Gå til innhold

Spyr hensynsløst etter operasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Rett på sak: fjernet mandlene mine for to dager siden, og får ikke i meg noe smertestillende fordi jeg kaster det opp igjen eller får kraftig diaré etter 10 min. Fikk Pinex Forte og Voltaren. Det gjør at jeg heller ikke får spist, og kaster bare opp en slags syreblanding. Pluss litt blod.

 

Skal jeg ta kontakt med en lege eller har dere noe tips? Prøvde å spise en is, men var som å svelge piggtråd - og kastet det opp igjen like etter.

Anonymkode: be690...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Belima skrev:

Du ringer legen din når det åpner.

Ok, takk

Anonymkode: be690...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tar kontakt med sykehuset der du ble operert. 

God bedring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du virkelig tabletter til oral bruk når du nettopp har fjernet mandlene? Du burde jo fått stikkpillevarianten av voltaren og paralgin. 

Ring legen eller avd der du ble operert når de åpner og be om ny resept i stikkpilleutgave

Du skal jo ikke svelge noe som er i fast form nå i starten, bare flytende. Også tabletter. Blodet kommer nok av at det er ferske sår og tablettene irriterer når du svelger de ned. 

Begynner du å blø mye så må du ringe nødnummer 

Prøv å sug på isbiter, det lindrer. Vent med å spise/drikke noe med mere substans til du er godt smertelindret

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor; få heller stikkpiller av de samme pillene. Det finnes stikkpiller fordi mange har problemer med å svelge av ulike grunner, noen er som deg; nyopererte i munn/hals og kan ikke/orker ikke ta piller som skal svelges. Andre kaster opp piller igjen, og da er stikkpiller gull verdt.

Så ring fastlegen og forklar at du er operert og at du trenger stikkpiller istedet for vanlige svelge-piller av den og den typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke spis den Pinex du fikk. Det er den som gjorde meg kjempekveld etter operasjon (jeg hadde bihuler). Ta Voltaren, eller ingenting, om du ikke trenger det. Fikk vite etter ei uke ca, på samme sykehus, at paracet i store doser kan gi kvalme hos noen etter operasjon og på tom mage. De kunne sagt det før...

Anonymkode: a28f9...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke spis den Pinex du fikk. Det er den som gjorde meg kjempekveld etter operasjon (jeg hadde bihuler). Ta Voltaren, eller ingenting, om du ikke trenger det. Fikk vite etter ei uke ca, på samme sykehus, at paracet i store doser kan gi kvalme hos noen etter operasjon og på tom mage. De kunne sagt det før...

Anonymkode: a28f9...ec7

Voltaren kan gi syre og oppkast. Det er faktisk ikke alle som tåler det i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Rett på sak: fjernet mandlene mine for to dager siden, og får ikke i meg noe smertestillende fordi jeg kaster det opp igjen eller får kraftig diaré etter 10 min. Fikk Pinex Forte og Voltaren. Det gjør at jeg heller ikke får spist, og kaster bare opp en slags syreblanding. Pluss litt blod.

 

Skal jeg ta kontakt med en lege eller har dere noe tips? Prøvde å spise en is, men var som å svelge piggtråd - og kastet det opp igjen like etter.

Anonymkode: be690...0ed

Ring sykehuset som opererte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt lege eller sykehuset der du ble operert! 

Anonymkode: b3253...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke stikkpiller!?

Opererte ut mandlene i januar. fikk med meg stikkpiller av Voltaren og smertestillende med Kodein. Klarte ikke svelge noe som helst første 4 dagene

Anonymkode: 706a0...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det ikke er stikkpiller du har fått...? I såfall er det ikke rart du kaster opp. 

Anonymkode: 4ff26...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...