Gå til innhold

Leverte hjemmeeksamenen på feil nettside


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Føler meg bra idiot nå... 🤐 Jeg skulle levere hjemmeeksamenen min på Inspera, men presterte med å gjøre det på Canvas istedenfor. Og fristen gikk ut rett etter noen sa det til meg.

Har snakket med servicen på skolen, men de kunne ikke konkret svare meg på hva som vil skje. 

Noen som har opplevd noe lignende? Og hva skjedde eventuelt?

Anonymkode: cfe5b...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd det samme, men antar du stryker på denne og må ta på nytt..... skolene pleier ikke å være hyggelige når det gjelder innleveringsfrister osv

Anonymkode: e2b2c...d60

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette din første eksamen? Alle eksamener leveres på inspera.

Anonymkode: 010ac...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke opplevd det samme, men antar du stryker på denne og må ta på nytt..... skolene pleier ikke å være hyggelige når det gjelder innleveringsfrister osv

Argh, så sykt kjedelig. Men er vel fortjent...

Anonymkode: cfe5b...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette mulig egentlig? Jeg mener, bare lastet du opp et dokument et random sted?

(oppriktig nysgjerrig fordi vi bruker en egen portal eller its learning, men er ikke mulig! å laste opp feil sted...)

Anonymkode: 3ff89...509

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette din første eksamen? Alle eksamener leveres på inspera.

Nei, dette er vel mitt fjerde semester 🤪 Men det som var tingen med denne eksamenen, var at vi først skulle levere den inn som arbeidskrav og få tilbakemelding (få godkjent/ikke godkjent), for å deretter levere den inn som eksamen i en andre innlevering. Var egentlig derfor jeg glemte av meg.

Anonymkode: cfe5b...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette mulig egentlig? Jeg mener, bare lastet du opp et dokument et random sted?

(oppriktig nysgjerrig fordi vi bruker en egen portal eller its learning, men er ikke mulig! å laste opp feil sted...)

Som sagt, jeg føler meg bra idiot. Men kommentaren jeg skrev over forklarer litt.

Anonymkode: cfe5b...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er vel mitt fjerde semester 🤪 Men det som var tingen med denne eksamenen, var at vi først skulle levere den inn som arbeidskrav og få tilbakemelding (få godkjent/ikke godkjent), for å deretter levere den inn som eksamen i en andre innlevering. Var egentlig derfor jeg glemte av meg.

Anonymkode: cfe5b...792

Aaaah, så du leverte den på nytt på samme måte som arbeidskrav?

Det er sjelden så farlig at livet tar skade! Lesson learned! Går seg til dette.

Anonymkode: 3ff89...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aaaah, så du leverte den på nytt på samme måte som arbeidskrav?

Det er sjelden så farlig at livet tar skade! Lesson learned! Går seg til dette.

Jepp, stemmer... Så nesten litt det samme som å fylle på bensin på en diesel-drevet bil, dette.

Men lesson learned, ja..

Anonymkode: cfe5b...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette din første eksamen? Alle eksamener leveres på inspera.

Anonymkode: 010ac...81c

Hmm vi har måtte levert alle våre hjemme eksamener på canvas, er på 2 året nå. Så den påstanden der stemmer ikke helt med virkeligheten.

Anonymkode: b6c07...472

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm vi har måtte levert alle våre hjemme eksamener på canvas, er på 2 året nå. Så den påstanden der stemmer ikke helt med virkeligheten.

Anonymkode: b6c07...472

Mens vi leverer på wiseflow

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, dette er vel mitt fjerde semester 🤪 Men det som var tingen med denne eksamenen, var at vi først skulle levere den inn som arbeidskrav og få tilbakemelding (få godkjent/ikke godkjent), for å deretter levere den inn som eksamen i en andre innlevering. Var egentlig derfor jeg glemte av meg.

Anonymkode: cfe5b...792

Dette er jo en misforståelse som bør kunne sees mellom fingrene på. Håper det ordner seg for deg!

Anonymkode: e2587...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leverer vi i Digiex. Så det er mye forskjellige ute og går, og da er det ikke rart det blir litt surr!

på de TRE studiestedene jeg har gått har det vært tr forskjellige plattformer å levere på, tre forskjellige portaler og whatnot.

Det er et rent helvete, og jeg skal være ærlig og si at jeg syns det er rart at sånt som dette ikke skjer oftere :fnise: 

Anonymkode: 3ff89...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo en misforståelse som bør kunne sees mellom fingrene på. Håper det ordner seg for deg!

Takk for at du sier det, får meg til å føle meg litt mindre idiot 😅 Håper det!

Anonymkode: cfe5b...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her leverer vi i Digiex. Så det er mye forskjellige ute og går, og da er det ikke rart det blir litt surr!

på de TRE studiestedene jeg har gått har det vært tr forskjellige plattformer å levere på, tre forskjellige portaler og whatnot.

Det er et rent helvete, og jeg skal være ærlig og si at jeg syns det er rart at sånt som dette ikke skjer oftere :fnise: 

Ikke så rart det skjedde med meg isåfall, er ikke akkurat kjent for å være flink med pc 😆

Anonymkode: cfe5b...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte skoler er fryktelig streng på slik ting, hvor man blant annet risikerer å få stryk fordi man leverer som Word-doc i stedet for PDF. Det er så sprøtt som det overhodet kan bli. "Regler er regler", og skoleverket er verste sort når det kommer til å se imellom fingrene. Håper det går i orden for deg TS, men jeg tror ikke du vil få eksamen din godkjent ettersom du leverte gjennom feil plattform. Hvis du får sensur på eksamen din, så kudos til skolen og sensor for å ha en human praksis på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette din første eksamen? Alle eksamener leveres på inspera.

Anonymkode: 010ac...81c

Ehh, nei. Aldri hørt om inspera, og har studert i 8 år. Her leveres eksamener nå i Wiseflow. Tidligere leverte vi i Fronter. 

Anonymkode: ae26b...444

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ehh, nei. Aldri hørt om inspera, og har studert i 8 år. Her leveres eksamener nå i Wiseflow. Tidligere leverte vi i Fronter. 

Anonymkode: ae26b...444

Fronter? Det er noe vi brukte på ungdomsskolen; for min del for 9 år siden...

Anonymkode: 3b222...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fronter? Det er noe vi brukte på ungdomsskolen; for min del for 9 år siden...

Anonymkode: 3b222...472

Vi brukte også Fronter inntil nylig. Ja, det er vel ikke så utrolig rart at ulike skoler bruker forskjellige system.

Men vi leverer eksamen i Wiseflow.

Jeg håper dette ordner seg for deg, ts.

Anonymkode: 5370a...5b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fronter? Det er noe vi brukte på ungdomsskolen; for min del for 9 år siden...

Anonymkode: 3b222...472

Til informasjon "lever" Fronter fortsatt, selv om det snart skal legges ned, så det er ikke så gammeldags som du tror. 

Anonymkode: 2ead6...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...