Gå til innhold

Hvordan hoppe i det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et problem. Jeg dater en del, og har vært ufrivillig singel i noen år nå. Jeg har brent meg et par ganger tidligere i form av at jeg blir veldig betatt veldig fort og ender opp med å bli såret fordi det ikke er gjensidig. Jeg bruker altfor mye tid på å overtenke situasjoner, føler nesten jeg har blitt litt paranoid i form av at jeg nå ikke lenger tør å si hva jeg faktisk føler og tenker for en person. Jeg klarer liksom ikke å hoppe i det. 

Det er en fyr jeg virkelig liker nå, men jeg føler han tar avstand fra meg fordi jeg ikke klarer å bryte ned muren fordi jeg er så redd for å bli avvist og såret nok en gang... Jeg vet at jeg ikke har noen verdens ting å tape på det, annet enn at jeg selv blir såret, men jeg klarer liksom ikke å komme meg forbi meg selv og det er utrolig frustrerende. 

Har noen noe tips og komme med? 

Anonymkode: 285bc...3c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme problem selv, og det kan være vanskelig. For min del har å gi det hele litt tid fungert. Nå vet ikke jeg hvor seriøse dere er eller hvor mye dere har snakket sammen siden du skriver at du liker en. Kommunikasjon er også viktig, så du kan fortelle han det, slik at han er klar over hvorfor du trekker det unna og eventuelt hva han kan gjøre for at du skal føle deg tryggere osv. Men uansett, man må tørre å hoppe i det og være sårbar, selv om risikoen for å bli såret ligger der. Den vil alltid være der, siden du har vært singel og datet en del har du ingenting å tape. 

Anonymkode: bb65a...221

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner veldig godt igjen de følelsene TS. Når man har blitt såret noen ganger så er det ikke lett å hoppe uti det og vite at man utsetter seg selv for det samme igjen. Er i samme situasjon selv. Men jeg vet veldig godt at man har ikke noe valg, man er nødt til å tørre å gjøre seg selv sårbar om det skal kunne bli et forhold ut av det. Som anonym over her har skrevet så er kommunikasjon viktig. Vær ærlig ovenfor han. Fortell at du har opplevd å bli veldig såret. og at du kjenner at det har blitt vanskelig å slippe noen inn på deg. Vær ærlig på at du kanskje trenger litt ekstra tid. Er han interessert og noe å samle på så vil han vise forståelse for det. Innenfor rimelighetens grenser naturlig nok, du kan ikke holde han på pinebenken månedsvis.

Min erfaring er at hvis man er ærlig om hvaman har opplevd og hva det gjør med deg så får man forståelse, og gjerne ærlighet tilbake. Kanskje kan det få han til å være mer tydelig på hva han føler/ønsker, og det igjen kan gjøre deg tryggere. Lykke til!

Anonymkode: 385c3...a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...