Gå til innhold

Noen forklare EDMR


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går til psykolog med diagnosen moderat depressiv episode. Jeg har nylig dessverre måtte bytte behandler da min forrige er på et langvarig kurs i en annen by.

Min nye behandler har begynt å bruke et slikt lys som går fram og tilbake. Jeg tror det er det som kalles EDMR. Når hun bruker det på meg skal jeg fokusere på et godt minne hvor jeg var glad, dette for å få frem de gode følelsene.

Er dette normalt da jeg ikke har posttraumatisk stresslidelse? Jeg tenkte dette var kun egnet for det og for å få fram de dårlige minnene. Jeg føler jeg ikke får noe ut av dette. Blir mer lei meg enn glad, fordi det bare minner meg om en tid jeg så gjerne vil tilbake til, men som jeg ikke kan komme tilbake til.

 

Anonymkode: 77339...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente EMDR😂 

ts

Anonymkode: 77339...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt er tanken bak det at man ved å tenke på minner mens man veksler med å se til høyre og venstre så gjør det noe med hvordan de to sidene av hjernen bearbeider minnene... fortalte psykologen meg. Hvis du vil ha bedre forklaring er det nok lurt å google. Jeg hadde ikke traumer, men depresjon/angst. Men jeg skulle ikke fokusere på et positivt minne, jeg skulle fokusere på en negativ tanke jeg har og minner knyttet til det.

Anonymkode: 2093d...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...