Gå til innhold

Bruker du ditt potensial?


Gjest MyzTeri

Anbefalte innlegg

Gjest MyzTeri

Sjefen min, en mann som har bygd opp ett stort konsern med flere hundre ansatte, sier ofte til meg;

Du er lynende intelligent, du har ett hode som få, men av og til bruker du det på feil måte.

Og jeg har lenge lurt på hva det EGENTLIG betyr. Og kommet fram til at det må bety at jeg ikke orker/gidder å bruke hodet mitt bestandig. Altså at mitt potensial ligger i dvale.

Og det gjør det jo. Men er vi flere som er sånn, som ikke orker å bruke hodet til det vi vet vi kan bruke det til? Eller vet at vi av og til handler helt bevisst, eller noe ubevisst på feile måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker intelligent ut fra postene dine ja, men jeg skjønner også hva sjefen din mener. Du kan kanskje framstå destruktiv og taler din egen interesse framfor jobbens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke alltid bruke det. Jeg hoppet av karrierestigen og tok en gjennomsnittlig kontorjobb, og «alle» kommenterer dette støtt og stadig selv om det er flere år siden. Jeg klarer ikke å engasjere meg mer enn nødvendig for en jobb, men liker frivillig arbeid. Utover det vil jeg kun nyte livet. Men det gjør man ikke ustraffet.

Anonymkode: 07ccd...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke alltid bruke det. Jeg hoppet av karrierestigen og tok en gjennomsnittlig kontorjobb, og «alle» kommenterer dette støtt og stadig selv om det er flere år siden. Jeg klarer ikke å engasjere meg mer enn nødvendig for en jobb, men liker frivillig arbeid. Utover det vil jeg kun nyte livet. Men det gjør man ikke ustraffet.

Anonymkode: 07ccd...5fc

Jeg gjorde det. Jobben var livet og alt jeg brydde meg om. Men nå - jeg er kommet til "det er vel ikke så nøye egentlig" stadiet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...