Gå til innhold

Ikke skaff deg Malinois


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke skaff deg Malinois fordi du ser den på film. Dette er krevende hunder som politiet tok bort som politihund i en periode fordi de hadde for mange ulykker med dem. Ja, de er pene, men de passer ikke som kjæledyr med mindre man er forberedt på mye arbeid. Dessverre skjer det at raser som passer dårlig for folk flest blir svært populære etter en film.
Brett Greene sitt bilete.

Anonymkode: 747ba...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En malle er jo som en schæfer på speed. Ikke noe for hvermannsen mao.

Anonymkode: e2b95...594

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder forsåvidt generelt, dette. Totalt uansvarlig å bare velge hund etter hvilken man synes er penest - man må selvsagt også se på hva slags hund som passer  for livssituasjonen man er i. 

Anonymkode: 6c23a...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maller er rene brukshunder, og bør aldri selges til noen som ikke har en plan for hunden.

Gjelder en del andre raser oså, les border collie og andre gjeter og jakthunder spesielt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg dette gjelder alle raser. Man skal aldri velge en rase utifra hva som er populært eller fordi man har sett en søt en

Jeg skal skaffe meg hund igjen, og etter flere år med doberman og som jeg veldig gjerne skulle hatt igjen, så har jeg pga livssituasjonen min bestemt meg for at en doberman ikke passer inn lengre. Jeg skal gå for en liten, hendig, mild rase. Ikke slike hunder jeg liker sånn generelt, men fordi det passer meg og min livsstil og jeg har heller lyst for å gå for en rase som ikke er blant favorittene og få meg en god kompis enn å leve uten hund

Anonymkode: e688b...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder forsåvidt generelt, dette. Totalt uansvarlig å bare velge hund etter hvilken man synes er penest - man må selvsagt også se på hva slags hund som passer  for livssituasjonen man er i. 

Anonymkode: 6c23a...fe8

 Veldig synd at ikke alle sammen tenker på denne måten!!                   

Anonymkode: 8c6c9...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...