AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #1 Skrevet 25. mai 2019 Får barnet eget sete? Hvordan går man gjennom sikkerhetskontrollen? Tips mottas med takk♡ Mvh null peiling 😅 Anonymkode: 8a15f...af0
Frostrose Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Du kan bestille med eget sete, men om du velger "under 2 år-billett", får han det ikke. Vi har likevel opplevd at flyvertinnene flytter rundt på andre for å gi oss bedre plass når vi har reist med baby. Du går gjennom sikkerhetskontrollen på vanlig måte. Dersom du har vogn, trilles vognen gjennom først, deretter bærer du barnet gjennom. Noen ganger hjelper vekterne til å holde. Litt ulike regler på ulike flyplasser. Noen ganger har jeg kunne ta barnet i sele/sjal og gå gjennom, andre ganger krever de at jeg tar barnet ut. Ellers anbefaler jeg å ha med nettbrett E. L. med filmer som den lille lager. Flyturer er ikke tiden å holde på skjermregler. Ta også med god drikke og litt snacks og ev. noen rolige leker som ikke griser. F. Eks en blikkboks med magneter barnet kan ta av og på, tegnesaker, slim, en god bok (anbefaler pintrest for litt inspirasjon her). 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 Vent så lenge som mulig. 3år++ Anonymkode: 7b25f...83a 2
Frostrose Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vent så lenge som mulig. 3år++ Anonymkode: 7b25f...83a Hjelpsomt 🙄 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #5 Skrevet 25. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vent så lenge som mulig. 3år++ Anonymkode: 7b25f...83a Lol, why?? Anonymkode: 227c9...9dd
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #6 Skrevet 25. mai 2019 Vi tok fly til Island da poden var 1,5 år, og det er en tålmodighetsprøve. De klarer jo bare å holde oppmerksomheten om noe i 30 sekunder om gangen, så ta med mye leker og aktiviteter ja. Sitte i ro på fanget vil de jo heller ikke, men så lenge dere er to foreldre til å bytte på går det bra. På Gardermoen har de egen sluse i sikkerhetskontrollen for Familier. Anonymkode: fd87d...546
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 På 25.5.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev: Vi tok fly til Island da poden var 1,5 år, og det er en tålmodighetsprøve. De klarer jo bare å holde oppmerksomheten om noe i 30 sekunder om gangen, så ta med mye leker og aktiviteter ja. Sitte i ro på fanget vil de jo heller ikke, men så lenge dere er to foreldre til å bytte på går det bra. På Gardermoen har de egen sluse i sikkerhetskontrollen for Familier. Anonymkode: fd87d...546 Er det jeg bekymrer meg litt for ja 😑 blir nok litt mer aktivitet enn å reise alene. Takk for hjelpa! På 25.5.2019 den 14.37, AnonymBruker skrev: Vent så lenge som mulig. 3år++ Anonymkode: 7b25f...83a Hadde jeg bare klart det.. På 25.5.2019 den 14.20, Frostrose skrev: Du kan bestille med eget sete, men om du velger "under 2 år-billett", får han det ikke. Vi har likevel opplevd at flyvertinnene flytter rundt på andre for å gi oss bedre plass når vi har reist med baby. Du går gjennom sikkerhetskontrollen på vanlig måte. Dersom du har vogn, trilles vognen gjennom først, deretter bærer du barnet gjennom. Noen ganger hjelper vekterne til å holde. Litt ulike regler på ulike flyplasser. Noen ganger har jeg kunne ta barnet i sele/sjal og gå gjennom, andre ganger krever de at jeg tar barnet ut. Ellers anbefaler jeg å ha med nettbrett E. L. med filmer som den lille lager. Flyturer er ikke tiden å holde på skjermregler. Ta også med god drikke og litt snacks og ev. noen rolige leker som ikke griser. F. Eks en blikkboks med magneter barnet kan ta av og på, tegnesaker, slim, en god bok (anbefaler pintrest for litt inspirasjon her). Takk for tips! Blikkboks med magneter var lurt. Tegnesaker blir han fort lei av 😛 noen flyselskaper kan man velge om man vil ha eget sete. Men om man ikke har det, blir det veldig pes? Ser for meg at han kan bli utrygg, så kanskje fint å ikke ha eget..? Anonymkode: 8a15f...af0
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Når man går gjennom sikkerhetskontrollen, sendes små barn gjennom «sluss» der kofferter og andre løse gjenstander skal gjennom? De får jo plass gjennom, men vet ikke hvordan praksisen rundt det er? Anonymkode: b3eba...86d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Synes det er hensynsløst å reise med babyer på fly. Har aldri opplevd sovende babyer, de griner alltid (kanskje de får vondt i ørene? eller noe?) og det går utover ALLE passasjerene. Dropp det til ungen forstår hva "hysj" betyr. Anonymkode: 0f86c...e2b 9
Irja Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Du kan velge å kjøpe sete til han, eller ikke. Spedbarn 0 - 2 år, som det vel heter har ikke eget sete. Har flydd med baby og barn under 2 år mange ganger. Ser ikke noe poeng med eget sete, de sitter jo ikke der uansett 😃 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er hensynsløst å reise med babyer på fly. Har aldri opplevd sovende babyer, de griner alltid (kanskje de får vondt i ørene? eller noe?) og det går utover ALLE passasjerene. Dropp det til ungen forstår hva "hysj" betyr. Anonymkode: 0f86c...e2b Så vi som må fly fra sykehuset etter fødsel skal bare bo på sykehuset til ungen blir stor nok? Hvem skal betalte dette? Og hva med de med familie andre steder? Skal man bare droppe alle familie sammenkomster ol i fem år fordi du ikke tåler noe? Hold deg heller hjemme du. Anonymkode: d12f6...193 9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er hensynsløst å reise med babyer på fly. Har aldri opplevd sovende babyer, de griner alltid (kanskje de får vondt i ørene? eller noe?) og det går utover ALLE passasjerene. Dropp det til ungen forstår hva "hysj" betyr. Anonymkode: 0f86c...e2b Har reist med nåværende toåring i ulik alder. 1,5 var den mest krevende. Det var lenge siden sist barnet hadde flydd og var mer urolig under flyturen. Dette var vi forberedt på. Vi hadde barnet i bæremeis inn/ ut av flyet. Gikk turer på flyplassen da flyet var forsinket. (Barnet liker ikke vogn). Vi hadde med oss polarbrød, smøreosttube, frukt, smoothie, kjeks og godteribiler. Vi hadde med leker, bøker, iPhone med nedlastede filmer (Hakkebakkeskogen, båten Elias, Emil og Pippi). Bleier, våtservietter og ei smekke bare også med inn på flyet. Det gikk ganske greit 3,5 timer av 4,5 timer på flyet. Barnet ble urolig og ville «ut». Barnet var trøtt og sovnet etter ca 45 minutter. De siste 15 minuttene av turen var også barnet lei. Barnet sa altså i fra deler av turen. Vi var på ny tur kort tid etter ferien og da virket det som at barnet hadde skjønt og godtatt «okei, fly, da skal jeg sitte her på plassen min, ha på beltet selvom jeg ikke vil og jeg skal sitte her og gjøre alt på et sted (spise, sove, gjøre i bleia, prate, tulle, kose, synge, leke...). Så jada, kan være slitsomt deler sv lange flyturer, både for barnet selv, foreldre og medpassasjerer, men det går bra! Dersom barnet blir urolig så vit; man er på et fly, man kommer ikke av før det har landet. Jeg er den voksne og må hjelpe barnet til å oppleve turen som trygg og god. Klarer man som forelder å holde seg rolig (både synlig og innvendig) roer det barnet alene. Foreldres stress og usikkerhet smitter over på barnet. God tur, det går bra! Flyturen varer ikke evig Anonymkode: 9185f...c11 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er hensynsløst å reise med babyer på fly. Har aldri opplevd sovende babyer, de griner alltid (kanskje de får vondt i ørene? eller noe?) og det går utover ALLE passasjerene. Dropp det til ungen forstår hva "hysj" betyr. Anonymkode: 0f86c...e2b Reis med førsteklasse, da vel. Fly er ikke en sovesal, om du trodde det. Anonymkode: b3eba...86d 1
FrodeF Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vi som må fly fra sykehuset etter fødsel skal bare bo på sykehuset til ungen blir stor nok? Hvem skal betalte dette? Og hva med de med familie andre steder? Skal man bare droppe alle familie sammenkomster ol i fem år fordi du ikke tåler noe? Hold deg heller hjemme du. Anonymkode: d12f6...193 For et fornuftig menneske er det åpenbart at det er den som forstyrrer og plager andre burde holde seg hjemme. 3
reiseglad Skrevet 28. mai 2019 #15 Skrevet 28. mai 2019 På 27.5.2019 den 23.05, AnonymBruker skrev: Når man går gjennom sikkerhetskontrollen, sendes små barn gjennom «sluss» der kofferter og andre løse gjenstander skal gjennom? De får jo plass gjennom, men vet ikke hvordan praksisen rundt det er? Anonymkode: b3eba...86d Eeeh, nei? Hvorfor skulle de det? Enten bærer du dem om de ikke kan gå selv, ellers går de gjennom som alle andre.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 På 27.5.2019 den 23.05, AnonymBruker skrev: Når man går gjennom sikkerhetskontrollen, sendes små barn gjennom «sluss» der kofferter og andre løse gjenstander skal gjennom? 😆 Mor eller far har barnet i armene i sikkerhetskontrollen. Anonymkode: ad969...e0d
Anim92 Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 (endret) På 27.5.2019 den 23.09, AnonymBruker skrev: Synes det er hensynsløst å reise med babyer på fly. Har aldri opplevd sovende babyer, de griner alltid (kanskje de får vondt i ørene? eller noe?) og det går utover ALLE passasjerene. Dropp det til ungen forstår hva "hysj" betyr. Anonymkode: 0f86c...e2b Har ikke egne barn, så nei, jeg er ikke en sur mor her.. men hva i alle dager gjør at du tror du har rett på å reise rundt i stillhet og ro, og at alle som lager litt lyd skal holde seg hjemme? Fly er ikke "stillhet og fred", det er å komme seg fra A til B. Endret 31. mai 2019 av Anim92 1
Anim92 Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 På 27.5.2019 den 23.39, FrodeF skrev: For et fornuftig menneske er det åpenbart at det er den som forstyrrer og plager andre burde holde seg hjemme. Kanskje du plager andre med holdningene dine?😝 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 På 27.5.2019 den 23.39, FrodeF skrev: For et fornuftig menneske er det åpenbart at det er den som forstyrrer og plager andre burde holde seg hjemme. Jeg synes det er forstyrrende og plagsomt med folk som snakker og ler høyt på fly. Så da kan jeg altså be dem holde seg hjemme? At du ikke takler vanlig oppførsel fra andre folk, er ditt problem. Det er hensynsløst av deg å kreve at små barn ikke skal få reise. Skaff deg støykansellerende hodetelefoner eller soviro, eller hold surmulingen din hjemme og ikke ute blant folk - det er hensynsløst å plage folk vetbdu.... Anonymkode: 2adad...718 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 På 27.5.2019 den 23.29, AnonymBruker skrev: Dersom barnet blir urolig så vit; man er på et fly, man kommer ikke av før det har landet. Jeg er den voksne og må hjelpe barnet til å oppleve turen som trygg og god. Klarer man som forelder å holde seg rolig (både synlig og innvendig) roer det barnet alene. Foreldres stress og usikkerhet smitter over på barnet. Godt å bli påminnet. Skal snart reise med en på 6 mnd, kun fordi babyen har besteforeldre som bor langt unna. Anonymkode: ad969...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå