Gå til innhold

Kattungene mine skal ha kattunger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nekter å tro at dette er sant. Om du virkelig er så treg som du fremstår her. Logg inn på finn.no og legg ut kattene der, i kveld, NÅ! Det er gratis å lage annonse på finn. Anmeld gjerne vedkommende som ga deg kattene, fordi du er så absolutt ikke ansvarlig eller moden nok til å ta vare på noe som lever. Noe personen skulle ha plukket opp relativt raskt og skulle aldri ha gitt deg disse kattene. 

Anonymkode: 3e253...c9c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan komplikasjoner kan komme om de får kattungene? Ts

Anonymkode: 5605e...afc

Vel kattene kan måtte ta keisersnitt til 15-20 000 per katt....

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte han en kjapp melding der jeg spurte  om vi kunne ta abort. Han sa at det kunne være farlig for kattene og at dette er naturens gang...

ts

Anonymkode: 5605e...afc

Sorry Mac. Er han stordyrveterinæren 85 år? Dette er jo bare vissvass.

Anonymkode: 340fb...6bc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Men takk for svar. Jeg viste ikke at det var farlig, da vetrinæren her sier det ikke er.. men han har tydeligvis feil. jeg er glad i kattene mine og vil det beste for dem. 

kom gjerne med tips om kattehold, så jeg kan lære. det var søsteren min som sa jeg burde ta katten til vetrinær fordi dem oppførte seg som hennes katt når katten hennes var gravid. jeg merker ikke stor forskjell i oppførskjellen dems. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner. Men takk for svar. Jeg viste ikke at det var farlig, da vetrinæren her sier det ikke er.. men han har tydeligvis feil. jeg er glad i kattene mine og vil det beste for dem. 

kom gjerne med tips om kattehold, så jeg kan lære. det var søsteren min som sa jeg burde ta katten til vetrinær fordi dem oppførte seg som hennes katt når katten hennes var gravid. jeg merker ikke stor forskjell i oppførskjellen dems. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Har du vaksinert dem? Chippet dem? Hatt helsesjekk på dem? Gir du mat fra butikk (ikke bra for pus) eller fra dyrlege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det i Norges lover? Ts

Anonymkode: 5605e...afc

Jepp.

Det står i siste avsnitt på side 13 i Mattilsynets Tilsynsveileder - katt.

Øverst kommer loven. Under loven kommer forskriftene, og til forskriftene er det utarbeidet veiledere som skal gjør det lettere å forstå hvordan kravene i forskriften kan tilfredsstilles.

 

Anonymkode: 340fb...6bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, HappyWaffle skrev:

Har du vaksinert dem? Chippet dem? Hatt helsesjekk på dem? Gir du mat fra butikk (ikke bra for pus) eller fra dyrlege? 

har ikke gjort noen av delene, men har gitt en sånn kur mot mark når jeg fikk dem. gir whiskas og noen ganger middagsrester. har en vannfontene for katter som dem liker å drikke av. fikk den av søsteren min. de drikker aldri fra vanlig skål lenger, men bare den fontenen. takk for svar. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har ikke gjort noen av delene, men har gitt en sånn kur mot mark når jeg fikk dem. gir whiskas og noen ganger middagsrester. har en vannfontene for katter som dem liker å drikke av. fikk den av søsteren min. de drikker aldri fra vanlig skål lenger, men bare den fontenen. takk for svar. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Katter elsker vannfontener, så den er gull verdt, fortsett med den. 

Problemet med butikkfor er at det gjerne inneholder for mye billig fyllstoff (masse korn etc som katten ikke har nytte av) og salt som kan gi de akutt nyresvikt på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Katter elsker vannfontener, så den er gull verdt, fortsett med den. 

Problemet med butikkfor er at det gjerne inneholder for mye billig fyllstoff (masse korn etc som katten ikke har nytte av) og salt som kan gi de akutt nyresvikt på sikt. 

takk for svar. Jeg leste litt om kattemat nå. og det er noe som heter vom og kattemat. skal vist være veldig bra. har du hørt om det før? virket ikke så veldig dyrt heller.. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar. Jeg leste litt om kattemat nå. og det er noe som heter vom og kattemat. skal vist være veldig bra. har du hørt om det før? virket ikke så veldig dyrt heller.. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Vom og hundemat er veldig bra om du ønsker å fore på det, kattene tar opp mye mer næring fra den type mat også siden det er mer naturlig for katten. Man merker ofte forandring i pels og avføring når man gir et for katten drar mer nytte av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar. Jeg leste litt om kattemat nå. og det er noe som heter vom og kattemat. skal vist være veldig bra. har du hørt om det før? virket ikke så veldig dyrt heller.. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Ikke alle katter liker Vom Kattemat, men det kan være verd å prøve hvis du har et utsalgssted i nærheten. Pølsene med våtforet er dypfryst. Greit å vite det hvis maten skal transporteres før den kommer i frysen hjemme hos deg.

Alle de store nettbutikkene kan levere både tørrmat og våtmat hjem på døra. 

Anonymkode: 340fb...6bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har ikke gjort noen av delene, men har gitt en sånn kur mot mark når jeg fikk dem. gir whiskas og noen ganger middagsrester. har en vannfontene for katter som dem liker å drikke av. fikk den av søsteren min. de drikker aldri fra vanlig skål lenger, men bare den fontenen. takk for svar. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Hvordan fikk du fatt i ormekur hvis du ikke har vært dyrlegen før nå? 

Anonymkode: 8b453...001

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fikk du fatt i ormekur hvis du ikke har vært dyrlegen før nå? 

Anonymkode: 8b453...001

fikk av søsteren min som har katt. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

fikk av søsteren min som har katt. ts

Anonymkode: 5605e...afc

Og dette ga du bare helt ukritisk? Hjelpes du burde uke ha dyr. Du gir ikke dyrene det de trenger,men det de uke trenger derimot...

Anonymkode: 8b453...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette ga du bare helt ukritisk? Hjelpes du burde uke ha dyr. Du gir ikke dyrene det de trenger,men det de uke trenger derimot...

Anonymkode: 8b453...001

skal man ikke gi kur mot mark til katter?? :( ts

Anonymkode: 5605e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skal man ikke gi kur mot mark til katter?? :( ts

Anonymkode: 5605e...afc

Ikke ukritisk nei. Les og lær https://evidensia.no/tjenester/ormekur-hund-katt/

men de må ha vaksiner. Pronto. Ikke i juli når du får penger. Du har tatt til deg levende vesner og de har du ansvar for

Anonymkode: 8b453...001

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerangrep.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere ikke at dette er et troll som bare er ute etter å provosere?

Anonymkode: 8b4fa...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 18.37, AnonymBruker skrev:

...

Takk for svar. 

Anonymkode: 5605e...afc

Tar en, -PM Meg. ,,,

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så stygt, åndssvakt, uansvarlig og jækli å la skje ! Forakter folk som TS som pesten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...