Gå til innhold

Si opp jobben etter en dag?


raxx

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett jobbtilbud som jeg ikke lenger vil ha. Jeg var på opplæring igår men fant fort ut at denne jobben absolutt ikke passer meg. Jeg har ingen kontrakt, har ikke signert noe. Neste opplæring er i morgen. Kan jeg ringe arbeidsgiver idag og si at dette ikke passet for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke har signert noe, ja. Det er verst for arbeidsgiver, som ikke har gjort plikten sin og sørget for kontraktssignering før du begynte å jobbe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre at du møter opp og tar en prat med arbeidsgiver istedenfor å bare ringe. 

Det er bare å forklare at du mener at du ikke passer til denne jobben og at det da er bedre om de får inn en ny som de kan bruke energi på å lære opp 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En muntlig avtale kan være like bindende som en skriftlig, så dersom du har svart ja til den muntlig, så kan det hende du er bundet. Når det er sagt, så er det jo ikke så lett å bevise noe som ikke er skriftlig i noen retning, så du kan eventuelt ta en spansk en. Men regn ikke med det blir populært. 

Men er det så ille at du ikke kan jobbe der ut oppsigelsestiden eller prøvetiden? Eventuelt kan du jo snakke med sjefen og si at det ikke passer for deg og at du jobber der til de finner en erstatter. 

Anonymkode: 2e5ec...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...