Gå til innhold

Hus. tomannsbolig eller rekkehus.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har to etasjer hus, tomannsbolig eller rekkehus. Liker dere best å ha stua nederst på bakkeplan og soverommene øverst? eller stua øverst og soverommene nederst? Hvorfor dette? Praktisk?

Anonymkode: b89f2...0ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Soverom nede for brannsikkerhet og for å ha utsikt fra stuen. Upraktisk å gå i trapper med matvarene, men det tar 5 sekunder ekstra og er positivt for folkehelsa ;) 

Anonymkode: 8783c...56c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Soverom nede for brannsikkerhet og for å ha utsikt fra stuen. Upraktisk å gå i trapper med matvarene, men det tar 5 sekunder ekstra og er positivt for folkehelsa ;) 

Anonymkode: 8783c...56c

Deilig at innbruddstyvene klatrer rett inn da 👍

Anonymkode: 637e4...a12

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har soverom og stue både i hovedetasjen og underetasjen.  

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deilig at innbruddstyvene klatrer rett inn da 👍

Anonymkode: 637e4...a12

Noe som heter alarm, vet du.😉

Anonymkode: 5d349...6b4

AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en som hadde soverom nede, det var litt ubekvemt når vi skulle pule, folk som gikk like ved oss, utenfor vinduet. Han bodde i felt. 

Liker ideen om å løfte stuen opp for lys og utsikt. Har selv vokst opp slik, men stedet, plasseringen, tomt etc gjorde at den privatliv saken ikke var aktuell. 

Du snakker om tett bebyggelse? Rekkehus,uomannsbolig? Så ringer det på døra til naboen mens dere puler? Du føler det ikke særlig privat.

Anonymkode: 808c8...9c5

Skrevet

Jeg har bodd på begge måter, og foretrekker oppholdsrom i første etasje og soverom i andre etasje. Begge gangene bodde vi i tettbebygd strøk, og jeg opplevde det somn mer privat og tryggere å ha soverommet i andre etasje. Dessuten opplevde jeg det som mest praktisk om jeg skulle ha kort besøk - med oppholdsrom i første etasje var gjesten bare der, med oppholdsrom i andre etasje måtte gjestene gjennom flere etasjer (det er sikkert ikke en con for alle, men jeg foretrekker at prefiære venninner, kollegaer og naboer ikke ser hele huset).

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har stue og kjøkken i 1. Egt, kjellerstue i kjelleren, og soverom i 2. egt. Synes det er veldig praktisk løsning! Ungdommen kan se på TV og ha besøk i kjellerstua uten at yngre søsken som sover oppe blir forstyrra :)

Anonymkode: fcf20...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Vil klart ha stue og kjøkken på bakkeplan, slik at man kan gå rett ut på terrasse og kanskje en plenflekk. Hvis stue skal være i 2. Etg, må det være skrå tomt, slik at man får samme effekt med terrasse og plen, som ved bakkeplan. 

Anonymkode: 5e1c0...a42

AnonymBruker
Skrevet

Om hver av etasjene er litt større, kan man få en fin kompromiss : der kjøkken + stue pluss et soverom og vaskerom/ekstra bad er i første etasje, også er det plass til tre soverom,  bad, og et mindre tvstue (men med lys og utsikt) i 2 etasje. 😍

om man skulle drømme 😍 bor selv i rekkehus over 2 etasjer pluss kjeller. 

Anonymkode: 11772...c66

Skrevet

I huset har vi stue, kjøkken, soverom og gjesterom oppe i 1 etg på bakkeplan og soverom, kjellerstue, bod, vaskerom og stort bad nede. 

I leiligheten har vi stue, kjøkken, bad, bod,soverom og gjesterom i 1 etg, og soverom, stue og bad i andre etasje. 

Begge deler fungerer greit. Pluss for å kunne se ut på utsikten fra stua i huset. 

AnonymBruker
Skrevet

Soverom nederst pga kjøligere om sommeren og ihht brannsikkerhet. Stue og kjøkken i øverste etasje pga lys og utsikt der man oppholder seg mest. Litt tungvint med varer som må bæres opp og løping i trapper, men verdt det for å drømme seg bort i solnedgangen. 🥰 Har hatt begge deler og er ikke i tvil om hva jeg foretrekker. 

Anonymkode: 4a336...9d1

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er perfekt sånn som jeg bor nå, det er skrå tomt, så i 1. etasje er det 3 soverom, bad, boder og gang, andre etasje er det stue, soverom, kjøkken og vaskerom, og man går rett ut til en stor terrasse. Ikke noe innsyn til soverommene, da det er ca 2 m ned til veien fra hagen foran der, så det er mur der med gjerde på. Soverommene i 1. etasje blir kjølige på varme dager. Har før bodd med de alle i 2. etasje, og det var jo så varmt på de varme dagene. 

Anonymkode: c069d...697

Skrevet

Soverom i andre etasje. Sover med vinduer på vid gap på sommeren, og er redd folk bare skal klatre inn hvis vi er i første etasje

Skrevet

Kjeller med egen inngang, 3 soverom, bad, vaskerom og kjellerstue her bor/sover barna, vi har stue, kjøkken 2 soverom  bad i hovedetasjen, den dagen barna flytter, selger vi

Skrevet

Soverom oppe, stue/kjøkken nede. Med barn så er det praktisk og ikke måtte liste seg rundt når de har lagt seg. Lyd bærer mye mer nedover enn oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...