AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Jeg jobber med en artikkel til en bok, basert på egen masteroppgave. Hvordan refererer jeg til meg selv? F. eks: "Analysene som ble presentert av *meg* viser at forskningen ikke er tilstrekkelig .." Anonymkode: e787d...6b9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Analysene jeg har presentert... Ikke overkompliser. Klart språk er ikke mindre akademisk korrekt. Anonymkode: 413d2...105 1
isbjørnungen Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Hvis det er en bok som skrives av flere forfattere kan du skrive «Analyser utført av *etternavn* viser ...» Alternativt bare «analyser viser at ...» og sette oppgaven som referanse i teksten. Kommer egentlig an på hvordan du skal oppgi referanser. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 Ikke ta med navnet ditt, bare bruk masteroppgaven som en helt vanlig referanse (1). Å ha med navn på den man refererer i teksten er bare tull og gjør den vanskeligere å lese. Det er bare noe jeg *muligens* ville gjort hvis jeg refererte til virkelige guruer i faget, hvor det var et viktig poeng at nettopp hen sto bak. Anonymkode: 36cde...080 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 Foreløpig valgte jeg å skrive undertegnede, men fikser når jeg skal korrekturlese. Den skal jo også sendes redaktør, og kanskje språkvask. Det er flere forfattere i boka. Anonymkode: e787d...6b9
Ginny Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Er dette en artikkel basert på masteren, eller går den videre utover det arbeidet som ble presentert i masteren? Hvis det bare er basert på masteren så ville jeg ha oppgitt det ganske tidlig, og deretter presentert alt som i en vanlig artikkel. Vet ikke hvilken del av akademia du tilhører, det varierer litt fra fagfelt til fagfelt hvordan man presenterer arbeid.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta med navnet ditt, bare bruk masteroppgaven som en helt vanlig referanse (1). Å ha med navn på den man refererer i teksten er bare tull og gjør den vanskeligere å lese. Det er bare noe jeg *muligens* ville gjort hvis jeg refererte til virkelige guruer i faget, hvor det var et viktig poeng at nettopp hen sto bak. Anonymkode: 36cde...080 Enkelte universiteter har krav i forhold til referanser. Og da nytter det ikke med bare tall. APA 6th, Harvard osv.. Anonymkode: 1adbe...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå