Gå til innhold

Søt musserende vin, lignende cider.


annonymouss

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en kosekveld med noen venninner til helga, er nylig blitt 18, og er interessert i å kjøpe søt champagne/cava/prosecco. Har ikke så mye erfaring, og er enda ikke så glad i den bitre smaken i musserende viner og vin generelt. 

Har noen anbefalinger til en musserende vin som er søt og kanskje har lignende smak som cider, bare med litt høyere alkoholinnhold? Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muscato er en søt musserende vin. Fra Italia tror jeg. 

Endret av Norgesglasset
Rettet opp skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ser at det er mange typer Muscato, men jo søtere de er, ser det ut som av det blir lavere og lavere alkoholprosent. Har du noen anbefalinger til en som er søt nok, men som kanskje ikke synker så mye i alkoholinnhold☺️☺️☺️

Sitat

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, annonymouss skrev:

Jeg skal ha en kosekveld med noen venninner til helga, er nylig blitt 18, og er interessert i å kjøpe søt champagne/cava/prosecco. Har ikke så mye erfaring, og er enda ikke så glad i den bitre smaken i musserende viner og vin generelt. 

Har noen anbefalinger til en musserende vin som er søt og kanskje har lignende smak som cider, bare med litt høyere alkoholinnhold? Tusen takk for svar!

Moscato d'asti (tror det er den med navn il falchetto jeg har likt spesielt godt) er utrolig søt og god dessertvin. Men de har ikke bobler nødvendigvis, polet selger kun et par typer som er musserende, så skal ha litt flaks for at de er inne. Og de har ikke særlig mye høyere prosent enn cider (5.5). Ellers kjøpte vi alltid Martini Asti da vi var 19 og på hyttetur, den er 7.5 % Og definitivt blant det søteste du finner av musserende. Den er vanlig også, så du bør få tak i den. Den finnes både i små, vanlige og store flasker :)

Anonymkode: e4e70...907

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, annonymouss skrev:

Hei, jeg ser at det er mange typer Muscato, men jo søtere de er, ser det ut som av det blir lavere og lavere alkoholprosent. Har du noen anbefalinger til en som er søt nok, men som kanskje ikke synker så mye i alkoholinnhold☺️☺️☺️

Jo mer alkohol, jo mindre søte blir viner, så du får nok ikke noe like søtt som cider over 5 % som fortsatt kalles vin. Da må man over på drinker 😛 men du finner ting som er mer søtt enn cava, men ikke forvent helt cidersmak :)

Anonymkode: e4e70...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martini Asti, koster 119kr på polet. 

Kan ikke fordra den i dag, men likte den godt da jeg nylig hadde begynt å drikke alkohol. Kan se for meg at den vil være noe for deg. var nylig ei som spurte meg om dette og anbefalte denne til henne - det ble en suksess :)

Anonymkode: ad1a4...fcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Italia/Saracco-Moscato-d'Asti-2018/p/3267701

Bare en fordel at alkoholprosenten ikke er for høy om du har tenkt å tylle i deg en hel flaske, og ikke er vant med å drikke alkohol. Denne vinen er i tillegg skikkelig god i motsetning til Martini d'Asti, og har i årevis fått gode anmeldelser: https://www.dn.no/smak/vin/saracco-moscato-d-asti/4-1-20491

Spis noen jordbær til (perfekt match) og bli brisen med stil og klasse. :tommelsmil:

Anonymkode: cbd7d...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kjøpt en Martini Asti, den har 7,5% som er helt greit. Gleder meg til å prøve denne på lørdag😋😋😋

Kommer tilbake med min mening senere, men jeg tror jeg vil like den siden den er svært søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martini Asti var den første vinen jeg drakk og likte 😉 Søt og god. 

Anonymkode: ebe0c...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt sent svar, men jeg fikk prøve den og hadde det kjempegøy med venninnene mine med noen flasker Martini Asti! For nybegynnere ville jeg anbefalt den. Den lukter kanskje litt vel godteri aktig, og vi drakk litt fort i starten, noe som kan bli kvalmende. Men det er en veldig fin musserende vin å kose seg med. Og som AnonymBruker sa, vi ble brisne med klasse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...