Gå til innhold

Hva kjøper du på loppemarked?


Nypåkg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Serviser, eller deler av serviser, og annet steintøy har jeg kjøpt mye av fra loppis. Jeg holder meg til Figgjo, Egersund, Stavangerflint og Porsgrund. Pluss litt gammelt glass fra Hadeland, Kosta Boda, Iittala, Orrefors ++ 

Bøker kjøper jeg også alt for mye av. Jeg er mest glad i papirbøker, og elsker bokhyllene mine. 
Duker og ett og annet klesplagg kan også bli med meg hjem, så lenge det er ting som kan vaskes og som har god kvalitet. 

PS. Selv om dette ikke er en språktråd må jeg få si dette: Det heter servise med s. Service = det ordet som uttales sørvis.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker.

Julepynt og påskepynt.

Har også et sjal fra mange år siden som jeg var veldig glad i.

Har kjøpt noen vesker. Og sko, det var ikke i Norge og var mer av nødvendighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgesglass og bøker. Det er det. Er så sjukt mye kvalme og skitne folk rundt om. Vil ikke ha deres kliss og støv og bakterier hjemme hos meg. Har nettopp vært med å tømt et hoarder-hus etter at eieren døde. Servise som hadde ligget på gulvet dekket av kattehår og sånt ble sendt på lokalt loppis og til bruktbutikken. Samme med klær fra en Skittentøykurv som luktet skikkelig gammel rumpe. 

Anonymkode: a1381...494

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Servise som hadde ligget på gulvet dekket av kattehår og sånt ble sendt på lokalt loppis og til bruktbutikken. Samme med klær fra en Skittentøykurv som luktet skikkelig gammel rumpe. 

Dere vasket det vel først? :sjokkert:

Anonymkode: b3f13...f46

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme med klær fra en Skittentøykurv som luktet skikkelig gammel rumpe.

Ps. Med de rette kontaktene, kunne dere tjent en formue der...

Anonymkode: b3f13...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere vasket det vel først? :sjokkert:

Anonymkode: b3f13...f46

De vasket det. Men det er fortsatt en tallerken som hadde ligget på gulvet fullt av kattehår. Er begrenset hvor rent noe som vaskes for hånd blir. 

Anonymkode: a1381...494

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasstøy, møbler som jeg pusser opp igjen, klær, bøker, pyntegjenstander osv. Det eneste jeg ikke kjøper er leker som ikke kan vaskes og sko. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Med de rette kontaktene, kunne dere tjent en formue der...

Anonymkode: b3f13...f46

Sant 😅

Anonymkode: a1381...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vasket det. Men det er fortsatt en tallerken som hadde ligget på gulvet fullt av kattehår. Er begrenset hvor rent noe som vaskes for hånd blir. 

Anonymkode: a1381...494

Det er bra :) Håper at kjøperne tok fatene en runde i oppvaskmaskinen

Anonymkode: b3f13...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper bøker. Kun det, men kommer ofte hjem med en bærepose bøker. Ufattelig billig. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper «alt». Barnebøker, leker, klær, sengetøy til barna, også sko. Klær og sko til meg selv. Stoff for å sy. Snøkjelker, sparkesykkel og sykkel til barna også. Utrolig hvor mye man kan «spare». 

Kjøpte helt nytt (fortsatt uåpnet innpakket) Mummitrollet-sengetøy størrelse sprinkelseng. Så fin! Men mest av alt, skjønner jeg ikke, er det noen som IKKE liker mummi og ga den bare bort? 😮

Anonymkode: fb07d...481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Stort sett bare bøker. Klær eller sko kjøper jeg ALDRI brukt.    

 Velsig sjeldent at jeg finner for eksempel pyntegjenstander eller servise som jeg virkelig liker... 

Anonymkode: 6b01e...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper «alt». Barnebøker, leker, klær, sengetøy til barna, også sko. Klær og sko til meg selv. Stoff for å sy. Snøkjelker, sparkesykkel og sykkel til barna også. Utrolig hvor mye man kan «spare». 

Kjøpte helt nytt (fortsatt uåpnet innpakket) Mummitrollet-sengetøy størrelse sprinkelseng. Så fin! Men mest av alt, skjønner jeg ikke, er det noen som IKKE liker mummi og ga den bare bort? 😮

Anonymkode: fb07d...481

Noen som ikke liker mummi kan jo ha fått det i gave uten byttemulighet. Noen av oss fikk helt skrekken av Hufsa som barn, og klarer ikke mobilisere særilg begeistring for mummiverden i voksen alder, heller ;) 

Hadde jeg hatt barn, og samtidig hatt nok av sengesett til sprinkelseng, kunne jeg vært en av de som hadde gitt bort akkurat dette. Når det er uåpnet vet i alle fall kjøper at det ikke er noe uhumskheter der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mest ting jeg trenger + leker til junior og ting jeg samler på. Jeg kjøper ikke brukte klær og sko, og ikke så mye pyntegjenstander. Serviser har jeg nok av.

Anonymkode: 97530...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppvaskmaskinen knuste en 40 år gammel lysestake hos min mor nylig. Vi reiste innom bruktbutikken og fant en nøyaktig lik. Var nok en veldig populær type på 70-tallet.

Hadde ikke falt meg inn å lete der, men ble litt stolt av at hun for lengst har begynt å dele min entusiasme for bruktbutikker (om enn ikke loppemarkeder) 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt varierende - kommer an på hva jeg trenger. En gang var jeg på jakt etter sengetøy for å veve filleryer av. Det var posesalg på alt av tekstil og i haugen med sengetøy var det et relativt utvaska sengetøy med Harry Potter. Var midt i den verste harry potter-tiden til unga mine så de var i alle fall fornøyd da jeg kom hjem :) Det holdt til de var ferdig med Harry Potter og så kunne jeg bruke til å veve med :)

Anonymkode: 6d119...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen plutselig går i Justin Bieber periode nå, så ja, massevis av sengetøy og pynteputer å hente på loppemarked. 🤪

Men vi kjøpte faktisk også kaffetrakter og brødbakemaskin på loppemarked. For 20 og 50 kr. Vil kalle det en kupp. Vi har brukt de begge omtrent daglig siden innkjøp for to år siden. 

Anonymkode: fb07d...481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker og leker kjøpes ofte, og CDer til bilen siden Fm radion ble borte og ting/klær man kan bruke på Laiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...