Gå til innhold

Forslag til mat - kosthold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er endelig på den vekten jeg ønsker å være, men har en mistanke om at jeg spiser litt for usunt. 

Spesielt gjelder dette kanskje mellommåltider i løpet av dagen. Jeg har i grunn kun pleid å spise lunsj og middag, men nå har jeg stort sett frokost, lunsj, middag og kvelds. Middager går i pizza, spaghetti, kyllingsandwich etc. 

Det jeg sliter med er alternativer til frokost, LUNSJ og kveldsmat. Forslag? (spesielt til lunsjalternativer å ha med på jobb) 
Føler alltid det skal være så intenst mye ingredienser. 
Liker ikke havregrøt og cottage cheese. 

 

Anonymkode: d8dcb...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alt etter hva du liker. Selv liker jeg brødmat til frokost, så det blir en eller to brødskiver med pålegget jeg liker. Varierer mellom avokado og rødløk, leverpostei med majones, kokt egg, brunost, fiskepudding, røkt laks, eggerøre, syltetøy, prim, hvitost, skinke... Er mye godt pålegg man kan bruke! Gjerne kombinere med grønnsaker som tomater, rødløk, paprika og lignende. Frokost trenger ikke være så spennende alltid. Kokt egg er alltid en slager ved siden av en brødskive hos meg. 

Til lunsj kan du spise middagsrester, yoghurt med granola (kaloriinnholdet på granola kan være skyhøyt så lurt å veie), grønnsaker med dip, salsa, guacamole eller hummus, kyllingsalat laget av det du liker av grønnsaker med hjemmelaget rømmedressing eller hvitløksdressing, andre typer salater. Er bare å legge alt du liker i en bolle og blande det sammen. 

Linda Stuhaug har en del tips. Samme gjelder Trines matblogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...