Gå til innhold

Referere til seg selv, akademisk tekst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med en artikkel til en bok, basert på egen masteroppgave.

Hvordan refererer jeg til meg selv? 

F. eks: "Analysene som ble presentert av *meg* viser at forskningen ikke er tilstrekkelig .."

Anonymkode: e787d...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Analysene jeg har presentert... Ikke overkompliser. Klart språk er ikke mindre akademisk korrekt.

Anonymkode: 413d2...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en bok som skrives av flere forfattere kan du skrive «Analyser utført av *etternavn* viser ...» 

Alternativt bare «analyser viser at ...» og sette oppgaven som referanse i teksten. Kommer egentlig an på hvordan du skal oppgi referanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta med navnet ditt, bare bruk masteroppgaven som en helt vanlig referanse (1). Å ha med navn på den man refererer i teksten er bare tull og gjør den vanskeligere å lese. Det er bare noe jeg *muligens* ville gjort hvis jeg refererte til virkelige guruer i faget, hvor det var et viktig poeng at nettopp hen sto bak. 

Anonymkode: 36cde...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig valgte jeg å skrive undertegnede, men fikser når jeg skal korrekturlese. Den skal jo også sendes redaktør, og kanskje språkvask. 

Det er flere forfattere i boka. 

Anonymkode: e787d...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en artikkel basert på masteren, eller går den videre utover det arbeidet som ble presentert i masteren?

Hvis det bare er basert på masteren så ville jeg ha oppgitt det ganske tidlig, og deretter presentert alt som i en vanlig artikkel. Vet ikke hvilken del av akademia du tilhører, det varierer litt fra fagfelt til fagfelt hvordan man presenterer arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta med navnet ditt, bare bruk masteroppgaven som en helt vanlig referanse (1). Å ha med navn på den man refererer i teksten er bare tull og gjør den vanskeligere å lese. Det er bare noe jeg *muligens* ville gjort hvis jeg refererte til virkelige guruer i faget, hvor det var et viktig poeng at nettopp hen sto bak. 

Anonymkode: 36cde...080

Enkelte universiteter har krav i forhold til referanser. Og da nytter det ikke med bare tall. APA 6th, Harvard osv..

Anonymkode: 1adbe...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...