jeg har vært på mange konserter med både pop, rock og metal-band, og der folk er roligst er på metal-konsertene. Det er ALDRI bråk, ingen klår eller er ubehagelige. Skulle ikke hatt noe problem med å gå naken fra Rockefeller tilbake bilen etter Inferno-festivalen så lenge jeg bare treffer metalfolk i gatene.

Anonymkode: 8060c...53b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelig at satan skal være involvert når metal-miljøet er ett av de tryggeste miljøene du kan bevege deg i.

Jeg har vært på mange konserter med både pop, rock og metal-band, og der folk er roligst er på metal-konsertene. Det er ALDRI bråk, ingen klår eller er ubehagelige.

Du har aldri vært i en Slayer mosh pit. Mye vold, utslått tenner og neseblod der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, bjelle bjelle skrev:

Du har aldri vært i en Slayer mosh pit. Mye vold, utslått tenner og neseblod der.

 

 

Det er ikke slik i Norge generelt, men hvis man er i en mosh pit så må man regne med at det blir litt vilt. Det betyr ikke at metal-folk er voldelige.

Jeg har vært på Slayer konsert i Norge og der var det ikke slik, men jeg har inntrykk av at det er litt villere i utlandet. Det kommer også an på sjanger. Folk oppfører seg annerledes på en black metal-konsert og en death metal-konsert for eksempel, men i Norge er det veldig rolig uansett og jeg har vært på mange konserter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bjelle bjelle skrev:

Du har aldri vært i en Slayer mosh pit. Mye vold, utslått tenner og neseblod der.

 

 

Dersom man ikke vil være med i moshpiten, så holder man seg unna den. Det er helt frivillig. 

Metalfestivaler er kjent for å være rolige 

 

https://tvh.no/2015/02/07/mindre-brak-med-karmoygeddon-enn-barn-er-bra-ferstival/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2019 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Han gjør det. Det kan underbygges med at metall er helvetes bra musikk:-)

Anonymkode: 68687...65f

Nei. Det er helvetes dårlig musikk. Det er bare skrik og vræl

Anonymkode: 33255...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det. Når jeg tenker på typisk amerikansk Christian Rock så får jeg assosiasjoner til hyklerisk umoral: elskerinner på si, homsesex i bilen etter kirken på søndag, pedofili, økonomisk kriminalitet. Et eks av mange: https://cheezburger.com/8496844288/funny-news-fail-pastor-grindr-lgbtq

Med metal tener jeg mer på en sjanger som bruker Satan symbolsk og kulturhistorisk. Metalheads får ut aggresjonen på konsert, og virker som veltilpassede mennesker irl. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black metal - drap og kirkebranner.

 

 

Anonymkode: be6ff...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, XaoS skrev:

Rart det. Når jeg tenker på typisk amerikansk Christian Rock så får jeg assosiasjoner til hyklerisk umoral: elskerinner på si, homsesex i bilen etter kirken på søndag, pedofili, økonomisk kriminalitet. Et eks av mange: https://cheezburger.com/8496844288/funny-news-fail-pastor-grindr-lgbtq

Med metal tener jeg mer på en sjanger som bruker Satan symbolsk og kulturhistorisk. Metalheads får ut aggresjonen på konsert, og virker som veltilpassede mennesker irl. 

Dette støtter forskningen deg i https://people.com/celebrity/heavy-metal-fans-are-more-well-adjusted-than-their-peers/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bare ha med denne, mens jeg er i gang. « Santa rules metal» ikke « satan» 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer gjør de narr av kristendommen og Jesus.

 

 

Anonymkode: be6ff...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
På 25.5.2019 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Viser hvor farlig heavy metal musikk er.

 

 

Anonymkode: be6ff...a9d

Hva vet du egentlig om Satan?

Kort sagt er satanisme en moderne selvorientert religion der det å leve livet i det dennesidige står i fokus. Satanismen har opphav i California-basert motkultur, okkultisme, humanpsykologi, vestlig individualisme og religionskritikk. Mesteparten av satanismen er ikke videre religiøs, i den forstand at de færreste er så opptatt av det “overnaturlige”.

Satanisme er altså ikke noe gammelt fenomen, og man dyrker ikke ondskapen. I den grad det er en religion, er den en ung religion.

https://forskning.no/boker-religionshistorie/satans-bibel-pa-norsk/1053647

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at jeg er satanist. Hva man ikke oppdager om seg selv her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer gjør de narr av kristendommen og Jesus.

 

 

Anonymkode: be6ff...a9d

Du tuller nå sant? Dette er jo et band som parodierer black metalband. 😂

La oss heller få The Satanist 

 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, absinthia said:

Du tuller nå sant? 😂

 

 

Nei...

Anonymkode: be6ff...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...