Gå til innhold

Hater magen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har klart gå ned 20 kg, jeg har født tre barn og nå vil jeg ha tilbake kroppen min. Jeg spiser så sunt jeg klarer, rører ikke sukker i uka, men unner meg kanskje litt søtt i helgen. Drikker kun kaffe, vann og te. Ingen brus eller juice. Går turer på ca 7 km hver dag, jogger/går hurtig i tillegg eller istedenfor ca 4-5 ganger. Jeg har desverre en diastase som gjør at jeg ikke kan ta sit ups og planken, altså det som går på de rette magemusklene men hva kan jeg gjøre? Er det håp for denne stygge magen min å bli bedre🙄jeg er 154 høy og veier nå 58kg,målet er 48-50 kg.  Er i midten av 30 åra om det har no å si. 

IMG_20190525_095532.jpg

Anonymkode: 624bb...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med å ha gått ned 20 kilo til. Om du går ned de 8 kiloene du sier du skal ned, tror jeg det vil hjelpe en del. Hvordan det ser ut da er umulig å spå, men om du har mye løs hud så kan du være en kandidat for mageplastikk, eller bukplastikk eller hva det nå heter. Ellers må du bli snillere med deg selv. Prøv å les litt selvhjelpsbøker om du ikke klarer å endre fokuset ditt selv😊

Lykke til videre😀

Anonymkode: ee982...8e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Mageplastikk må man vel koste selv eller? Er så sjukt hvor mye magen skal ha å si.. Alt bare henger og jeg er jo nå tynn alle andre steder men jeg fortsetter trene, og rompe lår forsvinner. Hadde bare magen strammet seg og sluttet å henge ihvertfall 🙄

Anonymkode: 624bb...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg ville tatt en tur til fastlegen å se om du kan få dekket mageplastikk om det er det du ønsker. Det kan godt være at du kvalifiserer siden du har gått ned så mye på egenhånd og kun sitter igjen med løs hud. Du har vært kjempeflink, og masse lykke til! ❤️

Anonymkode: 1e340...91e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som overflødig hud. Det kan kun fjernes med operasjon. Du har vært kjempe flink!! 

Anonymkode: 98557...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.. Ja det har vært hard jobbing, null støtte fra mannen som harr sittet gaflett innpå dritt, brus, øl, osv. Jeg har klart dette siden oktober2018. Men vet dere hva jeg evt kan prøve gir å stramme opp hud og minske magen enda mere? Syns kirurgi er skummelt og med min gla s må jeg vel koste det selv.. 

Anonymkode: 624bb...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.. Ja det har vært hard jobbing, null støtte fra mannen som harr sittet gaflett innpå dritt, brus, øl, osv. Jeg har klart dette siden oktober2018. Men vet dere hva jeg evt kan prøve gir å stramme opp hud og minske magen enda mere? Syns kirurgi er skummelt og med min gla s må jeg vel koste det selv.. 

Anonymkode: 624bb...b97

Det er ikke mulig å stramme opp løs hud uten operasjon. Det er hud som ikke trekker seg tilbake (noe hud kan gjør det, men i ekstreme tilfeller der man har gått ned ganske mange kg så skal det virkelig godt gjøres, man må også ta alder i betraktning, huden trekker seg raskere tilbake om man er ung) og som ikke vil tilpasse seg den nye kroppen din. Når du har nådd idealvekten din og har holdt den i en lengre periode, så kan det jo være aktuelt med operasjon. Det er en krevende operasjon, og det finnes mange med løs hud som motsetter seg inngrepet. John Glaude har en del løs hud etter vektnedgang, og han kommer aldri til å operere det bort. Grunnen er vell ganske enkel - inngrepet involverer mye smerter i ettertid, det tar lang tid før sårene har grodd osv. Han sier dog at han ikke vil pga han føler det ikke er nødvendig. Og det er greit nok. Men jeg tror det er verdt det om du virkelig vil bli kvitt den overflødige huden. 

Å trene magemusklene vil ikke gi deg strammere mage, nei. Du får mindre mage ved å gå ned i fettprosent, altså gå mer ned i vekt. Men huden kan du som sagt ikke slanke bort. 

Du har vært utrolig flink! Håper du er stolt over deg selv! 

Endret av Mehr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.. Ja det har vært hard jobbing, null støtte fra mannen som harr sittet gaflett innpå dritt, brus, øl, osv. Jeg har klart dette siden oktober2018. Men vet dere hva jeg evt kan prøve gir å stramme opp hud og minske magen enda mere? Syns kirurgi er skummelt og med min gla s må jeg vel koste det selv.. 

Anonymkode: 624bb...b97

Huden kan fremdeles trekke seg sammen mye mer i løpet av tiden fremover. I noen tilfeller tar det 1-2 år før huden har trekt seg sammen det den kan av seg selv.

Anonymkode: 4a675...366

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta inntil 2 år før huden er trukket seg helt tilbake. Så ha litt tålmodighet ☺️

Anonymkode: 73d2b...08c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre ikke du vil få dekket operasjon. Det ser ikke ut som om du har så mye løs hud. Men du kan jo evt. betale for det selv hvis du tror det vil få deg til å føle deg bedre.

Anonymkode: 88d2e...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på «my 600 ib life» og de som får oppstramming av huden på magen har mye løs hud uten særlig fett. De kan ikke fettsuge så mye som du har. Jeg foreslår at du kontakter fastlegen din i første omgang. Lykke til. 

Anonymkode: f5863...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i midten av 30 åra

Når du er så ung er det stor sjanse for at huden kan trekke seg helt sammen igjen og bli som før.
Kan du trene  utholdenhetstrening (intervall) som feks sykling/sspinning, jogging el.l. 2-3 dager pr uke? Det er svært fettforbrennende.

Anonymkode: 4a675...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her.. Sånn ting er nå trener jeg styrke 3 ganger i uka, løper/går hurtig 3 ganger i uka og går hver eneste dag i tillegg ca 7 km. Jogger/går hurtig alt mellom 7 og 12km. Mere rekk jeg ikke i familielivet🤷‍♀️ 

Anonymkode: 624bb...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo fortsatt en BMI (24,5) som grenser opp mot overvektig. Om du går ned de 8 kg du planlegger å gå ned, vil nok det hjelpe en god del. Spesielt siden du er lav. Jeg har selv gått ned fra en BMI på 25 til en BMI på 21, og føler meg helt fantastisk.  

Lykke til med videre vektnedgang, ts! :) 

Anonymkode: 4186a...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Personlig tror jeg ikke magen vil forsvinne/bli stram uten kirugi. Hadde det vært meg ville jeg gått ned de kiloene du har igjen. Magen blir da sansynligvis enda mer "saggete" . Så ville jeg ventet en stund (Kanskje et år) og tatt bukplastikk. Bukplastikk er en relativt stor operasjon. Jeg har selv gjort det etter at jeg var ferdig med graviditetene. Jeg har ikke angret en dag på at jeg gjorde det, selv om det tar lang tid før magen er helt resituert. Jeg betalte selv, noe jeg tror de fleste gjør så lenge det bare er "kosmetisk". Hvorvidt du kommer i den kategorien eller om du får det dekket, er det opp til legen å bedømme. 

Anonymkode: 68138...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke magen vil stramme seg opp med såpass mye løshud. Jeg har tatt bukplastikk og måtte ha bmi på under 25 (jeg hadde 21) og et visst heng. Jeg fikk det iallefall på flekken og har et mye bedre liv:) Dra til fastlegen så han kan evt henvise deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her.. Hvilken øvelser vil dere anbefale meg da utover det jeg gjør..? Tenkte å prøve på den 16:8, sånn periodisk faste da jeg ofte bli sulten sent på kveld. Utenom knekkebrød til lunsj, spiser jeg vanlig middag som består av fisk, kjøtt, kylling, evt salat grønnsaker. Noen få ganger har vi ris eller pasta men jeg velger da fullkorn., også spiser jeg frukt. Gjerne litt Kesam også. Skal nå overhodet ikke røre sukker i uka, kun kose meg feks med en is eller no på lørdag. Skal kjøre strengt nå noen uker. Drikker kun vann.  Tusen takk for all skryt jeg har fått det varmer veldig. Jeg var jo sykelig overvektig og magen har hengt mye mere enn nå. Men feks hvis jeg står på alle fire henger liksom midten på magen nedover (feks under sex) og det plager meg så utrolig og det gjør meg så trist

Anonymkode: 624bb...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.. Hvilken øvelser vil dere anbefale meg da utover det jeg gjør..? Tenkte å prøve på den 16:8, sånn periodisk faste da jeg ofte bli sulten sent på kveld. Utenom knekkebrød til lunsj, spiser jeg vanlig middag som består av fisk, kjøtt, kylling, evt salat grønnsaker. Noen få ganger har vi ris eller pasta men jeg velger da fullkorn., også spiser jeg frukt. Gjerne litt Kesam også. Skal nå overhodet ikke røre sukker i uka, kun kose meg feks med en is eller no på lørdag. Skal kjøre strengt nå noen uker. Drikker kun vann.  Tusen takk for all skryt jeg har fått det varmer veldig. Jeg var jo sykelig overvektig og magen har hengt mye mere enn nå. Men feks hvis jeg står på alle fire henger liksom midten på magen nedover (feks under sex) og det plager meg så utrolig og det gjør meg så trist

Anonymkode: 624bb...b97

Helt ærlig - jeg nevner det igjen; jeg synes du skal ta deg en tur til legen å høre kriteriene om å få dekket bukplastikk om dette plager deg. Slik jeg har forstått det så er det helt konkrete kriterier som du da vil få vite om er noe du kan nå (allerede ha nådd?) eller ikke. Det går på hvor mye du har slanket deg på egenhånd, hvor mange cm huden henger ned etc. Det er ikke dumt å gå til legen FØR du når målet. Har du fått et konkret mål, så har du noe å strekke deg mot. 

Min venninne fikk det dekket. Der var kriteriet at hun måtte ha nådd en viss vekt innen operasjonsdagen + at de målte cm med løs hud. Det skader ikke å høre med legen din. Ingenting er «feil».

Forresten - er selv ganske trent (har six-pac etc), men huden min henger også nedover når jeg står på alle fire (har vært gravid) 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 1e340...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For distasen ville jeg sjekke hypopressiv trening, er en dame som tilbyr timer via skype. Antagelig hjelper det ikke på all den løse huden, men på distasen og kanskje magen hvertfall kjennes bedre ut.

Stå på videre!!

Anonymkode: 765fa...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For distasen ville jeg sjekke hypopressiv trening, er en dame som tilbyr timer via skype. Antagelig hjelper det ikke på all den løse huden, men på distasen og kanskje magen hvertfall kjennes bedre ut.

Stå på videre!!

Anonymkode: 765fa...ec6

Ja! 😍 Jeg skulle faktisk foreslå det samme, jeg har hatt kjempegode resultater på delte magemuskler. Nå var det viktigste for meg å få fikset livmoren min, som var litt for langt nede, og unngå å tisse når jeg nøs, men må si at en mye flatere mage var en hyggelig bonus. ❤️

Sjekk det ut TS! 

Anonymkode: bf1ed...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...