Gå til innhold

Utsette DPS time?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil DPS oppfatte meg som mindre motivert for behandling, hvis jeg trenger å endre tidspunkt for timen jeg har fått innkalling til etter henvisning? Jeg trodde det kom til å ta lang tid, men jeg har fått time i sommerferien mens jeg er på reise. 

Jeg er motivert, og jeg skjønner jeg er heldig som ikke har fått direkte avslag. Men er det sånn at jeg burde gjøre om på reiseplaner? Eller er det innafor å ringe og spørre om utsettelse? Kan jeg da fortelle når jeg er bortreist, og be om time etter at jeg er tilbake?

Anonymkode: 73f10...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ring å si at timen ikke passer. Regner med de forstår at folk kan være bortreist i ferietiden. Har du fått et tilbud så går de ikke tilbake på det selv om du må utsette timen. Bedre å si i fra så fort som mulig så noen andre kan få den timen.

Anonymkode: a783f...9e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått et tilbud så går de ikke tilbake på det selv om du må utsette timen. 

Anonymkode: a783f...9e5

Takk! Det var godt å lese. Jeg skal ringe i morgen.

Anonymkode: 73f10...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Det er helt greit å ringe og forklare situasjonen, og spørre om utsettelse. Jeg tror ikke det skal være noe problem så lenge du sier ifra liten i god tid på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er helt greit å ringe og forklare situasjonen, og spørre om utsettelse. Jeg tror ikke det skal være noe problem så lenge du sier ifra liten i god tid på forhånd. 

Tusen takk! Som nybegynner på dette hjalp det med bekreftelsen fra deg og den andre som postet - nå blir det ikke like skummelt å ringe.

Anonymkode: 73f10...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Som nybegynner på dette hjalp det med bekreftelsen fra deg og den andre som postet - nå blir det ikke like skummelt å ringe.

Anonymkode: 73f10...d65

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært redd for å utsette timer. Helt til en gang jeg ble oppringt da behandler måtte utsette. Nå tenker jeg at ting skjer, og så lenge man gir beskjed i fornuftig tid, så er det greit (så lenge det ikke skjer hver gang, men det er lov). 

Anonymkode: fdb7c...ce7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart kan du utsette/forandre tidspunkt TS :) Ting skjer og det er ikke alltid en oppsatt avtale passer. Du har kjøpt og betalt en ferie før du fikk timen og det er helt innafor og utsette den. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært redd for å utsette timer. Helt til en gang jeg ble oppringt da behandler måtte utsette. Nå tenker jeg at ting skjer, og så lenge man gir beskjed i fornuftig tid, så er det greit (så lenge det ikke skjer hver gang, men det er lov). 

Anonymkode: fdb7c...ce7

 

49 minutter siden, Sirah skrev:

Så klart kan du utsette/forandre tidspunkt TS :) Ting skjer og det er ikke alltid en oppsatt avtale passer. Du har kjøpt og betalt en ferie før du fikk timen og det er helt innafor og utsette den. 

 

Tusen takk til begge to for svar! Denne tråden virker kanskje litt "dum" for andre, men for meg hjalp dette mye og gjorde at endel uro gikk over. Tusen takk :) 

Anonymkode: 73f10...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk til begge to for svar! Denne tråden virker kanskje litt "dum" for andre, men for meg hjalp dette mye og gjorde at endel uro gikk over. Tusen takk :) 

Anonymkode: 73f10...d65

Det er derfor vi har forum :) For å kunne spørre om alle de "dumme" tingene ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det samme skjedde med meg, blei innkalt første gang når jeg skulle på ferie. Var livredd for å bli "dytta" tilbake i køen. Tok en telefon og forklarte situasjonen, og det var ingen problem! Avtalte ny time i telefonen for å være sikker på at det passet. Lykke til!

Anonymkode: 18c61...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker det samme skjedde med meg, blei innkalt første gang når jeg skulle på ferie. Var livredd for å bli "dytta" tilbake i køen. Tok en telefon og forklarte situasjonen, og det var ingen problem! Avtalte ny time i telefonen for å være sikker på at det passet. Lykke til!

Anonymkode: 18c61...777

Åh, takk!! Så godt å høre. Fikk du vite nytt tidspunkt på telefonen, eller måtte du vente på nytt brev? 

Anonymkode: 73f10...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker det samme skjedde med meg, blei innkalt første gang når jeg skulle på ferie. Var livredd for å bli "dytta" tilbake i køen. Tok en telefon og forklarte situasjonen, og det var ingen problem! Avtalte ny time i telefonen for å være sikker på at det passet. Lykke til!

Anonymkode: 18c61...777

Leste en gang til litt nøyere, og ser du svarte på det jeg lurte på - at du fikk avtalt ny time over telefon. Takk igjen!

Anonymkode: 73f10...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på DPS, og det er helt vanlig å endre timer. I sommerferien er det veldig mange som gjør det. Så ikke vær redd for å endre på den!

Anonymkode: 4f43e...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på DPS, og det er helt vanlig å endre timer. I sommerferien er det veldig mange som gjør det. Så ikke vær redd for å endre på den!

Anonymkode: 4f43e...38e

Tusen takk! Jeg er så lettet. Jeg er veldig redd for å være til bry generelt, så bekreftelsen fra deg hjalp også mye!

Anonymkode: 73f10...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Jeg er så lettet. Jeg er veldig redd for å være til bry generelt, så bekreftelsen fra deg hjalp også mye!

Anonymkode: 73f10...d65

Du er ikke til bry. De er der for å hjelpe deg, og deres hjelp løper ikke avgårde ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...