Gå til innhold

Trøblete forhold til venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig god venninne, men det er ikke til å sette på en stol at forholdet vårt i det siste har blitt en smule anstrengt.

Nå mener jeg ikke å plassere alle kvinner under en kam, men jeg er rimelig sikker på at de fleste av oss hadde reagert på oppførselen hennes. Hun har strengt talt oppført seg merkelig. 

I løpet av de siste 2 månedene har hun klart å snu alle mine venninner mot meg, venninner som jeg har introdusert henne for! Jeg aner ikke hva som foregår og venninnene mine nekter å fortelle meg hva det er. Det virker som om de ikke lenger vil prate med meg, og de ukentlige kaffedatesene våre har totalt uteblitt til tross for at jeg har tatt kontakt flere ganger per uke. Det er noe muffins over det hele. 

Da mannen min spurte meg hvorfor jeg er så mye alene fortiden ble jeg helt ifra meg og gråt ordentlige krokodilletårer. Huff! Det var umulig å vri på kranen.

I dag tok jeg mot til meg og oppsøkte denne "venninnen". Jeg dro hjem til henne og ringte på døren. Det var mannen hennes som åpnet, og han fortalte meg at hun ikke var hjemme. Samtidig fikk jeg øye på min andre venninnes sko (veldig spesielle, aldri sett hos noen andre) og jeg hørte noen fra stuen huske. Jeg ble ganske så forfjamset der jeg stod med skjegget fullt av postkasser, og jeg kunne ikke annet enn å vende på skoen og kjøre hjem igjen.

Jeg som var så lykkelig i venninneflokken  min, dette som virkelig som kjerringa om julekvelden. Huff, vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget annet enn å høre om det er noen som kan fortelle meg hva jeg bør gjøre 😯

Anonymkode: 4f12a...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gråte krokodilletårer betyr at du later som du griner for å manipulere noen. Det er ikke det du mener? 

Anonymkode: c33b0...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å gråte krokodilletårer betyr at du later som du griner for å manipulere noen. Det er ikke det du mener? 

Anonymkode: c33b0...53d

Hun har også skjegget fult av postkasser. Heheh.

 

men poenget i historien er jo soleklar: kan du ha gjort noe for å irritere hun som lager dårlig stemning? Har du snakket slemt om de andre? Jeg tenker i utgangspunktet at du hever deg over det. Var venninnene dine så lett å vende så var de vel aldri ordentlige venner i utgangspunktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å snakke med deg? Måten du skriver på sier meg at du kan være litt "høy og vimsete" når du skal utrykke deg. Kan skjønne at venninner blir fort lei av det. Er litt mye. 

Samtidig har de ikke rett til å være slemme med deg, utstøtte deg og generelt behandle deg som dritt. 

Anonymkode: c2c35...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når skjegget er fullt av postkasser. 

Anonymkode: 080a7...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tøys 😂

Bare feil ord og uttrykk i milevis.

Anonymkode: 907a7...eac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater når skjegget er fullt av postkasser. 

Anonymkode: 080a7...987

:skratte:

Anonymkode: 369b4...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som driver på denne måten kan ha mange navn, ingen av oss vet hvilket før en vet mer. Hun har tydelige trekk av noe mørkt ut i fra det lille du beskriver, spesielt om dere er over 25 som jeg regner med dere er.

Uansett, det er hennes såre selvtillit som får henne til å leke dronning (du vet "Queen B") . Hun liker ikke seg selv og må få andre under kontroll for å føle egenverdi.

Du bør ikke gå til henne, du går til vennene dine og snakker med dem! De er de som kjenner deg fra før, de er dine venner - snakk med dem og rensk lufta for løgnene og ryktene den kjipe dama har utsatt deg for. 

 

Om du trenger stoff for å forstå mer om hvem hun er/kan være så søker du litt etter utrykk som gaslighting, manipulasjon og narsissisme. Da vil du se kjennetegn og klare å plassere henne på en "skala" - poenget er ikke at du skal forsøke å diagnostisere henne, men du kan lære hvordan du skal gå frem med slike personer, hvordan du kan sette en stopper, sette grenser, ikke la dere bli manipulert og hvordan dere opprettholder dette så dere ikke går i fella igjen. Om hun er av den mer uskyldige sorten vil hun bakke ut om hun blir satt på plass,.. hun kan også forsøke å lage h**..

Hun har mest sannsynlig mobbet deg ut fordi hun er misunnelig, du er sannsynligvis et godt menneske som dermed også er lett å "ta" fordi du gir de første en sjans - eller tre og er forsåvidt et bittelite kompliment, haha - ja, så lenge du ikke lar deg lure altså.

Om psykopater, narsissister og noen ganger sosiopater sier vi at de er  "sjarmør og tyrann". Og folk blir lurt trill rundt hele tiden.. Les, les, les - se videoer. Anita Sweeny har skrevet "Null kontakt og motmakt" og legger ut podkaster på norsk på YouTube, fin kilde å starte med. 

Føler med deg, hatt flere slike mennesker på forskjellig skala i livet mitt. 

Vær sterk, stå opp for deg selv!! 

Anonymkode: d6439...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt rotete innlegg ser jeg, håper du fatter hva jeg vil frem til. 😛

Anonymkode: d6439...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en veldig god venninne, men det er ikke til å sette på en stol at forholdet vårt i det siste har blitt en smule anstrengt.

Nå mener jeg ikke å plassere alle kvinner under en kam, men jeg er rimelig sikker på at de fleste av oss hadde reagert på oppførselen hennes. Hun har strengt talt oppført seg merkelig. 

I løpet av de siste 2 månedene har hun klart å snu alle mine venninner mot meg, venninner som jeg har introdusert henne for! Jeg aner ikke hva som foregår og venninnene mine nekter å fortelle meg hva det er. Det virker som om de ikke lenger vil prate med meg, og de ukentlige kaffedatesene våre har totalt uteblitt til tross for at jeg har tatt kontakt flere ganger per uke. Det er noe muffins over det hele. 

Da mannen min spurte meg hvorfor jeg er så mye alene fortiden ble jeg helt ifra meg og gråt ordentlige krokodilletårer. Huff! Det var umulig å vri på kranen.

I dag tok jeg mot til meg og oppsøkte denne "venninnen". Jeg dro hjem til henne og ringte på døren. Det var mannen hennes som åpnet, og han fortalte meg at hun ikke var hjemme. Samtidig fikk jeg øye på min andre venninnes sko (veldig spesielle, aldri sett hos noen andre) og jeg hørte noen fra stuen huske. Jeg ble ganske så forfjamset der jeg stod med skjegget fullt av postkasser, og jeg kunne ikke annet enn å vende på skoen og kjøre hjem igjen.

Jeg som var så lykkelig i venninneflokken  min, dette som virkelig som kjerringa om julekvelden. Huff, vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget annet enn å høre om det er noen som kan fortelle meg hva jeg bør gjøre 😯

Anonymkode: 4f12a...1e1

Jeg har laget en lignende innlegg, som du kan finne i samme tema her inne , angående vennine som skal ha alt likt som meg , så jeg forstår deg. Du må snakke med dem å spør hva som skjer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...