Gå til innhold

Har jeg skadet nesen med nesespray?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed av legen om å bruke nesespray mot et tett øre. En morgen da jeg hadde det veldig travelt, puttet jeg tutten inn og sprayet. Det som skjedde var at jeg måtte nyse ukontrollert, og det var også en brennende følelse. I ettertid har jeg lest at man ikke skal bruke sprayen midt i nesen, men heller forsøke å få den inn bihulene.

Etter to dager så er fortsatt nesen temmelig nummen og har en slags tørr følelse der sprayen traff. Jeg kvittet meg med hele opplegget, men spørsmålet er om det er noen fare for at jeg skadet nesen permanent? Nesesprayen heter forresten Otrivin.

 

Anonymkode: 6dac5...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være du har laget ett sår i slimhinna om du dyttet den litt for langt inn -det kjennes godt i nesa. Er ikke farlig, men veldig ubehagelig.

Anonymkode: 48baa...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Otrivin er helt ufarlig så lenge man ikke bruker den fast over tid. Er ikke farlig da heller, men det kan føre til kronisk tett nese. Du har nok slått tuppen inn i nesebeinet og laget et lite så eller noe....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Neida, Otrivin er helt ufarlig så lenge man ikke bruker den fast over tid. Er ikke farlig da heller, men det kan føre til kronisk tett nese. Du har nok slått tuppen inn i nesebeinet og laget et lite så eller noe....

Otrivin over tid er ikke farlig som i typ dødelig, men det skader neseslimhinnen, så det gjør ikke bare at man får kronisk tett nese.

Det har selvsagt ikke skjedd hos TS om han eller hun lurer på det.

Anonymkode: 5fca3...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...