Gå til innhold

hvorfor får psykisk syke barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hva tenker de egentlig på? synes det er toppen av egoisme! De viderefører faen meg bare dritten med genene sine! 

Anonymkode: 95175...ed1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor får folk barn i en overbefolket verden? 

Anonymkode: 5d676...b23

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Hvis man har en diagnostisert psykisk lidelse før man får barn, så er det noe jeg synes man burde drøfte med behandler og lege. Ikke alle psykiske lidelser er arvelige, og mange fungerer greit tross en diagnose. Om man burde få barn kommer an på funksjonsnivået, nettverket rundt og evnen til å møte barnas behov og være mentalt stabil og tilstedeværende. Er man svært ustabil, kronisk psykotisk, full av vrangforestillinger, uten selvinnsikt, uforutsigbar osv, så burde man stabilisere seg først før man får barn. Man klarer ikke å gi noe man ikke har. Er man for ustabil så smitter det om man ikke har lært å regulere seg før man får barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva tenker de egentlig på? synes det er toppen av egoisme! De viderefører faen meg bare dritten med genene sine! 

Anonymkode: 95175...ed1

Lei for å si det, men måten du ordlegger deg på her, får meg til å tenke at du selv ikke bør få barn. Makan. Dritten sin liksom. Jez

Verden er perfeksjinistisk for tiden. Ingen eller noe er perfekt. Og hva er perfekt? Hva betyr det, og hvorfor tror noen at foreldre må være det? 

Når en er læremester er det en ting som forteller hvor god du er. Det er når lærlingen blir bedre enn en selv. Da har en gjort en god jobb! Så det er vel det beste foreldre kan håpe på; at barna blir hakket bedre 🙂 om en er psykisk syk eller ei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i psykisk syke? Det er mange med psykiske lidelser som er velfungerende og kan fint ta seg av barn. Verden er ikke svart/hvitt. 

Anonymkode: bfee6...a3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

hva tenker de egentlig på? synes det er toppen av egoisme! De viderefører faen meg bare dritten med genene sine! 

Anonymkode: 95175...ed1

Synes det er verre at folk med dine holdninger får barn. 
Mange psykiske lidelser er ikke arvelig, og mange fungerer 100% til tross for psykiske lidelser. 
Bedritten holdning ovenfor andre videreføres oftere til barn enn hva psykiske lidelser gjør. 

Anonymkode: f577f...d09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som får uintelligente og uvitende folk til å få barn? De viderefører dritten i genene sine!!....

Du er klar over at ikke alle psykiske plager er arvelige, sant?

Og hvorfor er det verre enn at fysisk syke får barn? Plenty av arvelig dritt der også, skjønner du.

Hvem skal være dommer for hvem som er genetisk perfekte nok?

Anonymkode: bd5d3...0a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn av en psykisk syk mor er jeg veldig delt her. 

Glad jeg er til, selvsagt. 

Men jeg tror jeg hadde hatt et bedre liv hvis jeg hadde blitt skjermet fra moren min i oppveksten. 

Anonymkode: 79480...e05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som barn av en psykisk syk mor er jeg veldig delt her. 

Glad jeg er til, selvsagt. 

Men jeg tror jeg hadde hatt et bedre liv hvis jeg hadde blitt skjermet fra moren min i oppveksten. 

Anonymkode: 79480...e05

Vet du hva moren din sliter med? Jeg sliter psykisk, men fant det ikke ut før etter jeg fikk barn. Jeg sliter med ptsd etter en vanskelig barndom, men jeg sliter mest på natt, er så redd barna skal ta skade av dette. Min mor er borderline å faren min har asbergersyndrom.

sliter du selv etter oppveksten?  

Anonymkode: 2ff85...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmende holdninger fra degTS. Du og dine meningsfeller bør ihvertfall ikke få barn. Makan. 😡 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye verre gener folk driver å viderefører over en lav sko, som er langt mer arvelig (og plagsom for barna senere) enn psykisk sykdom. Det er ca det minst arvelige av sykdommer. 

Anonymkode: c3fc2...e8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hundeavl er man opptatt av å avle på friske individer, både psykisk og fysisk.

I menneske verden kan jo alt som kryper og går få formere seg....

Anonymkode: 2f177...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I hundeavl er man opptatt av å avle på friske individer, både psykisk og fysisk.

I menneske verden kan jo alt som kryper og går få formere seg....

Anonymkode: 2f177...5c0

Vi mennesker har nok såå mye bedre forutsetninger enn hunder for å klare oss du. Om en er psykisk og fysisk syk eller ikke. Hvis du sammenlikner hundeoppdrett med at mennesker får barn ja da... hm. Illevarslende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er verre at folk med dine holdninger får barn. 
Mange psykiske lidelser er ikke arvelig, og mange fungerer 100% til tross for psykiske lidelser. 
Bedritten holdning ovenfor andre videreføres oftere til barn enn hva psykiske lidelser gjør. 

Anonymkode: f577f...d09

Nettopp. Holdninger er nøkkelordet her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hundeavl er man opptatt av å avle på friske individer, både psykisk og fysisk.

I menneske verden kan jo alt som kryper og går få formere seg....

Anonymkode: 2f177...5c0

Sånn sett, burde man kanskje avlet hardere på psykisk syke. En del av dem har tilsynelatende helt framifrå fysiske gener. I stedet avles det frem barn på gamle egg av stygge, fysisk syke mennesker på nesten 40 år som mener at de er bra avls-materiale fordi de har utdannelse, hus og bil. Det blir det neppe videre bra evolusjon av. 

Anonymkode: c3fc2...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

hva tenker de egentlig på? synes det er toppen av egoisme! De viderefører faen meg bare dritten med genene sine! 

Anonymkode: 95175...ed1

Det er forskjell på sykdom og å være drittsekk. Du er drittsekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke mat trollet. 

Anonymkode: 6f82f...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hundeavl er man opptatt av å avle på friske individer, både psykisk og fysisk.

I menneske verden kan jo alt som kryper og går få formere seg....

Anonymkode: 2f177...5c0

Dårlig eksempel. Det avles da ihjel de mest populære individene så det blir innavl. Mange raser er ødelagt av organisert avl og avlet ihjel. Mye nervøse små hunder det avles videre på fordi det er "rasetypisk". Angstpregede og redde småhunder avler nye. Det avles HD og AD uten at alle foreldre blir sjekket for dette. Det avles hunder som har så stort hode i forhold til kropp slik at de ikke kan føde valpene sine uten keisersnitt. Hundevalp er ikke et godt eksempel. 

Og alle diagnoser påvirker individer forskjellig. Hvem skulle vært dommer og jury ovenfor hvem som skulle få lov å få barn og ikke? Hvordan skal en slik omsorgsevne måles tenker du? Dessuten er det mange som ikke burde hatt barn. En person med et par diagnoser kan være en mye bedre omsorgsperson en en karrierekvinne som setter jobben og seg selv i første rekke hele tiden. Og dem er det mange av. 

 

Anonymkode: d00ab...5eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hundeavl er man opptatt av å avle på friske individer, både psykisk og fysisk.

I menneske verden kan jo alt som kryper og går få formere seg....

Anonymkode: 2f177...5c0

Og det tenker du har fungert bra? Er jo raser som hverken kan gå, puste eller formere seg selv der ute. Nedsylta med allergier og lister med lidelser lengre enn bibelen. Jepp, seleksjon fungerte bra gitt.

Anonymkode: ff564...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er det ikke toppen av egoisme, sånn generelt, å få barn da?

Mitt største ønske er å få barn. Vi er tross alt to om det, i tillegg til at vi har 5 besteforeldre som kommer til å krangle om hvem som skal få passe ungen :fnise: 

Dessuten har jeg innsikt og er reflektert over mine lidelser. I tillegg har jeg fått flere tilbakemeldinger av behandlere og spesialist at jeg kommer til å bli en god mor. Så jo, jeg tror det kommer til å gå helt fint for meg å få barn :)

Det å ha psykiske lidelser behøver ikke å være en stopper for å få barn, men man bør tenke godt igjennom før man setter et barn til verden. Det kan bli mange fallgruver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...