Gå til innhold

Hvordan få opp selvbilde og selvtillit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en bransje hvor man må være ganske frampå for å komme noen vei. Man må være synlig og tilgjengelig, og ha trua på seg sjøl rett og slett. Jeg elsker det jeg gjør, men sliter så innmari med selvbilde og selvtillit. Noe som igjen går utover selvfølelsen og rett og slett gjør meg deprimert og angstfull i perioder. For jeg føler alltid at alle andre kan så mye mer enn meg, er bedre enn meg, flinkere enn meg osv. Så fort jeg møter på bittelitt kritikk eller motstand, så tar jeg det helt til meg, og føler meg som en idiot. Noe som gjør seg gjeldende i når jeg leverer ting. For da unnskylder jeg meg før de i det hele tatt har fått sett på det. Om at det og det er ikke perfekt bla bla. Jeg ødelegger så for meg selv. Men jeg er så redd de skal si det ikke er bra nok, for da føler jeg meg så elendig etterpå. Så jeg prøver å komme dem i forkjøpet, for da er jeg i hvert fall innstilt på at det ikke er bra nok. 

Nye folk kommer inn i bransjen og fyker rett oppover og forbi meg før jeg rekker å blunke fordi de har selvbilde og selvtillit på plass. Det skal sies at jeg har levd et innmari tøft liv, med mye mobbing, vold og psykisk terror. Har kommet meg vekk fra det, men det påvirker jo selvfølgelig bildet jeg har av meg selv. Som en ubrukelig feit taper som ingen liker. Jeg føler jeg ikke har gjort annet enn å jobbe med meg selv de siste ti årene, men det hjelper ikke! 

Anonymkode: 4732d...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...