Gå til innhold

Offentliig/Privat: Stillinger fra 200kr/t


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelorgrad og har jobbet 2 år kunderådgiver og 2 år som assisterende butikksjef hvor siste plassen betaler 200kr i timen. 

Ønsker nå en mer stabil jobb hvor man faktisk har muligheten til å sitte ned og drive med kontor og admin samt andre oppgaver. 

Finnes det noen måte å finne ut hvilke arbeidsgivere som betaler fra 199kr/t? Hvordan vet man hvem som følger tariff osv? 

Anonymkode: 4a7e7...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, google it

Anonymkode: f285e...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna bemanningsbyråer.

Lagerjobber ligger faktisk på 220kr+.

I tillegg får du fysisk bevegelse, husk det før du får en sittejobb der du dreper helsen din. Samt bare eser ut.

Anonymkode: 6e2de...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styr unna bemanningsbyråer.

Lagerjobber ligger faktisk på 220kr+.

I tillegg får du fysisk bevegelse, husk det før du får en sittejobb der du dreper helsen din. Samt bare eser ut.

Anonymkode: 6e2de...04a

Hva gjør man på et lager? Sitter å ser på esker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hva gjør man på et lager? Sitter å ser på esker?

For et teit spm. Hva gjør en trafikklærer, ser på parkeringsplassen fra bilen? Blir ikke forundret om du svarer "Ja" på det. 

Anonymkode: 1e6be...0af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For et teit spm. Hva gjør en trafikklærer, ser på parkeringsplassen fra bilen? Blir ikke forundret om du svarer "Ja" på det. 

Anonymkode: 1e6be...0af

En trafikklærer lærer folk om trafikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styr unna bemanningsbyråer.

Lagerjobber ligger faktisk på 220kr+.

I tillegg får du fysisk bevegelse, husk det før du får en sittejobb der du dreper helsen din. Samt bare eser ut.

Anonymkode: 6e2de...04a

Enig i at man bør styre unna bemanningsbyråer, men ofte er det ikke lett å omgå disse svina som har etablert seg som et mellomledd mellom bedriften og den ansatte som en parasitt. 

Men når det gjelder lager, så må jeg si meg uenig i at det er "godt for helsa" å jobbe på et lager". Når man sliter livet / ryggen / knærne ut av meg for å tømme containere fra Øst-Asia innen en bestemt tid, så skal jeg love deg at det er iallfall veldig dårlig bruk av fysikk. Man blir etterhvert ødelagt av det. Det kan også bli andre tunge løft på lageret - igjen går det utover diverse kroppsdeler. En jeg jobbet med fikk brokk, mens en annen unngikk så vidt å bli spiddet av gaffeltrucken. Så det er veldig avhengig av hva slags arb.oppgaver det er på lageret. 

Anonymkode: 1e6be...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

En trafikklærer lærer folk om trafikk. 

Dvs du sitter på en stol og babler om trafikk? Noe folk flest uansett kan lese seg frem til. Det er litt sånn som: "Jeg underviser i nyheter". Fordi man greier ikke å lese nyheter selv. 

Anonymkode: 1e6be...0af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dvs du sitter på en stol og babler om trafikk? Noe folk flest uansett kan lese seg frem til. Det er litt sånn som: "Jeg underviser i nyheter". Fordi man greier ikke å lese nyheter selv. 

Anonymkode: 1e6be...0af

Biler har seter. Når jeg underviser i klasserom sitter jeg sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at man bør styre unna bemanningsbyråer, men ofte er det ikke lett å omgå disse svina som har etablert seg som et mellomledd mellom bedriften og den ansatte som en parasitt. 

Men når det gjelder lager, så må jeg si meg uenig i at det er "godt for helsa" å jobbe på et lager". Når man sliter livet / ryggen / knærne ut av meg for å tømme containere fra Øst-Asia innen en bestemt tid, så skal jeg love deg at det er iallfall veldig dårlig bruk av fysikk. Man blir etterhvert ødelagt av det. Det kan også bli andre tunge løft på lageret - igjen går det utover diverse kroppsdeler. En jeg jobbet med fikk brokk, mens en annen unngikk så vidt å bli spiddet av gaffeltrucken. Så det er veldig avhengig av hva slags arb.oppgaver det er på lageret. 

Anonymkode: 1e6be...0af

Nå er det jo ganske bredt hva lagerjobb kan være. Om du er utrent fysisk vil kroppen alltid bli ødelagt i lengden.

Så her kommer styrketrening inn i bildet, 3 ganger i uken med å løfte tunge vekter så blir livet ditt mye bedre.

Endret av Nyttig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nyttig skrev:

Nå er det jo ganske bredt hva lagerjobb kan være. Om du er utrent fysisk vil kroppen alltid bli ødelagt i lengden.

Så her kommer styrketrening inn i bildet, 3 ganger i uken med å løfte tunge vekter så blir livet ditt mye bedre.

Enig i den. Holde seg i fysisk form, og innarbeide riktig teknikk. Har ikke tall på hvor mange containere jeg tømte alene eller sammen med annen da jeg jobbet på lager tidligere i lengre perioder, men det ble en del. Jeg kan forstå at det kanskje ikke er et yrke som er lett å ha hele yrkeslivet, alle blir jo eldre, men yngre og ellers friske mennesker bør ikke ha et problem med å tømme tung last i et relativt høyt tempo. Da jeg jobbet med det, så viste det seg jo at grunnen var at en del var i utrolig dårlig fysisk form, da blir man jo naturlig nok sliten av lite. 

Anonymkode: 9de34...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Hva gjør man på et lager? Sitter å ser på esker?

Blant annet. Vi henter varer og leverer varene til kundene. Omfatter også at vi skal legge på plass varene som kommer fra leverandøren.

Anonymkode: ea1be...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blant annet. Vi henter varer og leverer varene til kundene. Omfatter også at vi skal legge på plass varene som kommer fra leverandøren.

Anonymkode: ea1be...817

Jobber heller på et lager å tjener greit enn å råtne foran en skjerm 8timer om dagen.

Anonymkode: 6e2de...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Hva gjør man på et lager? Sitter å ser på esker?

herregud, tragiske mann som ser ned på lagerjobber. jaja. Du får bestille noe på nettet så se om du får det i posten. om alle lager jobbene hadde gått vekk så hadde du ikke fått en dritt. Det samme gjelder på butikker , det hadde blitt helt kaos uten lagerarbeidere

Anonymkode: 26129...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså herregud tråden dreier seg ikke om LAGER. Stick to topic please.

Anonymkode: 4a7e7...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

herregud, tragiske mann som ser ned på lagerjobber. jaja. Du får bestille noe på nettet så se om du får det i posten. om alle lager jobbene hadde gått vekk så hadde du ikke fått en dritt. Det samme gjelder på butikker , det hadde blitt helt kaos uten lagerarbeidere

Anonymkode: 26129...171

Komplett har robotlager, det har amazon også. De er mye raskere og mer effektive.

Lagrene på butikken er det butikkmedarbeidere som styrer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Hva gjør man på et lager? Sitter å ser på esker?

Hva mener du? 'å ser' gir ikke mening. Det er iallfall ikke norsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...