AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Skal gå i gang med å nedvaske et hus hvor det har blitt røyket inne- siden 1979 faktisk. Huset er lukter av røyk og alt av innvendig kledning og innredning bærer naturligvis preg av dette. Noen som har tips til rengjøringsmidler som kan ta både skitten og lukten? Anonymkode: cbd7b...d61
Djungelvrål Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Hvis det har vært røyket daglig i 40 år er det beste du kan gjøre å leie en slik ozonmaskin, skal visst ta røyklukt. Utenom det ville jeg brukt store mengder eddik og selvsagt malt både tak og vegger og lagt nytt gulv. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal gå i gang med å nedvaske et hus hvor det har blitt røyket inne- siden 1979 faktisk. Huset er lukter av røyk og alt av innvendig kledning og innredning bærer naturligvis preg av dette. Noen som har tips til rengjøringsmidler som kan ta både skitten og lukten? Anonymkode: cbd7b...d61 Jeg ville i tillegg byttet alt av listverk, eller i det minste løsnet alt listverk og dørkarmer slik at du får vasket listenes baksider + veggene bak listene. Nikotinen har helt sikkert lagt seg til og med bak disse. Anonymkode: c1e66...deb 2
Djungelvrål Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville i tillegg byttet alt av listverk, eller i det minste løsnet alt listverk og dørkarmer slik at du får vasket listenes baksider + veggene bak listene. Nikotinen har helt sikkert lagt seg til og med bak disse. Anonymkode: c1e66...deb Tjæren mener du. Nikotin er luktfritt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #5 Skrevet 24. mai 2019 14 timer siden, SupaWoman skrev: Tjæren mener du. Nikotin er luktfritt. Ja, du har rett Anonymkode: c1e66...deb
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #6 Skrevet 24. mai 2019 Eddik i skåler i alle rom. Bladet ut med litt vann. Tok en uke før lukten forsvant hos farmor. Men møbler måtte kastes og vegger males. Anonymkode: 764ef...382
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #7 Skrevet 24. mai 2019 Røyket inne i 40 år?? Da ville jeg startet med å rive alt av tak og vegger og gulv, og lagt nytt overalt. Inkl lister og karmer. Også nytt kjøkken. Deretter ville jeg luftet i minst 1-2 uker så langt været tillot det. Alt av møbler og annet inventar ville jeg kastet. Når det er så innrøkt er det lite annet som nytter. Jeg røyker selv, dig aldri inne, men jeg ville ihvertfall gjort det slik. Røyklukta har trekt inn i alt i det huset hvis det har vært røkt inne i 40 år. Anonymkode: 093e3...b61
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå