Gå til innhold

Økonomisk krise.


mrsred

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 25 år som sliter med å få meg jobb, nav vil ikke hjelpe meg, har ikke krav på dagpenger lengre, jeg har brukt opp den tiden sier dem. 

Nå får jeg litt over 5tusen kroner i mnd. Hvordan skal jeg klare å overleve videre nå? 

 

Jeg har boligutgifter, bil lån huslån  forsikringer, de vanlige utgiftene telefon TV internett osv... 

Strøm, kommunale utgifter. Altsååå jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre videre nå,? 

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, mrsred skrev:

Hei! Jeg er en jente på 25 år som sliter med å få meg jobb, nav vil ikke hjelpe meg, har ikke krav på dagpenger lengre, jeg har brukt opp den tiden sier dem. 

Nå får jeg litt over 5tusen kroner i mnd. Hvordan skal jeg klare å overleve videre nå? 

 

Jeg har boligutgifter, bil lån huslån  forsikringer, de vanlige utgiftene telefon TV internett osv... 

Strøm, kommunale utgifter. Altsååå jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre videre nå,? 

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? 

Kutt utgiftene så fort som mulig. Ta tak i situasjonen asap. Du kan ikke sitte med bil og hus når du ikke har inntekt, så det er bare å få solgt. Si opp ulike abonnement. Selg tv'en osv. Du får ikke sosialhjelp så lenge du har formue heller, så det er bare å bite i det sure eplet.

Kanskje vurder å flytte hjem til du har fått deg jobb?

Send søknader til jobber på litt usentrale steder. Her er det færre søkere og større muligheter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har fått jobb i hele dagpengeperioden, så er det absolutt på tide vurdere søke jobber andre steder og flytte. 
Og har man ikke jobb, så har man generelt ikke råd til å ha både bil og bolig. 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måi det minste også søke penger til bosted osv. Sjekk litt på nav/kommunens sider om sosialstøtte. Det er ikke meningen at 5000 skal dekke alt.

Har du vært på jobbsøkerkurs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anim92 skrev:

Du måi det minste også søke penger til bosted osv. Sjekk litt på nav/kommunens sider om sosialstøtte. Det er ikke meningen at 5000 skal dekke alt.

Har du vært på jobbsøkerkurs?

De 5000 er sannsynligvis sosialstønad. Lån og gjeld dekkes ikke. Man kan få dekket renter på huslån, men nav vil nok kreve at man søker avdragsfrihet. Ts kan også prøve søke bostøtte. De 5000 skal ellers dekke alt resten. Kun husleie/renter på lån, strøm og forsikring er godkjente utgifter. 

Anonymkode: 89e60...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mrsred skrev:

Jeg har boligutgifter, bil lån huslån  forsikringer, de vanlige utgiftene telefon TV internett osv... 

trenger du bil uten jobb?

Anonymkode: 26002...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De 5000 er sannsynligvis sosialstønad. Lån og gjeld dekkes ikke. Man kan få dekket renter på huslån, men nav vil nok kreve at man søker avdragsfrihet. Ts kan også prøve søke bostøtte. De 5000 skal ellers dekke alt resten. Kun husleie/renter på lån, strøm og forsikring er godkjente utgifter. 

Anonymkode: 89e60...60f

Det var det jeg forsøkte få fram selv 😅 skjønner jeg formulerte meg dårlig her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg og flytt pp hybel en periode, kjipt men alt går en periode 🧡🧡🧡🧡

Anonymkode: f9459...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 20.08, mrsred skrev:

Hei! Jeg er en jente på 25 år som sliter med å få meg jobb, nav vil ikke hjelpe meg, har ikke krav på dagpenger lengre, jeg har brukt opp den tiden sier dem. 

Nå får jeg litt over 5tusen kroner i mnd. Hvordan skal jeg klare å overleve videre nå? 

 

Jeg har boligutgifter, bil lån huslån  forsikringer, de vanlige utgiftene telefon TV internett osv... 

Strøm, kommunale utgifter. Altsååå jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre videre nå,? 

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? 

Du må melde deg som ringevikar! Alle skoler, barnehager, sykehjem, avlastningsboliger, butikker, kiosker, bensinstasjoner, kafeer, renholdsjobber osv osv osv.

Det finnes alltid jobb i massevis til de som gidder å ta de jobbene som er å finne.

Anonymkode: 88748...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...