Gå til innhold

Hjemmetrening - Resultater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser mange fine hjemmetrenings videoer fra blant annet funkygine og treningsfrue. Disse trener jo på treningssenter ved siden av. 

Har minibands og litt kettleballs hjemme. Vil hjemmetrening gi resultater? Kan nevne at jeg ikke har trent styrke spesielt lenge, men jeg vegrer meg for å dra på treningssenteret. Dog så vil jeg ha resultater på sikt, og skjønner at jeg kanskje må til treningssenteret fremfor å ha alt av vekter hjemme. 


Vil jeg oppnå styrke og se litt resultater av tunge økter hjemme? Tips? 

Anonymkode: d6dd6...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser mange fine hjemmetrenings videoer fra blant annet funkygine og treningsfrue. Disse trener jo på treningssenter ved siden av. 

Har minibands og litt kettleballs hjemme. Vil hjemmetrening gi resultater? Kan nevne at jeg ikke har trent styrke spesielt lenge, men jeg vegrer meg for å dra på treningssenteret. Dog så vil jeg ha resultater på sikt, og skjønner at jeg kanskje må til treningssenteret fremfor å ha alt av vekter hjemme. 


Vil jeg oppnå styrke og se litt resultater av tunge økter hjemme? Tips? 

Anonymkode: d6dd6...53a

Du vil ikke se mye resultater nei, og det ville nok blitt ubalansert siden noen muskler blir vanskelig å trene

Kom deg på treningssenteret likevel. Skjønner du vegrer deg til å dra til et nytt sted i ukjent miljø, men det går over. Sett deg små delmål før du fullt ut møter opp og trener. Små steg du må overkomme før du kan dra hjem

Dag 1: Bare gå til treningssenteret og se på det
Dag 2: Gå inn, meld deg på. Ta en titt innom og så går du
Dag 3: Dra inn, ta en kort kardioøkt. Du kan gå/løpe på 3dmølle, sykle eller ro. Så går du rolig ut igjen og drar hjem
Dag 4: Samme som forrige økt, men denne gangen tar du noen enkle øvelser
Dag 5: Full økt med øvelsene du skal ta. Hvis du føler stort ubehag har du lov til å gå hjem ETTER ET TIL SETT
Dag 6: Full økt

 

Ta gjerne 1-2 dager mellom hver

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken adresse du trener på har jo ingenting å si for resultatene dine. 

Det er dog ofte enklere å oppnå resultater på senter, fordi du har et bredt spekter av vekter. Etterhvert som du blir sterkere er du nødt til å øke belastningen for å oppnå ytterligere resultater.

Svaret er - ja, du vil få resultater av å trene tunge økter hjemme, forutsatt at du har muligheten til å gradvis øke belastningen. Hvis du bare har en kettlebell på fem kilo og bare bruker den, vil du etterhvert stagnere. 

Anonymkode: 0eb62...d74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hvor du trener, så lenge du vet HVORDAN du skal trene for å få resultater.
Et treningssenter har diverse apparater man kan bruke. Sånn sett er det enklere å dra på treningssenter, hvis man er helt ny og egentlig ikke vet hva man holder på med eller hvor man skal begynne. 😛

Jeg har trent hjemme i et par måneder og merker resultater selv. Både rumpa og lårene er mye strammere enn før. Alt jeg har av utstyr er et par-tre sett med vekter som jeg snart skal oppgradere til litt tyngre vekter.

Finn noen gode øvelser og lær deg å utføre dem rett. :)

Anonymkode: fc9c9...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du vil få resultater av å trene hjemme, iallefall om du er utrent i utgangspunktet. Men hva som er målet ditt har noe å si også. Om målet ditt er å få en kropp som Funkygine er definitivt ikke hjemmetrening nok. Om du bare ønsker å stramme opp litt og bli litt sterkere, så kan det være nok med trening kun med kroppsvekt inntil det blir for enkelt. 

Men har du mulighet til å dra på treningsenter, så anbefaler jeg virkelig det om du ønsker å trene styrke. Det er langt ifra skummelt og helt ufarlig å trene blant andre. Det er svært få som bryr seg om deg der uansett, de er altfor opptatt med sitt. Det vil du selv merke når du trener der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mehr her. Mange viktige poeng. Så vil jeg føye til at jeg tror det er lettere å miste fokus når man trener hjemme. Jeg tror det kan være nyttig å skille mellom trening og "hjemme". Når man først er på treningstudioet, så dedikerer man seg til treninga. Hjemme kan man plutselig finne på å gjøre helt andre ting. Det er selvfølgelig ikke sånn for alle, men personlig har jeg aldri klart å forplikte meg til hjemmetrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Enig med Mehr her. Mange viktige poeng. Så vil jeg føye til at jeg tror det er lettere å miste fokus når man trener hjemme. Jeg tror det kan være nyttig å skille mellom trening og "hjemme". Når man først er på treningstudioet, så dedikerer man seg til treninga. Hjemme kan man plutselig finne på å gjøre helt andre ting. Det er selvfølgelig ikke sånn for alle, men personlig har jeg aldri klart å forplikte meg til hjemmetrening. 

Enig i dette, har trent i endel år. Trening gjør jeg KUN på treningsenter/styrkeløfterklubb. Når jeg går ut av døra er jeg ferdig med det. Nå 3 dager i uken, fullkropp.

Utenom dette kan jeg gjøre helt andre ting som er aktivitet.

Deilig å skille mellom ting i livet. Samme som jobben kun er den betalte tiden.

Anonymkode: 1ae36...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt dørstokkmila.

Om jeg føler meg redusert en dag, så bare går jeg innom å tar en superlett økt. Eller etter formen.

Anonymkode: 1ae36...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Yoga. Fikk fantstisk kropp, fleksibilitet og styrke. Trenger ikke noe annet enn en matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...