Gå til innhold

Nyutdannet - hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 🙂 Jeg skulle egentlig blitt ferdig utdannet med en bachelorgrad i reiseliv denne våren. Dessverre strøk jeg på en eksamen, så jeg blir nok ikke ferdig utdannet før til høsten. Det får jeg ikke gjort noe med, så det er greit. Men jeg lurer på hva i alle dager jeg skal finne på etter jeg har utdanningen i boks? Jeg har valgt en utdanning som det er vanskelig å få jobb innen (fordi det er få jobber og stor konkurranse mellom nyutdannede og de med erfaring). Egentlig angrer jeg vel litt på studievalget mitt, men å starte et nytt studie og få enda mer lån er ikke et alternativ (i alle fall ikke før jeg har en stabil inntekt). 

Per dags dato har jeg en deltidsstilling på 20%. Dette gikk greit når jeg fikk lån og stipend i tillegg, men nå blir jeg avhengig av å finne en ny jobb. Sparepenger har jeg ikke i det hele tatt. Jeg er innstilt på å "ta til takke" med nesten hva som helst, så lenge jeg kan leve av det. Jeg lurer vel egentlig på om dere har noen gode tips for unge, nyutdannede som er i samme situasjon som meg? Tidligere jobbet jeg ett år i Disney World, og jeg elsket det. Lignende arbeid i utlandet hadde absolutt vært noe å vurdere. Videre utdanning kunne også vært aktuelt, jeg er bare redd for å sette meg selv i enda mer gjeld uten å ha noen plan. Jeg har søkt på flere jobber, men dessverre ikke fått napp. 

Setter stor pris på alle tips og råd.

Anonymkode: 5bbee...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vel bare søke så mange jobber som mulig. Er det mulig å få jobbet mer der du har jobb? 

Meld deg hos vikarbyråer, vikartimer på skoler.

Anonymkode: e778f...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tenker å ta reiselivsledelse på Lillehammer, jeg.. Prøv å søk på litt jobber som gjør at du bygger opp erfaring innen reiseliv, kanskje? Hvis du har mer erfaring innenfor reiseliv vil du ha større sjanser for å få en fast jobb du er fornøyd med senere. Tenkt på resepsjon eller hotell? Går sikkert an å jobbe utenlands et eller to år også, for det har jo noe med reiseliv å gjøre det og. 

Anonymkode: 53228...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...