Gå til innhold

dere som jobber langvakter (12-14 timer)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som jobber langvakter i bolig, sykehjem eller lignende; hvordan er det med pauser?

Om du f.eks jobber fra 8 om morningen til 9 om kvelden, når har du pause? Og får du betalt for pausen?

Har hørt mange har 1 time pause der det typisk ville vært vaktskifte. Og en halvtimes pause på dag og kveld.

Hva har dere lov til i pausen? Kan dere dra hjem eller dra på butikken? Må dere være med beboeren, og eventuelt får du ansvar for flere beboere mens andre da har pause og omvendt?

Skriv helst hvilken type jobb du har og hvor mange timer vaktene dine er :) 

Anonymkode: 109fe...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får betalt "pause". Det vil si vi kun kan få pause hvis beboeren er rolig nok til at vi kan gå litt unna. Så vi må alltid være tilgjengelig. Skulle vi reist bort i den såkalte pausen, ville jo beboeren vært uten tilsyn, eller en annen ansatt måtte hatt to beboere, noe som jo ikke går hvis utagering skulle skje. Så vi må være tilgjengelige hele tiden.

Anonymkode: 76902...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjøres nok forskjellig rundt omkring. Der jeg jobbet langvakt, hadde jeg en halvtime betalt matpause sammen med dagvakta, og en halvtime betalt sammen med kveldsvakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som lege. 12-19 timers vakter. Pauser når/hvis man har mulighet, ingen fastsatte tidspunkt. Hvis det er aktiv tilstedevakt kan man ikke forlate sykehuset. 

Da jeg gikk passive vakter var vaktene 25 timer, ingen fastsatte pauser, kunne reise hjem i passiv-tiden (som er varierende fra sted til sted). 

 

Anonymkode: 3160b...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...