Gå til innhold

Det bor fuler i veggen min


ajarRun

Anbefalte innlegg

I ventilen på kontoret mitt har en haug fuler flyttet inn. De bråker noe infernalsk til tider. 

Hva skal jeg gjøre med det?

Vil jo ikke åpne ventilen, for da risikerer jeg jo at huset blir infisert med fuler. 

Må jeg dra på utsiden for å fjerne risten og legge på ny? Risikerer jeg ikke å bli angrepet av en illsint fulemor (eller fulefar hvis de er pingviner). Og jeg vil jo helst ikke få lopper og fugleinfluensa.

Jeg har ikke nok kunnskap om sånt her, så setter pris på hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fuler eller fugler?

Hvis fugler: Hvor store er de? 

Anonymkode: 79898...432

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du ikke få ringt noen som tar seg av sånt? Skadedyrfirma eller lignende kanskje? Best å ikke gjøre det selv om du ikke har så mye kunnskap til det kanskje😉

Jeg måtte nesten le litt av dette foresten🤭

Anonymkode: 291f7...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fjerne redet, men vent til de små har fløyet først da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil snart flytte ut av seg selv. Da fjerner du redet og setter på ny rist.

Det er ikke tillatt å forstyrre fugler som hekker, dessverre. Du må bare ta tålmodigheten til hjelp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂

Anonymkode: 626f2...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fuglemor og far samarbeider om å oppdra og passe ungene. Så om mor angriper, angriper nok far også.

Du må sette opp ny rist. Men vent til høsten når de har flyttet ut. En jeg kjenner fikk raspet opp hele nakken/hodet av fugleklør når han skulle sette opp kamera i fuglekassen. Det var ugler da.

Anonymkode: 683b4...51f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare vente med å gjøre noe til ungene har forlatt redet, du kan ikke begynne å flytte på noe nå. 

Anonymkode: 1186a...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  jeg ler fordi vi hadde samme problem i fjor, bortsett fra at de fuglene klarte å løsne luken på innsiden, og klarte komme seg inn i rommet.  Da ble det liv kan du tro.

Vi klarte heldigvis å få lokket dem inn i ventilen igjen, fikk limt igjen luken,  og satte på ny rist på utsiden med en gang de hadde flyttet ut.

Anonymkode: b96d6...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kjøttmeis eller lignende er ungene klar til å flytte ut etter ca 3 uker.. Da kan du sette opp rist på utsiden. Er ikke lov å forstyrre fugler som hekker så du må bare smøre deg med tålmodighet. 

Vokste opp med ett kjøttmeispar som hvert år lagde reir i taket rett utenfor rommet mitt.. Med tanke på at de kan få 3 kull på en sesong, var det mye leven til tider, men koselig også. 

Anonymkode: 9e38c...c72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en ful??? 

Anonymkode: e0fdf...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en ful??? 

Anonymkode: e0fdf...789

En fugl, stavet uten G. Ikke vær så språk-nazi, nå :)

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fuglemor og far samarbeider om å oppdra og passe ungene. Så om mor angriper, angriper nok far også.

Du må sette opp ny rist. Men vent til høsten når de har flyttet ut. En jeg kjenner fikk raspet opp hele nakken/hodet av fugleklør når han skulle sette opp kamera i fuglekassen. Det var ugler da.

Anonymkode: 683b4...51f

De blir neppe i veggen til ut på høsten. De fleste har forlatt redet i juni.

Hadde vennen din ugler i veggen? Wow. Ja, de kan sikkert være farlige.

Edit: Så nå at uglene var i kasse. Jeg tror det er bedre å sette inn kamera før uglene flytter inn. 

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan være virkelig fule, de fuglene!

Anonymkode: 15ecd...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.S Du må fortelle hvordan det går med disse fuglene, for nå er jeg nysgjerring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

I ventilen på kontoret mitt har en haug fuler flyttet inn. De bråker noe infernalsk til tider. 

Hva skal jeg gjøre med det?

Vil jo ikke åpne ventilen, for da risikerer jeg jo at huset blir infisert med fuler. 

Må jeg dra på utsiden for å fjerne risten og legge på ny? Risikerer jeg ikke å bli angrepet av en illsint fulemor (eller fulefar hvis de er pingviner). Og jeg vil jo helst ikke få lopper og fugleinfluensa.

Jeg har ikke nok kunnskap om sånt her, så setter pris på hjelp.

Dette er skumle saker :-O Aller helst burde du byttet kontor eller eventuelt jobb ;-) Både fugleinfluensa og lopper har du nok fått allerede, du har bare ikke oppdaget det enda, kjenn nå godt etter så vil du merke at du klør i hodebunnen, altså lopper.

Om du virkelig tør å fjerne dem så vær ops på at både fuglemor og fuglemor av arten "ventilfugler" er usedvanlig hissige og går til angrep umiddelbart. I ditt sted ville nok jeg ringt til forsvaret og bedt om hjelp, eventuelt tatt en tlf til Mc. Gyver for gode råd. Vær ops på at slike "ventilfugler"  alltid vender tilbake til redet , år etter år så her har du nok fått venner for livet ;-) Lykke til med dine nye venner :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en ful??? 

Anonymkode: e0fdf...789

Forsto du ikke det da du leste innlegget?

Anonymkode: de7b8...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjøttmeis eller lignende er ungene klar til å flytte ut etter ca 3 uker.. Da kan du sette opp rist på utsiden. Er ikke lov å forstyrre fugler som hekker så du må bare smøre deg med tålmodighet. 

Vokste opp med ett kjøttmeispar som hvert år lagde reir i taket rett utenfor rommet mitt.. Med tanke på at de kan få 3 kull på en sesong, var det mye leven til tider, men koselig også. 

Anonymkode: 9e38c...c72

jeg klarer ikke å identifisere dem ut ifra lyden, og jeg er redd for å åpne ventilen, da jeg ikke vil ha dem inn.

5 timer siden, Tøytigern skrev:

De blir neppe i veggen til ut på høsten. De fleste har forlatt redet i juni.

Hadde vennen din ugler i veggen? Wow. Ja, de kan sikkert være farlige.

Edit: Så nå at uglene var i kasse. Jeg tror det er bedre å sette inn kamera før uglene flytter inn. 

De er i en ventil, kunne vel kanskje stukket et billig webkamera inn dit for å få identifisert dem...

4 timer siden, Em11mily skrev:

Dette er skumle saker 😮 Aller helst burde du byttet kontor eller eventuelt jobb 😉 Både fugleinfluensa og lopper har du nok fått allerede, du har bare ikke oppdaget det enda, kjenn nå godt etter så vil du merke at du klør i hodebunnen, altså lopper.

Om du virkelig tør å fjerne dem så vær ops på at både fuglemor og fuglemor av arten "ventilfugler" er usedvanlig hissige og går til angrep umiddelbart. I ditt sted ville nok jeg ringt til forsvaret og bedt om hjelp, eventuelt tatt en tlf til Mc. Gyver for gode råd. Vær ops på at slike "ventilfugler"  alltid vender tilbake til redet , år etter år så her har du nok fått venner for livet 😉 Lykke til med dine nye venner 🙂

Hjemmekontor da, så å bytte jobb hjelper lite. 

Finnes det ikke noe ful-bort slik som det man jager katter med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øreplugger koster jo bare noen kroner og problemet er løst. 

Anonymkode: 381d6...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...