Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #1 Del Skrevet 27. april 2005 Kan man ha diadem, altså en slags hårbøyle med glitrende stener når en selv ikke er bruden? En liten og diskrèt en? Blir det egentlig noe særlig annerledes enn å ha masse perler og annen stas? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin S Skrevet 27. april 2005 #2 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg synes ikke en skal bruke det. Men hva er egentlig forskjellen på tiara og diadem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2005 #3 Del Skrevet 27. april 2005 I bryllup blir det kanskje litt rart å ha på tiare eller diadem (selv om jeg ikke helt vet forskjellen). Det kan nesten virke som at man skal ta opp konkurransen med bruden, for å sette det veldig på spissen. Og det vil du vel ikke??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soon Mrs S Skrevet 27. april 2005 #4 Del Skrevet 27. april 2005 I bryllup blir det kanskje litt rart å ha på tiare eller diadem (selv om jeg ikke helt vet forskjellen). Det kan nesten virke som at man skal ta opp konkurransen med bruden, for å sette det veldig på spissen. Og det vil du vel ikke??? Vil aldri hatt på meg slikt i et bryllup der jeg ikke er bruden. Men kanskje i et juleselskap eller annet fint begivenhet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 27. april 2005 #5 Del Skrevet 27. april 2005 Vel, det virker som litt overdådig med tiara når man ikke er brud. Tror ikke jeg ville vært komfortabel med å bruke det. (Det kommer jo også litt an på hvordan den ser ut, da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #6 Del Skrevet 27. april 2005 Forskjellen på tiara og diadem er at en tiara er som en slags dronningkrone, altså en som gå litt opp mot midten og står litt opp fra hodet, mens et diadem fungerer mer som en slags hårbøyle, det er ingenting som går opp på den. Mette Marit fikk diadem av sine svigerforeldre i bryllupsgave, som hun hadde på seg da hun giftet seg. Både tiaraer og diademer kan være alt fra digre til bittesmå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 27. april 2005 #7 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg ville aldri valgt å ha diadem på meg i bryllup. Julebord/ball/nyttårsfest kanskje, men i bryllup syns jeg det ser tåpelig ut, og ville nok lurt , hvis jeg så noen som hadde det på seg om vedkommende "lekte grevinne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 27. april 2005 #8 Del Skrevet 27. april 2005 Vil aldri hatt på meg slikt i et bryllup der jeg ikke er bruden. Men kanskje i et juleselskap eller annet fint begivenhet :-) Enig. Mener å huske at f.eks Celina Midelfart hadde på seg diadem i Rimi-Hagens bryllup, men de folkene der har vel litt andre skikk og bruk-regler enn oss andre dødelige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #9 Del Skrevet 27. april 2005 Diadem, ja, det er flatt og ligger på hodet, holder håret på plass, og det kunne jeg sikekrt vurdert (om jeg hadde en frisyre som var tilpasset diadem, slik jeg hadde for mange år siden (som barn brukte jeg mye diadem, men ikke med sånn pynt på da selvsagt) Men tiara, nei, slett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. april 2005 #10 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg ville ikke gjort det dersom jeg ikke var bruden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 #11 Del Skrevet 27. april 2005 Nei, jeg tror heller ikke jeg ville vurdert å ha på meg hverken noen liten tiara eller noe diadem som gjest i bryllup. Selv om det ikke nødvendigvis gjør så mye ut av seg, så er det liksom litt "stort" allikevel, og jeg synes bare det blir feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LULUDAMA Skrevet 27. april 2005 #12 Del Skrevet 27. april 2005 hej;) jeg syns ikke du skal ha det;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #13 Del Skrevet 27. april 2005 hej;) jeg syns ikke du skal ha det;) he he nei det skal jeg ikke, jeg bare lurte på hva som var den gjengse oppfatning rundt temaet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå