Gå til innhold

Hvordan ha råd til å ta videreutdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet sykepleier. De videreutdanningene jeg vurderer er ikke innenfor feltet jeg arbeider med. Altså kommer ikke arbeidsgiver til å kunne dekke studiet. Studiene varier fra 1-2 år. Noen er deltid og andre heltid. Dersom det er deltid er det ikke like vanskelig, da jeg kan arbeide litt i tillegg. Men dersom det er heltid vil jeg ikke klare å arbeide annet enn hver 3 helg og evt. ekstravakter innimellom når jeg har mulighet. Vi eier bolig og har to barn. Så sier seg selv at det ikke er "bare-bare" vi har en kabal som må gå opp. 
Så er det noen som har råd om hvordan man får råd til å ta en videreutdanning? Det eneste jeg får fra lånekassen er vel lån hvor noe blir omgjort til stipend. Men det er jo ikke akkurat så mye å skryte av. 

Anonymkode: 0c234...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er i samme situasjon som deg og syntes også det er vanskelig med å få kabalen til å gå opp 😕 Man kan jo spare opp, men det også kan bli vanskelig og kan ta tid. 

Kan jeg spørre hva slags videreutdanning du tenker deg? Bare nysgjerrig :P Jeg lurer også på hvordan andre får det til å gå opp, spesielt med barn.

Anonymkode: 82b63...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er i samme situasjon som deg og syntes også det er vanskelig med å få kabalen til å gå opp 😕 Man kan jo spare opp, men det også kan bli vanskelig og kan ta tid. 

Kan jeg spørre hva slags videreutdanning du tenker deg? Bare nysgjerrig :P Jeg lurer også på hvordan andre får det til å gå opp, spesielt med barn.

Anonymkode: 82b63...768

Har spesielt tenkt på jordmor eller helsesøster. Men er litt i tenkeboksen. Er jo masse som er interessant!