Gå til innhold

Kan jeg kombinere mattekarakterene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett spørsmål ang å kombinere PY med P-matte.

Jeg har 2-PY på mitt vitnemål, og skal ta opp 1P nå denne våren for å forbedre karakter.
Er det mulig å kombinere 2-PY med 1-P på vitnemålet?

Jeg vet at det ikke er mulig å kombinere 1PY med 2P, fordi 1PY kun har 84 årstimer, i tillegg har 2P også 84 årstimer. Men 2PY har 140 årstimer og 1P har 140 årstimer.

Jeg trenger totalt 224 årstimer. Noen som har peiling? :)

Anonymkode: 8c803...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, stan skrev:

Ja men med begge vil jeg jo havne på 280 årstimer, noe som er over minstekravet. Så det virker litt rart om jeg ikke kan velge 1p fremfor 1py når 1p har 140 årstimer og 1py bare 84 🤔

Anonymkode: 8c803...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nettopp opp igjen matte. Jeg hadde 1PY fra før. Jeg kunne da enten velge å bare ta 2PY for å få gens, eller så måtte jeg ta både 1P og 2P. 

Anonymkode: fa334...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok nettopp opp igjen matte. Jeg hadde 1PY fra før. Jeg kunne da enten velge å bare ta 2PY for å få gens, eller så måtte jeg ta både 1P og 2P. 

Anonymkode: fa334...70a

Det er jo forståelig fordi 1py kun har 84 årstimer, men det faget jeg har stående fra før er 2py som har 140 årstimer. Dvs at hvis du har 1py fra før og bare hadde tatt 2p i tillegg, ville du havnet på 84+84 som er 168 timer. Man må ha minimum 224. 

I mitt tilfelle har jeg 2py fra før og vil ta 1p. Som er 140+140=280 årstimer. 

Anonymkode: 8c803...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo forståelig fordi 1py kun har 84 årstimer, men det faget jeg har stående fra før er 2py som har 140 årstimer. Dvs at hvis du har 1py fra før og bare hadde tatt 2p i tillegg, ville du havnet på 84+84 som er 168 timer. Man må ha minimum 224. 

I mitt tilfelle har jeg 2py fra før og vil ta 1p. Som er 140+140=280 årstimer. 

Anonymkode: 8c803...842

Ah, haha, tenkte litt feil😅 Da skal jeg ikke si noe for sikkert. Men 1P og 2PY overlapper jo litt så du får jo dekket alle kompetansemålene. Ville bare ringt skolen å spurt jeg:)

Anonymkode: fa334...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt opp matematikk 1P og 2P. Nei du kan ikke kombinere 1PY med 2P, eller omvendt. Hvis du skal ta 1P må du ta 2P i tillegg. 

Anonymkode: f0458...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men med begge vil jeg jo havne på 280 årstimer, noe som er over minstekravet. Så det virker litt rart om jeg ikke kan velge 1p fremfor 1py når 1p har 140 årstimer og 1py bare 84 🤔

Anonymkode: 8c803...842

Det er jo en del overlapp i 1P og 2PY, så det burde være greit å kombinere dem. 

Men udir skriver:

Fellesfaget matematikk fra studieforberedende utdanningsprogram kan ikke stå på samme vitnemål som fellesfaget matematikk fra Vg1 og/eller Vg3 påbygging til generell studiekompetanse på yrkesfaglige utdanningsprogram.

 

Men det er jo mulig å ha to vitnemål, vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...