Gå til innhold

SMS fungerer ikke alltid etter nytt simkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for en tid siden nytt simkort til telefonen. Det er en samsung A5 med android. Når jeg er inne på Meldinger for å sende SMS, har meldingene vanligvis alltid vært i gul boble og blitt sendt som SMS med det gamle simkortet. Men etter jeg fikk nytt simkort, er meldingene av og til lysegrønn bakgrunnsfarge/boble. Når det er lysegrønt er det ikke alltid at jeg klarer å sende meldinger (det spinner lenge til det står mislykket). Jeg har også hørt av andre at de sliter med å sende meldinger til meg, og at det da også er grønn boble.

Hvis jeg går innpå menyen og trykker på "Bytt til SMS/MMS" så virker det alltid, og meldingene får da gul boble. Men jeg må bytte hver gang, og den husker ikke siste valget. Noen som vet hvorfor det er sånn? Har god dekning der jeg prøver å sende fra, og masse GB igjen så det er ikke det.

Anonymkode: c43ab...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket med operatøren? 

Det er noen innstillinger som bør oppdateres, og det er ikke bestandig det skjer automatisk. 

Operatøren kan også se hvorfor meldingene feiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken leverandør har du? Jeg hadde nettopp et lignende problem. Men da kunne jeg ikke ringe heller. Når jeg prøvde å ringe så fikk jeg beskjed om at abonnementet var sperret. Men når jeg snakket med kundeservice så kunne de ikke skjønne det for abonnementet var ikke sperret. Hun jeg snakket med hadde ikke hørt om det problemet før, men de fikk til slutt fikset det med en eller annen oppdatering som de gjorde der. Det var hos Get. 

Anonymkode: 4252c...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...