Gå til innhold

Antidepressiver, når ta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg ta zoloft på kvelden? 

Anonymkode: 851de...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd Zoloft, men alle typer antidepressiva jeg har brukt har jeg tatt på morgenen. Enkelte av de, som Wellbutrin kan gjøre det mer vanskelig å sovne, men jeg tror ikke Zoloft er en av de. 

Anonymkode: b9b16...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ingen forskjell på å ta zoloft kveld eller morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare beskjed om at vanlig bivirkning var kvalme. 

Ts

Anonymkode: 851de...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare beskjed om at vanlig bivirkning var kvalme. 

Ts

Anonymkode: 851de...3d7

Da kontakter du lege og ikke spørr synsere på kvinneguiden. 

Anonymkode: 8c460...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, bare beskjed om at vanlig bivirkning var kvalme. 

Ts

Anonymkode: 851de...3d7

Har brukt zoloft 50 mg i årevis, tar det altid på morgenen når jeg står opp, med etterfølgende frokost, medisin bør ikke tas på tom mage 

Anonymkode: 55d77...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min tar zoloft om kvelden. Det går helt fint sier legen hans. 

Anonymkode: 27950...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min tar zoloft om kvelden. Det går helt fint sier legen hans. 

Anonymkode: 27950...924

Kan legge til at grunnen var at han tar en annen medisin som gjør han trøtt (bivirkninger) og må derfor ta denne om kvelden. Da valgte vi å gi alle medisinene om kvelden, etter samråd med lege, for å gjøre det lettere mtp kun et tidspunkt for medisinutdeling

Anonymkode: 27950...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min jobber dessverre ikke på kveldstid så kan ikke spør. Leste pakningsvedlegget å der står det at dei kan tas morgen eller kveld. Men har lest at antidepressiver kan gjøre deg mer urolig på natten så derfor lurte jeg på om noen har tatt zoloft på kvelden. 

Ts

Anonymkode: 851de...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legen min jobber dessverre ikke på kveldstid så kan ikke spør. Leste pakningsvedlegget å der står det at dei kan tas morgen eller kveld. Men har lest at antidepressiver kan gjøre deg mer urolig på natten så derfor lurte jeg på om noen har tatt zoloft på kvelden. 

Ts

Anonymkode: 851de...3d7

Du må nesten bare prøve å finne ut av det, noen blir urolige av det, andre ikke.

Anonymkode: 99056...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på zoloft og tar de når de passer meg. Foretrekker å ta på kvelden da jeg føler jeg får halsbrann om jeg tar de på tom mage(spiser ofte ikke frokost med en gang). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt zoloft 50 mg i årevis, tar det altid på morgenen når jeg står opp, med etterfølgende frokost, medisin bør ikke tas på tom mage 

Anonymkode: 55d77...b31

Det gjelder ikke alle medisiner. Om det er viktig at medisinene tas med eller uten mat så står det veldig tydelig i pakningsvedlegget. 

Anonymkode: b28a0...2d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg fikk beskjed på apoteket ar Zoloft gjerne kan tas på kvelden, fordi det tar noen timer før den virker hvor virkningen dermed kjennes best utover dagen dersom man tar den kvelden. Så jeg tar den på kvelden. 

Anonymkode: e3049...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Da kontakter du lege og ikke spørr synsere på kvinneguiden. 

Anonymkode: 8c460...f28

øh du trenger ikke kontakte lege for å sjekke når du skal ta antidepressiva. Pakningsvedlegget kjære dere, der det b.la stå om forsiktighetsregler og bivirkninger. Leser dere ikke det? Jeg kommer fra en legefamilie og er helt sjokkert over dere som ikke gjør det. faen så naive folk er. 

Anonymkode: 8d4fa...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

øh du trenger ikke kontakte lege for å sjekke når du skal ta antidepressiva. Pakningsvedlegget kjære dere, der det b.la stå om forsiktighetsregler og bivirkninger. Leser dere ikke det? Jeg kommer fra en legefamilie og er helt sjokkert over dere som ikke gjør det. faen så naive folk er. 

Anonymkode: 8d4fa...58c

Jeg er helt enig. Tror veldig mange ikke leser pakningsvedlegget. Bare se på noe så vanlig som p-piller. I pakningsvedlegget så står all informasjon man trenger, enda så aner ikke folk hvordan man hopper over blødninger, hva som skjer om man ikke tar dem en dag og ikke minst; hva de faktisk inneholder. 

Anonymkode: b28a0...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så blei pakningsvedlegget lest. Har aldri brukt antidepressiver før og etter googling så fant jeg ut at noen kan bli urolige av dette når dei blir tatt på kvelden. Derfor lurte jeg på om noen hadde erfaringer med zoloft.

Ts 

Anonymkode: 851de...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta.

Løs heller problemene dine, piller løser ikke dette. Bare noe så enkelt som kosthold kan klarne opp hodet ditt litt.

Anonymkode: 0fe06...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde det bare vert så enkelt. Har hatt pillene i en måned nå og enda ikke tatt dei, men ser at jeg nok må begynne på dei skal jeg ha ett normalt liv igjen. 

Ts

Anonymkode: 851de...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...