Gå til innhold

Foreldrepenger og feriepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det står på NAV sine sider at det skal utbetales feriepenger av fjorårets foreldrepenger i løpet av mai måned. Jeg har ennå ikke mottatt penger. Jeg logget inn på mine sider på nav.no, men der står det ingenting under utbetalinger. Jeg håper at det kommer i løpet av denne uken. Er det noen av dere som fikk foreldrepenger i fjor som har fått feriepengene?

Anonymkode: 28b6a...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer vel samtidig med utbetaling av foreldrepenger, og de kommer jo ikke før 23.mai? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marisana skrev:

De kommer vel samtidig med utbetaling av foreldrepenger, og de kommer jo ikke før 23.mai? :) 

Ja, på ordinær utbetalingsdato, tenker jeg. Min periode opphørte i fjor.

Anonymkode: 28b6a...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat å lurte på det samme. Jeg hadde siste delen av permisjonen fra januar-mai i fjor. Får jeg feriepenger av det? Noen som vet?

Anonymkode: 66654...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriepenger kommer innen utgangen av mai. Det er ikke satt en fast dato. Vær obs på at om foreldrepenger er beregnet av aap eller dagpenger, får man ikke feriepenger. 

Anonymkode: 8dc08...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feriepenger kommer innen utgangen av mai. Det er ikke satt en fast dato. Vær obs på at om foreldrepenger er beregnet av aap eller dagpenger, får man ikke feriepenger. 

Anonymkode: 8dc08...f92

Oj, det var godt å vite! For nesten halvparten av grunnlaget for foreldrepengene var beregnet av AAP.. Takk 👏🏻

Anonymkode: 28b6a...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av mai er i løpet av mai. Siste dag i mai er neste fredag. Så innen neste fredag skal du ha de

Anonymkode: 52e57...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I løpet av mai er i løpet av mai. Siste dag i mai er neste fredag. Så innen neste fredag skal du ha de

Anonymkode: 52e57...afa

Ja, regnet bare med at man skulle få utbetalingsmeldig på nav.no en stund før de kom på konto. Det er slik med andre ytelser.

Anonymkode: 28b6a...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at man kun får feriepenger av de første 12(ved 100%) eller 15(80%) ukene man har foreldrepenger om det er Nav som har utbetalt foreldrepengene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sportsidioten skrev:

Husk også at man kun får feriepenger av de første 12(ved 100%) eller 15(80%) ukene man har foreldrepenger om det er Nav som har utbetalt foreldrepengene dine.

Arbeidsgiver er heller ikke pliktig å betale ut mer enn de får refundert. 12 (15) uker. 

Anonymkode: 8dc08...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde en del av permisjonen i 2017, og fikk feriepenger i fjor, så er det da ikke noe/lite i år. 

Anonymkode: 03adc...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, på ordinær utbetalingsdato, tenker jeg. Min periode opphørte i fjor.

Anonymkode: 28b6a...13b

Sikker på du skal ha feriepenger da? Har bare rett på feriepenger for de første 12/15 ukene og de hadde du kanskje i 2017?

Anonymkode: 9271f...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på du skal ha feriepenger da? Har bare rett på feriepenger for de første 12/15 ukene og de hadde du kanskje i 2017?

Anonymkode: 9271f...375

Min foreldrepengeperiode (sorry for rart ord 😉) startet i slutten av november 2017 med 100 % dekningsgrad. Fikk ingen utbetaling av foreldrepenger i fjor. Har sjekket kontoutskriften.

Anonymkode: 28b6a...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her;

I dag kom feriepengene som kun utgjorde 936 kr.. Ble overrasket over at det ble så lite, men forstår at jeg må prioritere knallhardt fremover. Trodde det var 10 % av hele foreldrepengesummen til å begynne med, men en var så grei å presisere over her at det bare var for noen uker/måneder. Da var jeg jo bedre forberedt på at det kom til å bli en mye mindre utbetaling. Det positive er at jeg får 11 000 kr igjen på skatten og 3000 kr i feriepenger fra arbeidsgiver. Jeg begynte nemlig å jobbe i september i fjor. 🤗

Er det flere som har fått feriepenger av foreldrepengene?

Anonymkode: 28b6a...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her;

I dag kom feriepengene som kun utgjorde 936 kr.. Ble overrasket over at det ble så lite, men forstår at jeg må prioritere knallhardt fremover. Trodde det var 10 % av hele foreldrepengesummen til å begynne med, men en var så grei å presisere over her at det bare var for noen uker/måneder. Da var jeg jo bedre forberedt på at det kom til å bli en mye mindre utbetaling. Det positive er at jeg får 11 000 kr igjen på skatten og 3000 kr i feriepenger fra arbeidsgiver. Jeg begynte nemlig å jobbe i september i fjor. 🤗

Er det flere som har fått feriepenger av foreldrepengene?

Anonymkode: 28b6a...13b

Japp, fikk utbetalingsmelding i dag, og jeg fikk faktisk mer enn jeg trodde 🤔 nesten 3000,- og permisjonen min startet ikke før i slutten av november. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.5.2019 den 9.38, Marisana skrev:

Japp, fikk utbetalingsmelding i dag, og jeg fikk faktisk mer enn jeg trodde 🤔 nesten 3000,- og permisjonen min startet ikke før i slutten av november. 

Hæ, jeg har ikke fått feriepengene fra nav for i fjor? 

Anonymkode: cd402...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ, jeg har ikke fått feriepengene fra nav for i fjor? 

Anonymkode: cd402...8c0

De skulle vært utbetalt 23. Mai. Hadde du krav på?

Anonymkode: 9271f...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De skulle vært utbetalt 23. Mai. Hadde du krav på?

Anonymkode: 9271f...375

Ja jeg hadde permisjon i hele fjor.. 

Anonymkode: cd402...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg hadde permisjon i hele fjor.. 

Anonymkode: cd402...8c0

Hvordan fikk du til det? Hadde du fars del og? Men om du ikke hadde noe i 2017 og det er nav som utbetaler ville jeg kontaktet asap.

Anonymkode: 9271f...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...