Gå til innhold

Ny jobb etter permisjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp begynt i foreldrepermisjon, men tenker allerede på hva jeg skal gjøre etter permisjonen er over. Jeg har en jobb. Men ønsker å finne meg en annen jobb jeg kan starte i etter permisjonen. Eventuelt noe jeg kan jobbe med hjemmefra? Forlenge permisjonen? Hva gjorde dere? Andre som tenker litt sånn som meg. Trenger innspill og inspirasjon hvis dere har noe.

Anonymkode: fe201...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen gode innspill herifra. Har tenkt det samme under to permisjoner, har fortsatt ikke fått napp på ny jobb... 

Men finansierte noen ukers permisjon uten lønn ved å selge saker og ting vi ikke behøver på Finn.no. Gikk gjennom loftet og kvittet oss med alt fra gammel platesamling (hvorav noe hadde samlerverdi), porselen, ubrukte klær som var bomkjøp osv. 

Anonymkode: 3491f...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen gode innspill herifra. Har tenkt det samme under to permisjoner, har fortsatt ikke fått napp på ny jobb... 

Men finansierte noen ukers permisjon uten lønn ved å selge saker og ting vi ikke behøver på Finn.no. Gikk gjennom loftet og kvittet oss med alt fra gammel platesamling (hvorav noe hadde samlerverdi), porselen, ubrukte klær som var bomkjøp osv. 

Anonymkode: 3491f...279

Nei, er ikke lett å få seg ny jobb. 

Så smart da! Vi har ikke så veldig mye vi trenger eller kan kvitte oss med...

Anonymkode: fe201...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å søke ny jobb da babyen var 2 mnd. Fikk jobb med en gang, selv om jeg sa jeg ikke kunne begynne før om 6 mnd. 

Vi fikk ikke barnehageplass etter permen, så vi jobbet 50/50 begge to et halvt års tid, og det var utrolig godt.

Jeg mistrivdes forferdelig da jeg hadde perm, med en gulpete klistremerkebaby. Det var heeelt annerledes med en ettåring :)

Anonymkode: 0bdd0...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en plan klar for hva du svarer nå du blir spurt i intervju hvorfor du valgte å ikke fortsette der du var før permisjonen. Mange ser at kvinner "bare får seg en jobb" til de blir gravide, slik at de får penger i permisjonstiden. Altså, lojaliteten din.

Anonymkode: f073f...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å søke ny jobb da babyen var 2 mnd. Fikk jobb med en gang, selv om jeg sa jeg ikke kunne begynne før om 6 mnd. 

Vi fikk ikke barnehageplass etter permen, så vi jobbet 50/50 begge to et halvt års tid, og det var utrolig godt.

Jeg mistrivdes forferdelig da jeg hadde perm, med en gulpete klistremerkebaby. Det var heeelt annerledes med en ettåring :)

Anonymkode: 0bdd0...c79

Oj, trodde ikke det var mange arbeidsgivere som var interessert i å vente så lenge på oppstart. 

Det jeg synes er vanskelig er jo for det første at jeg er veldig usikker på hva jeg vil jobbe med. Men har lyst til å ha en mer fleksibel jobb, og en jobb som jeg kan gjøre hjemmefra iblant eller faktisk til og med ta med meg på hytten for eksempel.

ts

Anonymkode: fe201...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ha en plan klar for hva du svarer nå du blir spurt i intervju hvorfor du valgte å ikke fortsette der du var før permisjonen. Mange ser at kvinner "bare får seg en jobb" til de blir gravide, slik at de får penger i permisjonstiden. Altså, lojaliteten din.

Anonymkode: f073f...b9a

Denne jobben jeg har nå har jeg hatt siden jeg var ferdig utdannet så det er over hodet ikke en jobb jeg bare har «tatt» frem tilhenger ble gravid. Når jeg begynte å jobbe der hadde vi ikke en plan om når vi skulle få barn.

ts

Anonymkode: fe201...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som tenker i disse baner?

Anonymkode: fe201...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 9.32, AnonymBruker skrev:

Ha en plan klar for hva du svarer nå du blir spurt i intervju hvorfor du valgte å ikke fortsette der du var før permisjonen. Mange ser at kvinner "bare får seg en jobb" til de blir gravide, slik at de får penger i permisjonstiden. Altså, lojaliteten din.

Anonymkode: f073f...b9a

:P 

Dersom jeg blir gravid nå så vil jeg jo hatt samme jobb i 5 år om jeg bytter jobb etter permisjon. Jeg tror ikke noen stusser på det, akkurat. Og så har man jo gjerne 15 års erfaring fra før uten å «bare ha jobbet for permisjonspenger» - så jeg tror muligens du vanker i litt spesielle arbeidsmiljøer? Eller bare har fordommer :P 

Anonymkode: 17f03...fd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 19.07, AnonymBruker skrev:

:P 

Dersom jeg blir gravid nå så vil jeg jo hatt samme jobb i 5 år om jeg bytter jobb etter permisjon. Jeg tror ikke noen stusser på det, akkurat. Og så har man jo gjerne 15 års erfaring fra før uten å «bare ha jobbet for permisjonspenger» - så jeg tror muligens du vanker i litt spesielle arbeidsmiljøer? Eller bare har fordommer :P 

Anonymkode: 17f03...fd9

Enig. Det må være lov å bytte jobb uten at det trenger å være noe mistenkelig ved det.

Anonymkode: fe201...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 19.07, AnonymBruker skrev:

:P 

Dersom jeg blir gravid nå så vil jeg jo hatt samme jobb i 5 år om jeg bytter jobb etter permisjon. Jeg tror ikke noen stusser på det, akkurat. Og så har man jo gjerne 15 års erfaring fra før uten å «bare ha jobbet for permisjonspenger» - så jeg tror muligens du vanker i litt spesielle arbeidsmiljøer? Eller bare har fordommer :P 

Anonymkode: 17f03...fd9

😊 Bare erfaring, dessverre. Det er vel ikke ukjent at kvinner "studerer til de er godt over 30, får jobb, blir der ett år til permisjonspenger er opptjent, blir gravid". Dette er ikke noe nytt, og dessverre er det mange bedrifter som tenker det samme, kanskje spesielt om man bytter etter permisjonen. At det "bare var en jobb man tok for å tjene opp penger". Hvor lenge blir man da hos nestemann. 

_Jeg_ ser ikke noe galt i å nytte jobb, jeg bare tenker det er lurt å være føre var og obs på dette. Jeg har selv blitt spurt om lojalitet i intervju og sett flere rynkede neser. Det er rart med det. Arbeidsmarkedet har endret seg til at folk sjelden blir på samme sted til de får utdelt gullklokka. Likevel tror arbeidsgivere at man kan forvente det. 

 

Anonymkode: f073f...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...