Gå til innhold

Valp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det best å få en valp i september eller å få en valp i januar/februar? I september så er hele valpetiden en kald? høst og vinter. Men i januar/februar så er det kaldt de første par månedene også blir det bedre? Hva er best å tenke på? De første to månedene man har valp eller de første fem månedene man har valp?

Anonymkode: 67f8c...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den perioden dere har mulighet for lengre ferie så dere kan ta dere av valpen.

Anonymkode: e1c9c...fe3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fått sen vår hvis mulig. Lett å få valpen ut for å tisse og en god del fridager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke.

Anonymkode: 67f8c...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min valp nå i februar, det har gått over all forventning! 

Anonymkode: 08e2f...b63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk min valp nå i februar, det har gått over all forventning! 

Anonymkode: 08e2f...b63

Ja kanskje det er best å få valp i januar/februar enn i september siden det da er kortere tid til vår og sommer?

 

Anonymkode: 67f8c...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lengst mulig ferie (hvis du jobber)

Ellers ville jeg tatt det i den tiden du kan sosialisere valpen mest mulig

 

Anonymkode: 0fc73...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lengst mulig ferie (hvis du jobber)

Ellers ville jeg tatt det i den tiden du kan sosialisere valpen mest mulig

 

Anonymkode: 0fc73...54c

Jobber ikke. Det å sosialisere valpen går greit uansett men er dumt om det blir altfor kaldt også. 

Det står mellom en valp som blir 8 uker i september, nettopp parret. eller en valp som blir 8 uker i januar/februar. Kanskje best med den siste fordi da er det kun de første to månedene som blir ekstra krevende pga. været. Men samtidig så kommer jo valpen akkurat på den kaldeste tiden av året. Ikke lett å velge. I tillegg så kan det også komme null valp til meg, enten at tispa går tom eller får få få valper. Skal ha tispe.

Anonymkode: 67f8c...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valp skal uansett kun gå antall minutter tur over antall mnd de er gammel. Så mye ute med valp er det ikke. 

Fordelen med vintervalp er at du har sommer og de lengre turene ute i varmen når den er unghund

Anonymkode: 0fc73...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er best å ha valp på sommer da det er varmt og fint ute og valpen kan få være mye ute både i hage og andre steder og blir lettere sosialisert. I tillegg er det lettere å ta h*n ut for å tisse når det ikke er snøstorm og h*n ikke blir vår for hver gang. De skal jo ut hver 2. Time. Var også moro når valpen fikk prøve seg på å bade😉

jeg fikk fikk min valp i juni og det var kjempetrivelig altså!😊

men må jo selvfølgelig også ta hensyn til når man har mest fri og tid til dette da:)

Anonymkode: 2ea8d...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det best å få en valp i september eller å få en valp i januar/februar? I september så er hele valpetiden en kald? høst og vinter. Men i januar/februar så er det kaldt de første par månedene også blir det bedre? Hva er best å tenke på? De første to månedene man har valp eller de første fem månedene man har valp?

Anonymkode: 67f8c...4fb

Vi hentet valpen vår i midten av desember. Gikk helt fint, passet best for oss da. Selvfølgelig lettere å være ute når det er varmere, men samtidig er det bare å kle på valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...